Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dax för en Torö helg!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 10:06

    Runt 12 såg det ut ungefär som jag beskrev tidigare i morse. Testade på Horsan med 7.5. Planing bara i byarna, runt 5-6 m/s.

    Sök öppen kust! Det blåser ändå runt 9 i Landsort och runt 8 i norra skärgården.

  • dr-masse

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 10:11

    Första bomkörningen till Torö på typ fem år…men det va e chansning å en fin dag!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 11:43

    Dr Masse – allt är ju inte bara windsurfing, eller hur? Fast ändå – brallar det inte på lite nu vid 13.30 när det disiga partiet kommit in över södra skärgården?

  • blabussen

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 15:12

    Vågorna i erstaviken var ca 2decimeter 🙂 o i björkvik var det vindstilla 🙂

  • poppo

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 16:38

    masse, det där var ingen chansning – snarare en önskedröm inkarnerad av tidigare missade prognoser!

  • jesper-b

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 19:06

    Massa massa mandel…

    Det blev inga 1,5 meter, men väl 0,5 med enstaka 1,0 (runt 16 skulle jag tro det var de tre (!?) lite “större” seten rullade in. Hur som helst kan man ju diskutera om det var surfade vi gjorde, men vi hade skitkul och jag stod väl upp på mellan 50 och 100 vågor innan det glödande apelsinklotet gick ner. Absolut ingen bom!

    …massa

    /JB

  • sebbe87

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 13:15

    Det måste hända något med denna parkering som är för liten. Igår fick rätt många P-böter pga att de inte fick plats på parkeringen. Killen som jobbade med detta var inte direkt glad att göra detta eftersom en som bodde där hade skrivit upp en lista på alla bilar som stod fel.

    Beundrar er som har jobbat för att torö ska bli bättre.

  • blabussen

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 16:36

    Instämmer med ovanstående, bra kämpat med Torö.. ny toa och allt! Och.. det kan inte varit lätt att övertyga vägverket att bygga den nya motorvägen, men nu tar det bara 1h från stockholm och endast 2h från Västerås.

  • svenne

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 16:41
    blåbussen;667654 wrote:
    Instämmer med ovanstående, bra kämpat med Torö.. ny toa och allt! Och.. det kan inte varit lätt att övertyga vägverket att bygga den nya motorvägen, men nu tar det bara 1h från stockholm och endast 2h från Västerås.

    Vägverket var den lätta biten…

  • koa

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 17:10

    Riktigt fin förmiddag idag med 4,7 solsken och helt ok vinkel med några frontside svängar…Tack!

  • swe-496

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 18:47

    Svenne: Vägverket tog väl bara en 10år eller mer att övertyga om att en motorväg var en bra sak att fixa… Hur lång tid har det jobbats för toa och bra parkering??*S*

  • svenne

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 21:01
    SWE 496;667675 wrote:
    Svenne: Vägverket tog väl bara en 10år eller mer att övertyga om att en motorväg var en bra sak att fixa… Hur lång tid har det jobbats för toa och bra parkering??*S*

    Sen mitten 90-tal, typ? 😉

  • vind

    Medlem
    31 augusti, 2011 vid 09:04

    Om man istället fortsätter vägen rakt till Nynäs kommer man till en kaj, ute på vattnet utanför den ligger det en vit ö och flyter, på den ön har det blåst 4,2 – 5,2 tre dagar i sträck, med hundra procent side och sol. En hägring ? Kanske det ? Fan vet …

    U

  • maca

    Medlem
    1 september, 2011 vid 10:50

    Sveriges Maui har väl levererat sen i fredags förra veckan till igår. Får det till 6-7 dagar i sträck 😉
    Eller är det kanske en hägring?

    Hade det inte vart för familjebröllop (i fel stad) i lördax hade färjan bokats direkt.
    Har till och med gått i funderingar att boka 4 enkelbiljetter. Dessvärre har jag inte lyckats övertala resten av familjen…än.

  • tall-jonny

    Medlem
    2 september, 2011 vid 12:14

    Nu får ni komma med lite bevis i så fall, jag har spenderat en del tid på den magiska ön inklusive fårön och visst har jag prickat en del bra dagar men….visa lite bilder och rapportering nu!:cool2:

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dax för en Torö helg!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.