Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad har ni för bisyssla? Dvs arbete, studier etc

  • kalkyl

    Medlem
    28 april, 2005 vid 18:30

    Hej
    Jag är projektledare på SSPA, gamla Statens SkeppsProvnings Anstalt. I huvudsak så arbetar jag med modellprovning och design optimering av fartyg. Till hjälp så har jag tillgång till CFD koder, en 260m lång släpränna en hyfsad cavitations tunnel samt ett manöverlabb stort som tre 50m basänger.
    Kort sagt lek och plask för vuxna. cool.gif
    Tyvärr så kör vi alltid försök när det blåser frown.gif
    ha de/Henrik

  • hella

    Medlem
    28 april, 2005 vid 18:38

    Joo, aupair utanfor NYC i 6 manader till. Sedan aker jag hem eller flyttar over till California/Hawaii… Beror pa om jag hittar en ny familj eller inte.

  • imported_macts

    Medlem
    28 april, 2005 vid 18:42

    Ojjj, känns som ett svårt val…

  • eriksson

    Medlem
    28 april, 2005 vid 19:27

    Pluggar, går ut nu till våren som VVS-montör! har jobb som väntar!

  • tdk

    Medlem
    28 april, 2005 vid 19:40

    Svar till:


    snickare. Är jag enda hantverkaren här?

    [/ QUOTE ]Hehe.. Nope. Jag använder händerna med.. Är kyltekniker inom transportkyla. Och blåser det inte kör jag MX wink.gif

  • stang

    Medlem
    28 april, 2005 vid 21:06

    Sweeet,

    Jag sitter på C3 när jag är på HF.
    Mitt signum är erajsta det är bara att du hör av dig om är påväg ut!!!

    Håller just för tillfället på och försöker vända min formula i något som liknar en jipp smirk.gif
    Vore kul med sällskap och glada hejarop grin.gif

    Skickar med en bild från i lördags från brädviken som morot.
    (~19knop med 12.5m2)

  • klang

    Medlem
    28 april, 2005 vid 21:18

    Ansluter mig till IT teorin…

    Pillar in applikationer i mobiltelefoner, så som WAP, e-mail, SMS, EMS, MMS, bla. bla. bla… tar tyvärr inga beställningar 😉

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 april, 2005 vid 21:49

    Pluggar programvaruteknik i Malmö. Delar ut tidningar på nätterna för att spä på studiemedlena till surfprylar samtidigt som man håller sig i form.
    En perfekt kombination som jag kan rekommendera.

  • kele

    Medlem
    28 april, 2005 vid 22:01

    Mera IT……SAP R/3

    /Kele

  • hjeltman

    Medlem
    28 april, 2005 vid 22:47

    Svar till:


    Hej
    Jag är projektledare på SSPA, gamla Statens SkeppsProvnings Anstalt. I huvudsak så arbetar jag med modellprovning och design optimering av fartyg. Till hjälp så har jag tillgång till CFD koder, en 260m lång släpränna en hyfsad cavitations tunnel samt ett manöverlabb stort som tre 50m basänger.
    Kort sagt lek och plask för vuxna. cool.gif
    Tyvärr så kör vi alltid försök när det blåser frown.gif
    ha de/Henrik

    [/ QUOTE ]

    Jag har funderat ett tag på vad ni pysslar med i det där långa huset smile.gif
    Ni testade väll bland annat Wally Power båten?
    Har dessutom sagt till våra lärare nere på Lindholmen att det vore trevligt med ett “studiebesök” uppe hos er.

  • imported_macts

    Medlem
    29 april, 2005 vid 05:13

    OK, hör av mig. Själv har jag signum eramsbd. Höres,

  • hakuna

    Medlem
    29 april, 2005 vid 06:48

    Svar till:


    Pillar in applikationer i mobiltelefoner, så som WAP, e-mail, SMS, EMS, MMS, bla. bla. bla… tar tyvärr inga beställningar 😉

    [/ QUOTE ]

    Då kanske du jobbar med Claes Carlsson på SE? Hälsa!

    Fö saknar jag radioväckning på min k700i. /Niclas

  • jesse

    Medlem
    29 april, 2005 vid 07:07

    Kan nog sätta min nya Power XT-förlängare på att jag är den enda surfande marinarkeologen här på forumet och i landet. Det blir en hel del dykning här på västkusten. Kombinerar dykundersökningar med tråkigt byråkratjobb på kontoret på Bohusläns museum. Dykning och surf kan i vissa fall vara en riktigt bra kombination. För tre år sen jobbade vi med ett vrak (Stora Sofia=Danskt örlogsskepp +1645) ute vid Vinga utanför Gtb. Så fort det blåste mer än 7 m/s kunde vi inte jobba! Gissa vad jag gjorde då och på betald arbetstid! Närmare surfproffs än så lär jag aldrig komma! laugh.gif

  • diil

    Medlem
    29 april, 2005 vid 07:48

    Svar till:


    Kan nog sätta min nya Power XT-förlängare på att jag är den enda surfande marinarkeologen här på forumet och i landet. Det blir en hel del dykning här på västkusten. Kombinerar dykundersökningar med tråkigt byråkratjobb på kontoret på Bohusläns museum. Dykning och surf kan i vissa fall vara en riktigt bra kombination. För tre år sen jobbade vi med ett vrak (Stora Sofia=Danskt örlogsskepp +1645) ute vid Vinga utanför Gtb. Så fort det blåste mer än 7 m/s kunde vi inte jobba! Gissa vad jag gjorde då och på betald arbetstid! Närmare surfproffs än så lär jag aldrig komma! laugh.gif

    [/ QUOTE ]

    Vilket alldeles lysande yrke! Gratulerar! /D

  • crash

    Medlem
    29 april, 2005 vid 09:10

    Är legad läkare.. skall börga jobba pa ortopeden SöS i Juni. Tar en break i södra Frankrike just nu… blaser dock inte sarskilt mycke!!!

Sida 6 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad har ni för bisyssla? Dvs arbete, studier etc

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.