Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Vindtjänst med aktuella vinduppgifter, FindWind.se

  • pepparkorn

    Medlem
    13 september, 2014 vid 07:12

    Placera alternativet “Alla spots” sista i menyn.. Om ni letar efter det.

  • plettil

    Medlem
    14 september, 2014 vid 06:20

    @Pepparkorn 726643 wrote:

    Någon som har erfarenhet av Vaavuds vindmätare (Vaavud.com)?!

    Yes, i have one since more than one year, and I report the wind on Weendy. What do you want to know? I also have the shaka.

  • jlhp

    Medlem
    15 september, 2014 vid 07:26

    Wow, vilken supergrej! Och vilket arbete, sjukt imponerad! Gilla, gilla ,gilla… Får kanske till och med omvärdera min syn på vindkraftverken nu när man äntligen kan få någon nytta av dem…

    Jag råkar äga en handvindmätare så skall försöka bidra med lite feedback så snart det blir lite västligare vindar här i Falkenberg. Går ju också att jämföra med Viva:s station i Falkenberg som jag hittills tycker verkar stämma ganska bra.

    Har en undran när det gäller angiven vindzon i Ringsegård och Olofsbo, nu står det 0-180° vilket väl motsvarar N – S via O, jag skulle istället vilja säga SO – NV dvs. 135 – 315°.

    En del kanske tycker att det snarare borde vara S – NV i Ringsegård på grund av lä från Smörkullen/Grimsholmen, men jag vill gärna ha med det ända från SO då jag gärna kör i Långasand precis söder om Ringsegård på den riktningen.

    Heja, heja 🙂

  • jonni

    Medlem
    16 september, 2014 vid 06:12

    Nice! Kommer du hela vägen upp till Bottenviken? Det vore trevligt att inte bli bortglömd här uppe i norr.

  • pepparkorn

    Medlem
    16 september, 2014 vid 06:53

    @Jonni 727693 wrote:

    Nice! Kommer du hela vägen upp till Bottenviken? Det vore trevligt att inte bli bortglömd här uppe i norr.

    Ni i norr är sannerligen inte bortglömda. Tyvärr finns inte vinduppgifter från alla landsändar. Än. Håll tummarna för att FindWind får tillgång till fler källor.

  • hakuna

    Medlem
    27 september, 2014 vid 10:43

    Hej! Igår krånglade ju vinkeln runt Varberg och idag visar den fel, vid 10-tiden 222° när jag mätte 275° med kompassen.
    Vindstyrkan kändes korrekt!

  • pepparkorn

    Medlem
    29 september, 2014 vid 07:14

    @hakuna 728039 wrote:

    Hej! Igår krånglade ju vinkeln runt Varberg och idag visar den fel, vid 10-tiden 222° när jag mätte 275° med kompassen.
    Vindstyrkan kändes korrekt!

    Bra med lite information från verkligheten. By the way – snart klar med en rejäl och mer teknisk omarbetning av FindWind – en mängd förbättringar knutna till beräkningarna på gång.

  • pepparkorn

    Medlem
    1 oktober, 2014 vid 15:38

    MegaRelease av FindWind.

    Jag har just släppt en ny version av FindWind. Ni ser inte mycket på ytan men jag kan lova att det skett massiva förbättringar!

    I denna den största releasen sedan lanseringen har bland annat beräkningarna av vind och temperatur förbättrats. Men framförallt har det skett stora tekniska förberedelser för ytterligare utveckling framåt!

    Därtill har historiken förbättrats under motorhuven. Har av det skälet raderat all tidigare historik men den är från och med nu framtidssäker. Med andra ord räknar jag med att kunna lagra evigheters evigheter. Mer om det senare..

    Förändringen är verkligt omfattande. Tar i trä och hoppas att det är felfritt.

    Bättre information – bättre vind i seglen!

  • pepparkorn

    Medlem
    1 oktober, 2014 vid 16:35

    Den nya releasen har som väntat fört mig sig ett par fel. Det rör tidsangivelsen. Not to worry, fixar så snart som möjligt. Obs! Vinduppgiften är ok och vad gäller tiden – lägg på två timmar.

  • rickard_nr1

    Medlem
    1 oktober, 2014 vid 17:49

    Sjukt imponerad av tjänsten! om de bara kunde bli lite vind med:D

  • fastlandsguten

    Medlem
    1 oktober, 2014 vid 18:29

    Bra jobb! Vi ses på vattnet snart!

  • pepparkorn

    Medlem
    2 oktober, 2014 vid 06:25

    Då var felet med tidsangivelsen fixad.

    Mer vind åt folket!

  • pepparkorn

    Medlem
    2 oktober, 2014 vid 14:59

    Som ni kanske märkt pågår trimning av den nya historiken. Vinduppgifterna är ok. Det är lite fix med att stabilisera hur historiken skrivs. Not to worry, särskilt eftersom det inte blåser ett smack..

  • pepparkorn

    Medlem
    4 oktober, 2014 vid 14:06

    Nu så. Klockan 11 idag släppte jag en release som justerade ett par inställningar för beräkningen. Ni som hört om FindWind förut vet att det sker en väl vald sammanvägning av informationen från ett gäng vindkraftverk. Den sammanvägningen är nu mer väl vald än någonsin.

    Dessutom rättade jag en bugg och vågar nu sticka ut hakan för första gången sedan den senaste megareleasen – nu tror jag det är funkis.

    Vind på måndag här på Gotland. Leve hösten!

  • jonni

    Medlem
    5 oktober, 2014 vid 19:50

    Coolers! väntar….

    @Pepparkorn 727695 wrote:

    Ni i norr är sannerligen inte bortglömda. Tyvärr finns inte vinduppgifter från alla landsändar. Än. Håll tummarna för att FindWind får tillgång till fler källor.

Sida 6 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Vindtjänst med aktuella vinduppgifter, FindWind.se

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.