Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

  • pure

    Medlem
    12 december, 2008 vid 16:28

    @Ola H. 520721 wrote:

    Känner ni till nätverket Bara Bröst. Det är kvinnor som visar sig i bar överkropp på badhus, på stan etc med syftet att avsexualisera de kvinnliga brösten. Se tex http://uppsala.expressen.se/nyheter/1.922151/natverk-stoder-toplessbadarna . Fotografen Elin Berge har fotograferat många av kvinnorna i sina “offentliga miljöer”, se tex http://svt.se/play?a=1339151.

    Jag tycker det är as bra det som tjejerna gjorde i badhuset.. Kolla in dessa bilder på Kvinnor med bar överkropp i helt vanliga situationer där det hade varit ok för män att visa bar överkropp men det är olagligt för kvinnor.

    För er som inte klarar av att se kvinnors bröst bör ej klicka här:
    http://www.jordanmatter.com/view.asp?url=/exhibits/broadband/nudes_01/110_nancy_with_husband.jpg&id=110_n&path=/exhibits/broadband/nudes_01

    Jag blir glad när jag ser dom här bilderna för det ser så naturligt ut och det får en att tänka till lite. Jag tycker att det är helt galet att en tjej inte kan gå med bar överkropp på samma sätt som en man. Tänk om en tjej skulle surfa topless under en phtoshoot som bilderna ovanför, då hade nog moral/etikpoliserna fått hjärtinfarkt även om kvinnor bör ha lika rätt att vara topless som män.

  • calle_b

    Medlem
    12 december, 2008 vid 16:50

    @pure 520799 wrote:

    Jag tycker det är as bra det som tjejerna gjorde i badhuset.. Kolla in dessa bilder på Kvinnor med bar överkropp i helt vanliga situationer där det hade varit ok för män att visa bar överkropp men det är olagligt för kvinnor.

    För er som inte klarar av att se kvinnors bröst bör ej klicka här:
    http://www.jordanmatter.com/view.asp?url=/exhibits/broadband/nudes_01/110_nancy_with_husband.jpg&id=110_n&path=/exhibits/broadband/nudes_01

    Jag blir glad när jag ser dom här bilderna för det ser så naturligt ut och det får en att tänka till lite. Jag tycker att det är helt galet att en tjej inte kan gå med bar överkropp på samma sätt som en man. Tänk om en tjej skulle surfa topless under en phtoshoot som bilderna ovanför, då hade nog moral/etikpoliserna fått hjärtinfarkt även om kvinnor bör ha lika rätt att vara topless som män.

    Jess, det är ett skoj initiativ de gör/gjorde. Problematiserande.

    Hade världen sett ut annorlunda och brösten inte lika sexuellt laddade som de är idag hade moral/etikpoliserna haft annat att pyssla med.

    Angående din länk rörarende män och kvinnors skillnader ( som jag väljer att ta med en nypa salt) så är det inget nytt att kvinnor och män är olika.

    Det är när man belyser och använder skillnaderna utifrån ett “klass-perspektiv” som det blir illa och orättvist. Att män skulle ha högre status i samhället än kvinnor är juh egentligen en otroligt primitiv tanke… Tycker jag.

    Fridens

  • pure

    Medlem
    12 december, 2008 vid 17:06

    @Calle_B 520805 wrote:

    Att män skulle ha högre status i samhället än kvinnor är juh egentligen en otroligt primitiv tanke… Tycker jag.

    Precis och den som påstår att det skulle vara så är djupt störd. Men den förlegade kvinnosynen överlåter vi till religionen att sköta för det är religionen generellt sätt bra på att göra.

  • olandersson

    Medlem
    12 december, 2008 vid 17:20

    http://www.emmajohansson.nu/media/metro.jpg

    Tycker denna artikeln i metro säger en hel del om hur publicitet fördelas,
    S-66 kom 3:a i detta herrVM i Zilvaplana, troligtvis en av den bästa svenska vindsurfingmerit genom tiderna skulle jag vilja påstå.

    Undrar om den reportern följde tävling från PWA:s hemsida då måste ju han missat att det var en herrtävling helt och hållet.

    Skulle vilja se den tråden här på konfen om artikeln hade varit tvärtom, nja kanske inte. tror nog att vi ar ganska könsneutrala trots allt i vår sport enligt mig själv.

    Kan även säga att jag hade nog harvat runt och gippat i ivösjön med dom andra om inte Andreas hade coachat mig under alla år, tyvärr saknas den talang som faktiskt krävs att bli något internationellt från min sida.

    För mig handlar det om självdistans och det får man efter man fyllt 30, då man inser att det är bara att segla för skojs skull som spelar någon roll.

    Jag skulle inte skriva något men nu kunde jag inte låta bli.

  • pure

    Medlem
    12 december, 2008 vid 18:46

    @Calle_B 520805 wrote:


    Hade världen sett ut annorlunda och brösten inte lika sexuellt laddade som de är idag hade moral/etikpoliserna haft annat att pyssla med.

    Men eftersom det är moral/etikpoliserna som står för laddningen så lär det dröja ett tag för dom vill ju inte göra sig själv arbetslösa.

  • el_duderino

    Medlem
    12 december, 2008 vid 19:05

    Bröst ger tröst

  • doc

    Medlem
    12 december, 2008 vid 20:24

    @pure 520799 wrote:

    Jag tycker det är as bra det som tjejerna gjorde i badhuset.. Kolla in dessa bilder på Kvinnor med bar överkropp i helt vanliga situationer där det hade varit ok för män att visa bar överkropp men det är olagligt för kvinnor.

    Jag blir glad när jag ser dom här bilderna för det ser så naturligt ut och det får en att tänka till lite. Jag tycker att det är helt galet att en tjej inte kan gå med bar överkropp på samma sätt som en man. Tänk om en tjej skulle surfa topless under en phtoshoot som bilderna ovanför, då hade nog moral/etikpoliserna fått hjärtinfarkt även om kvinnor bör ha lika rätt att vara topless som män.

    Jag håller med. Fina bilder. Dessutom har ju föreningen Bara Bröst en poäng. Saken är ju den att det är inte brösten i sig, utan det sätt bilden används som kan bli osmakligt:

  • el_duderino

    Medlem
    12 december, 2008 vid 20:45

    Fan va livet är tråkigt när man ska analysera sönder det…..
    Som det är nu vågar man ju inte tycka något överhuvudtaget för det är en stor risk att man blir klassad som första gradens kvinnoförtryckare… Iaf är det så på ett forum som detta, i verkliga livet skulle jag aldrig uppfattas som det, och det tror jag inte någon annan här heller skulle!!!

    SNOPP PÅ DENNA TRÅKIGA DISKUSSION!

    Och en liten sur sista kommentar, för att återknyta till det jag skrev på första sidan i denna tråden: Det finns kvinnliga svenska “surferskor” som utvecklas lika mycket som en cp skadad get men ändå har OK spons och är utomlands RÄTT mycket. Så håll käften för helvete!

  • surfslusken

    Medlem
    12 december, 2008 vid 20:59

    @El_Duderino 520841 wrote:

    SNOPP PÅ DENNA TRÅKIGA DISKUSSION!

    Och en liten sur sista kommentar, för att återknyta till det jag skrev på första sidan i denna tråden: Det finns kvinnliga svenska “surferskor” som utvecklas lika mycket som en cp skadad get men ändå har OK spons och är utomlands RÄTT mycket. Så håll käften för helvete!

    HAAAAA…..de där lär nog inte få slut på “diskussionen” iaf!
    Men fan va jag gillar de när nån ibland bara skriver va dom känner/tycker istället för att bara stryka alla medhårs o va så förbannat politisktkorrekta!!

  • pure

    Medlem
    12 december, 2008 vid 21:06

    @Doc 520840 wrote:

    Jag håller med. Fina bilder. Dessutom har ju föreningen Bara Bröst en poäng. Saken är ju den att det är inte brösten i sig, utan det sätt bilden används som kan bli osmakligt:

    Helt sjukt pinsamt dålig reklam… Jag har funderat på förut om RRD var ett italienskt märke men det här bevisar det verkligen. Fatttar inte att dom är så tutt fixerade i det landet..

  • doc

    Medlem
    12 december, 2008 vid 22:16

    @El_Duderino 520841 wrote:

    Fan va livet är tråkigt när man ska analysera sönder det…..
    Som det är nu vågar man ju inte tycka något överhuvudtaget för det är en stor risk att man blir klassad som första gradens kvinnoförtryckare… Iaf är det så på ett forum som detta, i verkliga livet skulle jag aldrig uppfattas som det, och det tror jag inte någon annan här heller skulle!!!

    En enda tråd som går ut på att man kanske ska fundera lite över könsrollerna, även i vår sport, och så går du genast och blir martyr.
    Snacka om att överdramatisera.

    Jag vill påstå att livet blir mer intressant med lite analys.
    Om män generellt inte hade övertaget skulle den här tråden inte funnits. Tänk på det lite grann istället för att tycka synd om dig själv.

    För protokollets skull så håller jag inte med om allt som sagts vad gäller vare sig förtryck eller könsroller och det värsta jag vet är “hata alla män”-feminister. Med det sagt tror jag tyvärr att att denna diskussion är nödvändig och kvinnor och män kommer aldrig att bli jämställda och jämlika så länge man som man inte är villig att offra något alls.

    Som att ge fan i att skämta om att vända stringtrosor i en tråd som den här t.ex.
    Vi har förvisso yttrandefrihet (inom vissa gränser), men vi har faktiskt full frihet att skärpa till oss lite också.

  • el_duderino

    Medlem
    12 december, 2008 vid 22:22

    @Doc 520860 wrote:

    En enda tråd som går ut på att man kanske ska fundera lite över könsrollerna, även i vår sport, och så går du genast och blir martyr.
    Snacka om att överdramatisera.

    Jag vill påstå att livet blir mer intressant med lite analys.
    Om män generellt inte hade övertaget skulle den här tråden inte funnits. Tänk på det lite grann istället för att tycka synd om dig själv.

    För protokollets skull så håller jag inte med om allt som sagts vad gäller vare sig förtryck eller könsroller och det värsta jag vet är “hata alla män”-feminister. Med det sagt tror jag tyvärr att att denna diskussion är nödvändig och kvinnor och män kommer aldrig att bli jämstaällda och jämlika så länge man som man inte är villig att offra något alls.
    Som att ge fan i att skämta om stringtrosor i en tråd som den här t.ex.

    Precis vad jag menade i mitt inlägg.. Det är sån här mumbo-jumbo man måste lyssna på direkt man inte rättar sig i ledet. Jag orkar inte ens läsa vad här står, det är så jävla tråkigt så jag nästan självdör!

  • el_duderino

    Medlem
    12 december, 2008 vid 22:23

    @Doc 520860 wrote:

    En enda tråd som går ut på att man kanske ska fundera lite över könsrollerna, även i vår sport, och så går du genast och blir martyr.
    Snacka om att överdramatisera.

    Jag vill påstå att livet blir mer intressant med lite analys.
    Om män generellt inte hade övertaget skulle den här tråden inte funnits. Tänk på det lite grann istället för att tycka synd om dig själv.

    För protokollets skull så håller jag inte med om allt som sagts vad gäller vare sig förtryck eller könsroller och det värsta jag vet är “hata alla män”-feminister. Med det sagt tror jag tyvärr att att denna diskussion är nödvändig och kvinnor och män kommer aldrig att bli jämstaällda och jämlika så länge man som man inte är villig att offra något alls.
    Som att ge fan i att skämta om stringtrosor i en tråd som den här t.ex.

    Precis vad jag menade i mitt inlägg.. Det är sån här mumbo-jumbo man måste lyssna på direkt man inte rättar sig i ledet. Jag orkar inte ens läsa vad här står, det är så jävla tråkigt så jag nästan självdör!

  • el_duderino

    Medlem
    12 december, 2008 vid 22:27

    99 % av alla på steffo är sånna sjuka nördar så deras enda chans att hävda sig i livet är att kalla sig doktorer och skriva smartass-inlägg 24-7 som ingen orkar läsa.. Fan allstå, snart börjar jag kitea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • the-coach

    Medlem
    13 december, 2008 vid 02:51

    Hi everyone, my name is Tato Brunet and I am the boyfriend and coach of Vicky Sánchez; the most formidable person I have ever met, and will ever know. I think that it is incredibly unfair to judge someone without ever having met them. Anyone who meets her would never speak baly of her unless it was in the sense of jealous rival, and it is extremely unsportsman like.

    Before going further I would like to be clear about Vicky´s windsurfing level. When on the water Vicky stands out as a result of her huge repetoire of moves which she always carries out with incredible speed, power and style, furthermore she is super consistent with all her tricks. Fully planning Grubbys linked with other moves, Diablos, Flakas Spocks One Handed, 540´s, trademark super high Shove Its (see her video). More over she can also do switch stance moves like Clew First Puneta, Switch Chachos and full speed FUNNELS with optimum style. You can count with the fingers on one hand the number of girls who can do funnels in the world. Therefore I think that you cannot at any point in time question Vickys windsurfing level. It is already totally unquestionable, and to speak about her as though she is only a nice body with a good ass but without talent is absolutely crazy. For those who don´t know her history I will tell you that the first time she touched a windsurfing board was only 4 years ago. You have to also realise that she has learnt to windsurf at the same time as studying for a degree (marine biology) and between June and September also working 12 hour days, stopping her from sailing during these months. I think this further demonstrates what this girl is worth. I invite you to see her video from last year where she couldn´t do any swith moves. We are now editing her new video with all the moves that she has learnt over the past year to proove even more that she isn´t just an ass in a bikini. And who would be seen in Brasil in 32 degree heat on the beach in a bikini??!!! And to windsurf with it? Because boardshorts which go below the knee are super comfortable when pulling off moves!

    Aside from this Vicky was not only chosen for her level, they chose her because she is the ideal lifestyle image, and not only because she has a spectacular ass, this is just the way it is. Everyone that knows Vicky knows that she is an exceptional girl like very few in the world: Personally, she is the most positive and happy person that I have met in my life, and all of this hapiness is transmitted to all other people on the receiving end of her smile. Always laughing and making jokes. Even if you are sad, she will make you laugh and be happy with this wonderful life that we have. She is honest, modest and has never looked down her nose at anybody with her increasing level of windsurfing. She spreads good vibes where ever she goes, and this is without doubt the type of image they are looking for when doing such a project or movie.

    Finally I want to say if you are fit and you have a great ass why the hell do you have to cover yourself down to the knees?

    Emma sincerely I think you should publicly say sorry to Vicky. Emma, we wait anxiously; me and many others who you know and friends, riders from the PWA who can´t understand why you have done this. Why have you acted like a jealous child, humiliating Vicky and creating a bad and totally false public image of her. When we all know that she is an execeptional person who doesn´t deserve this disregard. It is wise to rectify.

    Please, readers of this forum, DO NOT JUDGE WITHOUT KNOWING, it is a sad human trait. Get to know Vicky and if you still think the same then we can talk.

    Thank you for taking the time to read this, and sorry for writing in english.

    Tato Brunet

    P.S: Just to be clear, these are my words and not those of Vicky Sanchez. On the contrary to Emma, she would never hurt anybody, and certainly never humiliate them publicly.

Sida 13 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.