Forumsvar skapade

Sida 113 av 197
  • andersbq

Medlem
    7 juli, 2009 vid 08:01 som svar på: Barnvindsurfing

Min dotter (9 år, Kailua JR och Ripper 2,7) upplever att det är lättare att ta höjd om man har en ”centerbordsfena” så vi kör med 32 cm weedfenor som centerbord och 18-20 cm freestylefenor där bak. Tackvare weedfenan längst fram så plockar inte bakfenan något sjögräs, trots att TT är rejält slemmigt nu.
    Utan framfena blir det lätt slör & läns för hela slanten.

• andersbq

Medlem
    5 juli, 2009 vid 19:27 som svar på: Mångsidig träning
    Royn;557151 wrote:
    Ett redskap tips: http://www.fitnessanywhere.com Perfekt att ha hemma, ta med sig på resor m.m. Plus du kan tränar hela kroppen på en funktionellt sätt.
    De tas in i sverige av Concept i Jönköping.

Budget varianten är två långa spänband och ett kortare att fästa i ett träd/stolpe eller liknande. Det är ju något vi surfare alltid har liggandes i bilen.

Tittade du inte på filmen? Själva grejen är ju att man INTE behöver någon annan träning. Vindsurfing är helt enkelt svaret på allt!

• andersbq

Medlem
    5 juli, 2009 vid 19:22 som svar på: Barnvindsurfing

8 år, 35 kg, 138 cm, Naish Kauila JR 120 liter, Naish Miniripper 2.0 m2. Blåste ca 4-6 m/s, ser mindre ut men det var planing på 7,8.
    Behöver inte kunna simma, han flyter på dräkten och här vid TT bottnar han dessutom inom 1 kvadratkilometer! Dock gillar han inte att få vatten i näsan, men det ger väl sig så småningom.

• andersbq

Medlem
    5 juli, 2009 vid 07:41 som svar på: Mångsidig träning
  • andersbq

Medlem
    2 juli, 2009 vid 17:11 som svar på: 15 år utveckling "genomgång" Boardseeker..

Jag gjorde samma test förra vintern dock med diffen 20 år.
    Körde då min 280 slalom kontra Playmate 116. Samma volym på dem. Segel, All Terrain 7.0 ca 10 m/s. Toppfarten var likvärdig 30 knop, men den stora skillnaden var livligheten där den gamla långa smala brädan låg stabilt i vatten (lite tråkigt) gippade snyggt i vida svängar aldrig utan att tappa tillstymmelse till planing, medan den nya breda studsade fram och kan ta alla sorters svängar. Måste absolut föredrar den nya. Den har ”pop” och är mycket mycket roligare att segla.

• vindgräns?

• andersbq

Medlem
    30 juni, 2009 vid 20:43 som svar på: Behöver västtips

Viktvästar ger inget/dåligt skydd. Jag bröt ett revben förra sommaren, viktvästen revs/kanade av. JAg tror mer på den ridväst som Helium Ulf brukar använda. Han köpte den på Rusta tror jag.

• andersbq

Medlem
    29 juni, 2009 vid 21:34 som svar på: Devilsbay på Karpathos is gone…
    Klang;556064 wrote:
    Vi välkomnar istället Paradise bay … mohahahaa… fan va kul…

http://www.chris-schill.com/content/view/21/30/lang,en/

Vad gör man inte för att locka fler surf-gäster. Den vecka jag och Tobbe var där förra året var definitvt klassad som evil/devil/hell… och inte som paradise… så det är nog inte lika mycket vind i år… 😉

Jo det är jag som ligger bakom det däringa namnbyterna, inte kan man ta med frugan och barnen till Devils & Chicken.
    Tänkte att hotellet också kan byta till Five Star Paradise Resort, är dock inte riktigt klar med det namnet ännu…

• andersbq

Medlem
    27 juni, 2009 vid 21:37 som svar på: Info från ISWC
    Jester;555674 wrote:
    Listan är ute! Grattis för dom som kom med!

Det är nåt skumt med den där listan Morten Knutsen, varför är han med och inte jag???

• andersbq

Medlem
    25 juni, 2009 vid 13:18 som svar på: frågor om RS Racing, beagnat RS Racing köpes

folk och folk, det finns väl bara 2 sådana segel i Sverige, det var Daniel och Johan som hade dem förra året.

• andersbq

Medlem
    17 juni, 2009 vid 21:12 som svar på: Västkustprognos för midsommar?

Det är korrekt, lika säkert som jag skruvat av korken på första flaskan så blir det sydväst plus 10 m/s! Och faktiskt både torsdag o fredag, skönt att lördagen ser tunn ut i år. (det var kämpigt förra året).

• andersbq

Medlem
    16 juni, 2009 vid 14:57 som svar på: Gipp, riggflippen.

Jag är en anhängare av ”håll i masten”-gippar, om man inte har extrem fart/snävt, då är ”bom-till-bom”-bättre. Här är bilder på sekvens:
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=51356″]Akut behov av gippinstruktionsvideo – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

• andersbq

Medlem
    16 juni, 2009 vid 12:09 som svar på: 4.5-5.3-..6.5? 7.0?

6,5 är bra storlek. Ett 7,0 ger bara marginellt bättre drag och är betydligt klumpigare om du ska ge dig på manövrar.

• andersbq

Medlem
    15 juni, 2009 vid 21:12 som svar på: Våtdräkt för barn?

Japp, bra barndräkter går iväg på typ 8-1000 pengar. Men det är såååååååå enkla att sälja beggade. Våra dräkter som passat 2 säsonger är redan tingade för 500 styck nästa år. Ett tips är att köpa bra skor oxå, typ 3-4 mm.

• andersbq

Medlem
    15 juni, 2009 vid 12:43 som svar på: Våtdräkt för barn?

Fahlén Surfshop säljer allt familjen behöver utom filmjölken.

Sida 113 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA