Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nybörjarbräda

Taggad: 

  • Nybörjarbräda

    Publicerad av nachoman på 5 juli, 2007 vid 13:26

    Tjejen skall köpa en nybörjarbräda och det finns ju bara ett fåtal i affärerna att välja på, Fanatic Viper, RRD 360, RRD Easy Rider etc… Men vilken skall man ta, de kostar ju ändå rätt så mycket? Vill ju ha nåt som man kan ha kvar ett tag och även en som kan vara lite kul för en själv i lättare vindar.
    Det verkar ju inte heller gå att hitta nåt beggat, borde ju finnas därute, så har ni nåt så tipsa gärna mig.
    Är det nån som har koll på dessa grejor?

    carl-r svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 14:00

    Jag föreslår en kurs. Efter det kan hon gå direkt på nåt mer avancerat som funkar lite längre. Dessutom är instruktören på en kurs säkert en bättre pedagog än du och även om man vill bli en bra pedagog är en närstående inte nåt lämpligt förstaobjekt. Att lyckas lära sin flickvän surfa är snarare ett tecken på att man är en extremt bra pedagog och det är man knappast i första försöket.

  • johan-g

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 15:08

    Min tjej köpte en RRD 30 EVA med centerbord. Funkar klockrent för henne. Provade den och den var helt ok att köra med i planing också. Nästan som vilken större freeride som helst

  • Johan Hoffstedt

    Gäst
    11 september, 2007 vid 14:10

    En bra bräda som jag kan rekommendera är Kona one. Det är en longboard som är perfekt för den som vill lära sig surfa. Vi har haft träning i Motala för nybörjare mm och det har varit flera tjejer än killar som börjat.Om det beror på de snygga blommerna eller om det äv vi killar som ser bra ut vet jag inte.;-) Hursomhelst så kan man avansera sig på Kona och behöver inte lägga ut massor med onödiga tilläg eftersom det är one designe. Det finns även Kona cup som man kan få tävla om man vill.Tävlingarna är ”avslappnade” och man träffas och grillar korv mm. Sen finns de dom som gärna vill vinna.Ungefär som Harly daividson,det är inte bara en bräda….det är en livstil.

    Läs mer på http://www.konanordic.com

    Johan Hoffstedt -Motala-

  • rillestark

    Medlem
    11 september, 2007 vid 17:38

    Jag äger en Kona Style som jag köpte i våras och har sedan dess inte använt min slalombräda. Varför? Därför att denna bräda har ett otroligt register och verkar knappt ha någon övre eller undre gräns. När den planar så går den grymt bra. Har använt segel från 4,6 till 9,3 och fenor från 34 till orginalfenan på 46 cm. Detta är nog den första brädan som man kan ha som enda bräda till allt. Min syster som är väldigt duktig på segelsnurr men som inte använder hängsele än, tycker den är bra också. 🙂

    Frid.

    /Richard

  • carl-r

    Medlem
    12 september, 2007 vid 20:12

    Testa vipern innan du slår till på en RRD360 iaf. Den med 360’n centerbord har jag “hört” att ska vara lättåkt, men det är inte den utan är min erfarenhet. Vipern är väldigt lättåkt.
    Min tjej är också nybörjare fast hon seglar Equipe å små Cambersegel 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nybörjarbräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.