Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkring?

  • andersbq

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 19:57
    xhib;552398 wrote:
    Anger man exakt vilka prylar som försäkringen skall gälla för när man tecknar den?
    Hur vet de annars vilka 3 av ens tex 6 segel som är försäkrade? Förutom vid stöld så är det ju inte troligt att allt man har blir skadat.

    Det har hänt att någons lastrem lossnat på takräcke och att brädorna ramlat av på motorvägen. (Själv har jag 4 småbåtsförsäkringar)

  • speedkenta

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 21:36
    Martin71;552390 wrote:
    Jamen….det står ju uttryckligen på Trygg Hansas sida att man skall surfa lugnt eftersom försäkringen inte gäller för windsurfingbräda. För några månader sedan ringde jag Trygg Hansa (där jag samlat alla försäkringar) för att förhandla om att få just småbåtsförsäkringen att täcka även mina surfprylar. Med negativt resultat! Någon annan som har samma erfarenhet av Trygg Hansa?

    Martin

    Om du läser i början skrev jag samma sak om trygghansa.
    När dom sålde på mig försäkringen småbåt stod det till och med vindsurfingbräda,
    Sen gällde den inte. Så om man tjänat återstår att se när olyckan är framme.
    Det har varit en del trådar förr om detta Sen får folk säga vad dom vill Men trygghansa är ett bluffbolag. jag pyntade i många år tills jag kollade upp detta nu har jag Folksam.
    Det var en i klubben som hade trygghansa han klöv ett segel no money,
    Så det är några herrar här som betalar för inget
    Misstänker att get Wet inte orkar ge sig in i detta igen han har skrivit spaltmil om detta
    Och han är sakkunnig jobbat med försäkringar

  • speedkenta

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 21:38
    Knatte;552402 wrote:
    Man anger ju en bräda och ett antal segel/bommar/master mm. Men jag har bara angett årsmodell på brädan och ingen info alls på det andra (segel/mast/bommar), så jag tror det är lite flytande..

    Men om allt blir stulet lär du ju bara få ersättning för en bräda, så har du fler brädor så bör du chansa eller teckna fler försäkringar på just brädor. Men jag tecknade bara på en bräda och hoppas att det bara blir en bräda som blir stulen:wink:

    jag har ett försäkringsbrev på varje bräda precis som på bilen
    Ålder och längd står också på brevet

  • patriks

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 22:25

    Vad gäller stöld av bräda, borde inte det täckas av en helt vanlig hemförsäkring?

  • swe-496

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 05:29

    Läs villkoren i din hemförsäkring. I 99 fall av 100 så täcker inte hemförsäkring vindsurfinggrejjer..

    Vi tar det en sista gång nu, separat SMÅBÅTSförsäkring är det som man ska ha om man ska ha nån försäkring på sina prylar.

  • douglas-l

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 14:41

    Rapport, ärende trasig bräda – Länsförsäkringar.

    – Hej, jag körde sönder min bräda för 2 veckor sedan.
    – Ok du har en småbåtsförsäkring ser jag, då ska det inte vara några problem.
    – Va bra, det kostade 2500 kr att laga den, sen har jag lagt ut 900 kr på frakt.
    – Om du skickar in kvitto på lagningen och ditt konto nr så ersätter vi allt minus din självrisk på 1200 kr.
    – Ok va bra, tack för hjälpen, hej då.
    – Hej då!

    Tänk vad glad man blir när sånt här går så smidigt! Tror ja betalar ca 150 kr/år för småbåtsförsäkringen som täcker 3 brädor + 4 riggar.
    Världsklass Länsförsäkringar!

  • martin71

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 18:21
    SWE 496;552458 wrote:
    Läs villkoren i din hemförsäkring. I 99 fall av 100 så täcker inte hemförsäkring vindsurfinggrejjer..

    Vi tar det en sista gång nu, separat SMÅBÅTSförsäkring är det som man ska ha om man ska ha nån försäkring på sina prylar.

    Okejdå – jag måste ha frågat på en tilläggsförsäkring. Imorgon skall jag fråga om en separat småbåtsförsäkring. Om det är många som gör som mig får säljarna på TH något att diskutera runt fredagsfikabordet.

    Martin

  • juttis

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 14:50

    Av villkoren i TH:s båtförsäkring så framgår det uttryckligen att försäkringen gäller även för vindsurfingbrädor.

    http://www.trygghansa.se/04Privat/Frame12010.html (se sid 21).

    Handläggarna har av förklarliga skäl ganska dålig koll på vindsurfing så man får vara snäll, ha tålamod och hjälpa dem lite.

  • booman

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 15:27

    Har Försäkring i ICA-banken där ingår vindsurfingutrustning i hemförsäkringen. Men tyvärr bara till ett värde av upp till 10.000:- / bräda/utrustning. Bråkade rätt mycket med dem ang det då det i vissa fall knappt täcker masten i kitet. Dock inte i mitt fall, men tog det som exempel så de skulle förstå att det var åt pepparn för lågt förs.värde för helt kit. Och sep båtförsäkring går inte via dem…

    Men trots allt så täcker det mina nuvarande kit, och då blir det ju en billig försäkring om nåt pajar. Skulle allt bli stulet, ja då blir det lite värre, men det mesta täcks som sagt av hemförsäkringen.

    2fast4u: Pajade ett segel förra hösten och hade precis samma upplevelse som du med LF, inga som helst problem.

    P.S. Har bytt till ICA pga personalerbjudande, annars hade jag vart kvar hos LF.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkring?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.