• dabej

    Medlem
    9 februari, 2014 vid 19:38

    Tänkte dela med mig av ett schysst ställe där jag kört sedan i somras då jag bestämde mig för att dra igång med vindsurfandet. Strax norr om Lambarön i Hässelby, några km sydöst om Lövsta..
    Hemma i sthlm över helgen var det härligt att se en isfri mälare och bra vind, så idag var jag ut o bjöds på 2h fin surf 🙂 I viken innanför Lambarön blev det en del mer eller mindre kontrollerade manövrar för att undvika några enstaka kringdrivande isflak, men väl utanför ön på “öppet vatten” var det kanonfina förhållanden och 1,5h med nästan konstant planing med 6,5-segel 🙂

    Bra alternativ till Lövsta som nu ligger på fel sida istäcket hehe.
    vindriktning s-sö idag, brukar funka riktigt bra på nv också..

  • htn

    Medlem
    9 februari, 2014 vid 19:53

    Grymt!

  • electric

    Medlem
    9 februari, 2014 vid 20:10

    Ante mig att nån var ute på vattnet idag … Snyggt! (Själv åkte jag skridskor … Föll mig faktiskt inte ens in att det var vindsurfingförhållanden! Men det är klart; jag brukar dra gränsen vid 5 grader och idag var det bara 3 🙂 ).
    /Lars

  • mick

    Medlem
    9 februari, 2014 vid 21:44

    Härligt dabej! Var exakt går du i någonstans?

    Är det förresten någon som vet hur isläget är på Dalarö?

  • dabej

    Medlem
    10 februari, 2014 vid 06:08

    Man gör så gott man kan haha. Skridskor låter inte heller fel! Lär vara rätt fina isar nu, de som finns.

    Mick -Går i vid bryggorna. http://mobil.hitta.se/karta#vkid=~TM2ZC4&center=6584941:1613377&zl=10. Är lyckligt lottad att bo ett stenkast därifrån 🙂 finns en bra vindstation ute på lambarön att kolla som brukar vara pålitlig vid s-vindar.. http://www.wunderground.com/weatherstation/WXDailyHistory.asp?ID=I STOCKHOLM

  • dabej

    Medlem
    10 februari, 2014 vid 06:09
  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 10:08

    Lördag – För Er som ger er ut i södra skärgården så är det rejält byigt. Runt Muskö är det nog vid 11-tiden lätt 15 i byarna.

  • richardfb

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 16:49

    Halvtaskig vind i bonärlunda:cool2: imorse, men lite surf blev det!!

    Le video:
    http://www.youtube.com/watch?v=DA2ff1DcbEI&feature=youtu.be

    :grin::grin:

  • nachoman

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 19:23

    Karlsudd levererade om man kan säga så. Vinden var otroligt jämn och bra tryck så finfint om man inte söker vågor. Ruskigt bra på V och nära stan.

  • htn

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 20:18

    @Nachoman 721423 wrote:

    Karlsudd levererade om man kan säga så. Vinden var otroligt jämn och bra tryck så finfint om man inte söker vågor. Ruskigt bra på V och nära stan.

    Låter grymt. Söder om Vaxholm?

  • nachoman

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 20:34

    @HTN 721425 wrote:

    Låter grymt. Söder om Vaxholm?

    Jag menar, om man kan säga att ett innerskärgårdsspot levererar så gjorde Karlsudd det idag. Precis, ligger lite syd om Vaxholm. Parkerar vid bryggan och går med grejorna till stranden och sen på väst får man släpa ut grejorna några hundra meter på en udde för att nå vinden.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 mars, 2014 vid 11:07

    Söndag – Som Ni säkert märkt har vi i södra skärgården en helt annan riktning på vinden i dag jämfört med i går – 214 grader enligt Viva. Platt på Horsan – inga gäss trots att det i byarna brallar nästan som i går.

  • mexi_

    Medlem
    9 mars, 2014 vid 19:20

    Bjöd på sol, 11 grader och en dryg timme med 6.5 / 125l. Fantastiskt skönt att komma igång igen. Kallt i vattnet så klart, men så fort man kom upp så var det supernice!

  • electric

    Medlem
    9 mars, 2014 vid 21:15

    Fituna var också väldigt nice idag. Det kördes med 5.7-7.8 (men där 7.8 visade sig väl för stort när vinden ökade gradvis under eftermiddagen). Vi var 7 pers som körde (- och såklart var vi från Södertälje i klar majoritet – 5 pers).

    Verkligen enormt med så tidig säsongsstart! Det är nästan (men bara nästan) man inte längre är besviken över hur kort is- och snösäsongen blev.

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 mars, 2014 vid 14:34

    Fredag – Med progg 6-10 och bra med väst i riktningen så borde det varit perfekt för premiär på Horsan. Men förstadagen blev en besvikelse med 7.5. Viden dog efter lunch och vred mer över på mer syd.

Sida 35 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.