Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hembyggen – gamla som gatan!

  • jesper-b

    Medlem
    3 november, 2011 vid 10:29
    dr Masse;674645 wrote:
    Väldigt skön tråd där på Surfsverige, Jesper!

    Jag vet ju inte ett smack om surfbrädor, men nog tyckte jag att dina skapelser såg väldigt bra ut. Det skall skaffas en vågbräda för Udden och enkla ställen, helt klart. Dags att lära sig är det!

    Mycket mer än dags – din gamla vattenman där!

    /JB

    PS: 808: Det kommer blir en och annan planka för rigg också, tids nog.

  • svenne

    Medlem
    3 november, 2011 vid 10:50

    Jesper din gamle filbunke, ditt namnval är så vackert att underläppen darrar.

    Och för er som inte vet, 808 är riktnumret till Hawaii. 🙂

  • jr555se

    Medlem
    3 november, 2011 vid 20:27

    Pelegrin och BadJanne, Riktigt snygga brädor! måste vara en grym känsla att köra runt på ngt man själv skapat och bestämt hur den ska bli.. å cutouts å grejer …

    Pelegrins no3(bild) har en viss likhet med dagens lättvindare tycker jag, men designen/formen kanske funnits ett tag.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 november, 2011 vid 11:14

    Tack för det jr555! Just den tredje bilden visar “Potemkin” som fortfarande används av min granne, 30 år senare. Ett par år efter den byggdes fick man på den tiden skämmas för brädan, eftersom den avvek så från gängse norm. Den var för bred både tvärs mastfot och vad gäller ofo. Det gick inte att åka ned till Tofta/Gnisvärd med den brädan. Det krävdes smalare och tunnare varianter. Eftersom grannen helt saknar de hämningar jag hade i sammanhanget så körde han på brädan nere på Fårö varje sommar åtminstone 90-talet ut.

    Tidigare denna säsong gjordes en kraftmätning mellan 1981 års lättvindare och JP SLW. Jag var lite bekymrad inför racet. Det skulle inte känts något vidare om den gamla brädan var vassare än SLW:n, även om man byggt den förra själv. Potemkin hade blivit “rätt” tung efter ett antal omgångar genomförda fen- och mastboxförstärkningar och förlorade striden mot SLW:n varvid jag kunde pusta ut…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hembyggen – gamla som gatan!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.