andersbq
Forumsvar skapade
-
Jo så är det, det är minst 2 pinnar borta, men om dottern ska ut imorgon lördag så kan jag märka upp dom igen.
-
Jag köpte en sån här på Stadium XXL häromdagen, just för riktiga långa stintar, (det är en vattenflaska på 2 liter som ser ut som en liten ryggsäck):
-
Hmm lite tidigt att se när och var lågtrycket kommer, en kvalificerad gissning är att max vinden blir norr om Göteborg på söndag em/kväll och att vinden är som starkast på måndag fm men ännu mera norrut. Gissar ändå att det är segelbart med stora grejor i Kungsbackafjorden på söndag em (i regnet).
TT är dock lite för grunt för 8.8m2 och 48 cm fena, Finnasand eller Gottskär (Draget) får det bli. -
@SWE 496 460628 wrote:
HAhaha.. Bilade till St:Petersburg en gång i början på 90-talet ( 92 el 93).
Vägen dit var inga problem, men när vi skulle hem igen så blev det ett längre stopp vid Finska gränsstationen. Det tyckte min slalombräda så misstänkt ut och ville röntga den. Den hade några lagningar. De trodde säkert att den var fylld med narkotika.Du har ju en hel del snö på din profilbild så man kan ju med fog misstänka något.
-
@faster 460453 wrote:
Fasen vad jag lider med dig ingen rolig start på säsongen(din har ju aldrig slutat) förrän nu.
jo, men när vi träffades för ett par veckor sedan var jag nästan helt döv, nu hör jag nästan helt bra, så jag är ändå glad! Ser kanske ut som lite segling på söndag vid Finnasand.
-
@andersbq 457010 wrote:
Hade helt annan målsättning bara för några veckor sedan, men nu har jag precis samma som dig Knatte.
Har fått besked av doktorn att jag inte får dyka, surfa eller liknande de närmaste 2 månaderna. Lite trist då jag har nya vågbrädor och vågsegel. Dock en himla tur att jag nu har slalomprylar också, doktorn sa att borde går bra med plattvatten då spolningar där är sällsynta.
Så målen för säsongen är att lära känna dessa prylar och trimma fram lite fart. -
:blush: Sirf III, Herregud vilken speednörd jag har förvandlats till, jag skäms lite…:blush:
-
@tbsurf 460362 wrote:
Vart har du sett/läst/hört att det är så?
Informationen på deras hemsida säger något helt annat än vad du skriver..
http://www.locosystech.com/product.php?zln=en&id=30Det var Daffs inlägg (se nedan) som jag hade läst:
Och det jag syftade på var att dom inte höjde frekvensen, som skulle gett bättre nogrannhet, vilket hade varit intressant för oss.
Men med SIRF III kommer det funka bättre bland höghus, vilket sällan är ett problem när man har den där vi kör. Så nytt chip är det ju, men inte så jättenödvändigt att köpa en ny bara för sakens skull. Sedan är ju lite småsaker som gör den nya lite bättre…
http://en.wikipedia.org/wiki/SiRFstar_IIIAndrew Daff 3-31-2008 15:14
I have been playing around with an early ’engineering sample’ GT-31 and can report a few changes I have found so far from the GT-11:-The case of my GT-31 looks identical to the GT-11 apart from the
”GT-31” printing change and a slightly larger LED light.
–The screen light is now a light Orange instead of Red and I find this colour soooo much easier to focus on when using it at night (In the car of course. 😉
-The led light now flashes green when the unit is charging and glows continuously green when charged.-Another cool thing on the GT-31 is the ability to flip the display so if you are wearing it upside down you can still read it!
-Also, there is a ’maximum time’ function designed to be used in conjunction with the ’minimum speed’ function. The minimum speed function is not new. It allows you to set a minimum speed below which the GPS will not record data to save memory and useless data clutter. The new ’max.time’ function allows you to tell the unit to make a data point even when stationary to a max time limit. In other words, if I set it at 10 seconds, the unit will record a data point at a maximum of every 10 seconds even if it is below the min speed threshold or stationary.
This seems like a good idea for some circumstances like walking back slowly up the beach where you don’t want a data point every 1 second but you still get enough data points to see where your have been.-The dual chip 5hz option is now dropped. Locosys have decided not to proceed with this option at the moment and there will be no more ’Engineering Samples’ and no firmware support in the near future. As I understand it this was purely a commercial decision based on a perceived lack of demand for this (5hz) configuration.
-
Det blev väl så att man INTE bytte chippet, utan bara gjorde lite kosmetiska ändringar?
-
Vilka jättepirar som mudderverket la upp. Dom 2 nya är ju precis lika höga som den gamla i betong:
-
Inget ont menat Gustav, dom funkar säkert kanon, bara lite plast och plåtiga, precis som mina egna North förlängare var för länge sedan. Såna grejor är ju mycket personligt vad man gillar, många är ju kära i sina Streamlined och själv gillar jag kolgrejor från Chinook.
-
Jag var förbi på Stadium XXL (jo det är sant) och fingrade lite på Norths längare. Dom kanske fungerar bra, men oj vad plastiga och plåtiga dom kändes. Ingen vilja-ha-känsla där inte. Ska en förlängare kosta en bra bit över 1000-lappen måste det kännas lite mer kvalitet, tycker jag iallafall.
Och visst går det att dra ner till rekommenderat nedhal utan vev eller pinn-vinsch. Men det var när jag skulle dra de där extra 5-6 cm som det tog emot på det helt nya seglet, men det blir nog lättare när det är lite blött och inseglat. -
Jo, och även dragit för lite nerhal för att förekomma Getwet!
Som inte det räckte så hade flummarna på Cobra skickat med för en 10mm för kort fenskruv och jag hade inte min egen servicebil med, så det blev till att tejpa på fenan. Men det funkade och jag hade iallafall användning av stropparna då det var lite si och så med kryss igår… -
Det är dock inte alla vindsurfare som har något emot detta högtryck, min dotter t ex som gjorde sin debut på TT igår: