Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

  • surfpunk

    Medlem
    13 december, 2008 vid 08:36

    HaHa, vilken jävla dokusåpa, så långt ifrån den sköna känsla som gör att jag vindsurfar. Moderator flytta tråden till offtopic där den hör hemma.

  • hakman

    Medlem
    13 december, 2008 vid 08:37

    Word!

    You have a good point on the level of her windsurfing, as none of the Swedish girls can do the most difficult sw-moves (chachoo, funnel etc.). I think most people here would agree with you that she is really good, and actually on a level that is slightly higher than the Swedish elite. But, at the same time this probably won’t advert from the fact that she looks nice and doesn’t use boardshorts…

    When I met her in Jeri last year she was very nice and friendly, as well as always happy, which gave me the impression that she is a nice person. I think this goes for most people who meet her, still regarding that fact that everyone can’t like everyone else.

    I think the biggest question right now is who translated the contents of this thread (which is actually more a differens of sexes debate) into english. haha.

    Rätt sjukt stor grej Emma har dratt igång ändå.

  • nissex3m

    Medlem
    13 december, 2008 vid 09:43

    Snacka om ankdamm…

  • speedjanne

    Medlem
    13 december, 2008 vid 10:28

    Hello The coach nice to hear from you.Does Vicky also like slalom and speedsailing? I would love to see a pic of her slörandes on a deep downwinder.

    Best regards

    Speedjanne

  • pure

    Medlem
    13 december, 2008 vid 11:27

    Vad bra den här tråden blev tillslut

    This thread turned out pretty good after all

    Mesost kaffe “The Coach”, kaka syllt på macka, dator kalas med två nätverkskort i en liten server låda Vicky ur backluckan av en skåpbil.
    —-
    Great post “The Coach”, it was good that this news finally reached you and Vicky so that the story can end in a good way.

  • calle_b

    Medlem
    13 december, 2008 vid 12:02

    Hey The Coach.

    “HAK” is right, the general discussion isn´t about anyone sailing bad or not, whether Vicky is a bad person or not. The discussion is about gender-class, the injustice between men and women. This 10 page-discussion has a has different threads, some leaning towards judging Vicky´s talent, some towards PWA´s pricemoney-system for women and some is about judging Emma. (and ofcourse, the sex-debate, and a whole lot more…) Did she do the right thing, writing that harse text?

    Well, I belive that she did. The cause is for the good, I belive, but at the same time, Emma´s trashtalking Vicky. Not ok.
    (Although Vickys name was brought up here, not by Emma…)

    But, she´s got a point, and that´s important.
    The world is a “mans world”, even the windsurfing world, allthought changing for the better, I think.

    Cheers.

  • calle_b

    Medlem
    13 december, 2008 vid 12:11

    @OLANDERSSON 520816 wrote:

    http://www.emmajohansson.nu/media/metro.jpg

    Tycker denna artikeln i metro säger en hel del om hur publicitet fördelas,
    S-66 kom 3:a i detta herrVM i Zilvaplana, troligtvis en av den bästa svenska vindsurfingmerit genom tiderna skulle jag vilja påstå.

    Undrar om den reportern följde tävling från PWA:s hemsida då måste ju han missat att det var en herrtävling helt och hållet.

    Skulle vilja se den tråden här på konfen om artikeln hade varit tvärtom, nja kanske inte. tror nog att vi ar ganska könsneutrala trots allt i vår sport enligt mig själv.

    Kan även säga att jag hade nog harvat runt och gippat i ivösjön med dom andra om inte Andreas hade coachat mig under alla år, tyvärr saknas den talang som faktiskt krävs att bli något internationellt från min sida.

    För mig handlar det om självdistans och det får man efter man fyllt 30, då man inser att det är bara att segla för skojs skull som spelar någon roll.

    Jag skulle inte skriva något men nu kunde jag inte låta bli.

    Nu börjar det bli jobbigt med denna tråden, men jag kan inte heller låta bli.

    Jag håller med dig om att det är dåligt att S66 resultat, som är sjukt imponerande, inte publicerats i någon svensk tidning vad jag kan förstå.

    Samtidigt tror jag att det här är en av de första publiceringarna av en kvinnlig svensk vindsurfare i historien i en liknande tidning… Men jag kan ha fel.
    Journalister är ett spännande släkte, tyvärr….

  • pure

    Medlem
    13 december, 2008 vid 12:31

    @Calle_B 520907 wrote:

    Hey The Coach.

    “HAK” is right, the general discussion isn´t about anyone sailing bad or not, whether Vicky is a bad person or not. The discussion is about gender-class, the injustice between men and women. This 10 page-discussion has a has different threads, some leaning towards judging Vicky´s talent, some towards PWA´s pricemoney-system for women and some is about judging Emma. (and ofcourse, the sex-debate, and a whole lot more…) Did she do the right thing, writing that harse text?

    Well, I belive that she did. The cause is for the good, I belive, but at the same time, Emma´s trashtalking Vicky. Not ok.
    (Although Vickys name was brought up here, not by Emma…)

    But, she´s got a point, and that´s important.
    The world is a “mans world”, even the windsurfing world, allthought changing for the better, I think.

    Cheers.

    By saying “May the devil take all windsurfing horny men” because she thinks that Vicky was selected for her looks and not for here moves..

    And then in another post pointing out that there is a portion of the windsurfing men that are still good.. (what about the rest of the men?)


    Edit: detta va mitt sista inlägg i den här tråden. orkar inte köra debatten på engelska oxå 🙂 Hela storyn är rätt sjuk med person påhopp, och sen påhopp mot vindsurfande män och sen vänds det till att det är en viktig fight och att Vicky “råkade” komma ikläm i den “viktiga fighten”. Men annars en intressant diskussion om kvinnor och sexism osv..

  • svennebanan

    Medlem
    13 december, 2008 vid 13:41

    @pure 520757 wrote:

    Här kommer några andra modeller som oxå är logiska:

    Bilar->Olyckor->Död
    Spel och Betting->Skulder->Skillsmässor->Sjävmord->Död
    Läkemedel->Läkemedels Missbruk->Död
    Alkohol->Alkoholism->Misshandel->Död
    God Mat->Fettma->Hjärt o Kärsjukdommar->Död

    Slutats.. man kanske inte skall ha för enkla modeller i sin tankegång när man skall besluta om nått är bra eller dåligt utan försöka titta på så många aspekter som möjligt och också titta på relevansen i alla flöden. Som tex hur många % av alla som tar läkemedel blir läkemedels missbrukare.

    Bra att du fokuserar på andra problem i samhället också, men det har jag avstått från i den här diskussionen.

    Min modell är förenklad vad det gäller anledningar till att människor får dålig självkänsla och på vilket sätt dålig självkänsla tar sig uttryck. Jag förenklade modellen för att den skulle vara fokuserad på vad sexistisk/objektifierande reklam och media i slutändan har för konsekvens.

    Jag ger mig gärna på en övergripande analys om vad som skapar dålig självkänsla hos ungdomar, hur de tar sig uttryck och vad man kan göra åt det. Det är ont om tvärvetenskapliga studier i detta då detta problem har så komplexa samband. Det kan vi isf avhandla i offtopic om vi orkar ge oss på det?

    “Objektifiering av kvinnokroppen är ett av patriarkatets mest potenta vapen i undergrävandet av kvinnors makt i samhället”;)

  • calle_b

    Medlem
    13 december, 2008 vid 16:15

    Om det inte dyker upp någon väldigt bra, intressant fråga här, lämnar jag denna smått ångestfyllda tråd efter Pure´s exempel. Jag kan väl säga att jag vet inte vad jag ska tro efter alla turer fram och tillbaka. Är män villiga att vara självkritiska i den debatten om mäns makt över kvinnor? Många håller nog på sin kant, både pga okunskap och rädslor skulle jag tro.

    Svennebanan, jag är på. Postar du en tråd i OT så hänger jag på.

    Fridens

  • doc

    Medlem
    13 december, 2008 vid 16:51

    @The Coach 520881 wrote:

    Thank you for taking the time to read this, and sorry for writing in english.

    Tato Brunet

    Quite alright Tato.

    You have some very valid points and I would be the last to trashtalk any of the girls on the tour, since they all absolutely rock on the water and all of them sail better than many of us forumites ever will.
    Also, to my knowledge Emma never mentioned a name at all, someone here did.

    From the headline of Emma’s original blog post, I think her frustation was more directed at men than women. It could be argued that it’s a little misdirected frustration that she’s bashing another woman who is just playing the cards that are dealt by men.

    I don’t know how much of this thread you’ve had translated, but like it’s been said already, it’s not really about Vicky, but rather about general sexist issues in our fine sport.

    @The Coach 520881 wrote:


    Finally I want to say if you are fit and you have a great ass why the hell do you have to cover yourself down to the knees?

    Well, most men cover their asses -even if they are great- simply beacuse they’re expected to.

    Why women aren’t expected to do the same (and often encouraged to “flaunt their assets”) is the really interesting question, tightly related to this thread.
    I don’t think that a string is worn by anyone (man or woman) because it’s a comfortable piece of clothing.
    What is worse – these days you can buy strings for 4 year old girls. That’s just wrong.

    Again – Vicky seems to be a great windsurfer and I have no reason to doubt that she’s a nice person. Of course she has a right to dress however she wants, but she’s also a rolemodel for young girls getting into windsurfing. For that reason if no other, I (as a father of a young girl) hope she wears shorts more often than a string. I hope the same of all the other women on the tour.

  • gustav-s

    Medlem
    13 december, 2008 vid 17:22

    Tråden är låst!

  • svennebanan

    Medlem
    13 december, 2008 vid 17:35

    Hi Tato,

    I dont know the full story behind what made Emma react like that towards Vicky (which she didnt mention by name). I have not been active in this thread to sort that out.

    What I do know is that, in my opinion, the girls featured in the promotion film Club Ventos Beach Search got way less time showing their moves on the water than the guys (including Vicky). Instead there was quite a lot “looking good at the beach” photage of the girls. I was disappointed at that because I was quite looking forward to see the girls skills in windsurfing when downloading the movie. Do you have any opinion on that as that “discrimination” also was targeted at Vicky?

    @The Coach 520881 wrote:

    Finally I want to say if you are fit and you have a great ass why the hell do you have to cover yourself down to the knees?

    I hate string bikinis just as much as I hate mankinis. I dont want to see them in any surfing promotion material on any person of any gender. Partly because my own esthetic reasons but mostly because of my opinion on sexism in sports (and in general) and what
    the outcome of the objectifaction of the human body has in the end (google “objectification theory” if your interested in some research in that matter).

    As I recent the use of the female body to sell thing for the reason mentioned above I started a poll to see what the general opinion on this matter is among the windsurfers visiting this forum. I’ll translate it soon so you can understand the questions and what it is about. As you are registered in this forum feel free to put your vote in. http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=63122

  • speedkenta

    Medlem
    13 december, 2008 vid 17:39

    @OLANDERSSON 520816 wrote:

    http://www.emmajohansson.nu/media/metro.jpg

    Tycker denna artikeln i metro säger en hel del om hur publicitet fördelas,
    S-66 kom 3:a i detta herrVM i Zilvaplana, troligtvis en av den bästa svenska vindsurfingmerit genom tiderna skulle jag vilja påstå.

    Undrar om den reportern följde tävling från PWA:s hemsida då måste ju han missat att det var en herrtävling helt och hållet.

    Skulle vilja se den tråden här på konfen om artikeln hade varit tvärtom, nja kanske inte. tror nog att vi ar ganska könsneutrala trots allt i vår sport enligt mig själv.

    Kan även säga att jag hade nog harvat runt och gippat i ivösjön med dom andra om inte Andreas hade coachat mig under alla år, tyvärr saknas den talang som faktiskt krävs att bli något internationellt från min sida.

    För mig handlar det om självdistans och det får man efter man fyllt 30, då man inser att det är bara att segla för skojs skull som spelar någon roll.

    Jag skulle inte skriva något men nu kunde jag inte låta bli.

    HM
    Lite är det så att vill du få några resultat publicerade så får du greja det själv.
    Detta är någonting som vi är noga med på Öland.
    Och i den andan är både Anna och Emma uppfostrade. Och otroligt duktiga.
    Presskontakterna tar både Anna och Emma numera själva
    Där har nog hela vindsurfing sverige nåt att lära
    För pressen vet knappast att det pågår en tävling.
    Knappt att vi själva vet när var hur tävlingarna pågår i vårt land.
    Och visst blev denna tråd bra rekord mycket kommentarer.
    Även från Brasilien

  • simpa

    Medlem
    13 december, 2008 vid 20:07

    Är det ingen mod. som vågar låsa tråden?
    Den här tråden leder knappast någon vart

Sida 14 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.