andersbq
Forumsvar skapade
-
Är det någon som nyligen pratat med Anders? Om livet i största allmänhet och så? Jag har inte träffat honom på typ 10 år och brorsan Per på 15 år. Har ni lite skvaller?
-
När fan blir gammal blir han religiös!
-
@Jester 431225 wrote:
Det stämmer, men inte ens dagens videotiming är 100 procentig. Enligt folket på GP3S som kan det här betydligt bättre än vad jag kan så snackar vi om en noggrannhet på 0.1 knop med Amaryllo, och 0.01 knop om man använder två enheter. (om man använder doppler). Kolla följande dokument för mer info: http://nujournal.net/HighAccuracySpeed.pdf
Mycket intressant artikel, Garmin Foretrex duger bra som brevpress i fortsättningen. Inte mycket att snacka om, och ni som gnäller om priset på Amaryllo, den kostar ju bara en fena!
-
de är varmt där, rash eller en väst räcker.
-
@Joachim_Larsson 431042 wrote:
Kanske det skulle startas en långboard (Ämne på konfen då det verkar vara väldigt stort intresse på just dessa trådar) eller vad tror ni? då behöver bara dessa som intresserar sig för denna gren inom windsurfing läsa detta?
Joachim
http://www.konanordic.comVar det du som började denna tråden med?
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48539 -
andersbq
Medlem27 november, 2007 vid 20:04 som svar på: Julklappar – vad skriver ni på er önskelista?Större brädförråd.
-
Förmodligen ingen ungdom om han måste haft två personer som hjälpte till att få på honom våtdräkten.
-
@Oregistrerad 430932 wrote:
Det är troligt att amaryllo kommer att vara nästa produkt på GPSSS men varför ska man gå och byta en foretrex som man trivs med och som är godkänd. Det är ju inte så man skiter pengar….Det vore en sak om foretrexen inte var godkänd. Jag tycker inte den suger och skaffar inte en ny förrän den är trasig eller ej godkänd. Helt plötsligt så slängs det ut lite pikar på stranden om resultaten till dom som kör foretrex. Hmmm
Lite knöligt att jaga en 2 sek ranking i toppfart t ex 34 knop satt med en Foretrex, som kanske egentligen var 32 knop.
Visserligen ingen insatt som bryr sig särskilt mycket om 2 sek, men ändå… -
Jo, jag har hittat honom…(men tänk oxå på att jag kör med US-box och vågsegel, han hade Naish Stealth)
Men det är nåbart, och hans avarge är inte så hög.
Bra mål i vinter, att ta 34 knop med vågprylar, (och med amaryllo doppler). -
Det ska bli en befrielse med riktiga grejor, var ute med freestyle-kittet igår och det suger fast vid 29 knop. Men så länge som jag inte har något annat så blir målen att vara snabbast på wave, resp freesstyle-kit på GPSSS, och om jag sett rätt så är jag bara 2:a …
-
@NIKKE 430604 wrote:
Jag måste då tillägga att jag aldrig skulle köpa en bräda eller segel bara för att det finns runt hörnet. Vill såklart ha det bästa och då åker jag mer än gärna en bit för att få dem. Kollade upp starboard här på konfen och kom fram till att de är heltklart en av de bästa brädorna för mig. Sen tyckte jag north var nättre än severne på segel som säljs här i karlstad så då köpte jag hela riggen av wallén.
Bara en liten anmärkning…hehe.
Helt OK, men jag vågar nog påstå att alla etablerade märken gör bra grejor, och att brädval handlar en hel del om att få ett bra deal. Närheten till en importör kan kanske hjälpa.
En kommentar till, en bräda på 98 liter GÅR att segla med 4.0 men det enda du kommer tänka på, när du åker runt med 4.0, är att du borde haft en mindre bräda…
-
andersbq
Medlem25 november, 2007 vid 11:02 som svar på: Blir det något i Apel eller Läjjet imorgon ??Jag har följt all väderdata hela fm. Centrum på lågtrycket går mycket längre ner än vad man trodde igår. Luftrycket ska upp över 1000 mbar innan vinden kommer ordentligt från NW och den är nere på 993 och precis vänt nu vid 12.00. Jag tror inte det hinner bli något innan 15.00 tyvärr. Borde vara bra efter 17.00 men då är det becksvart. Om man vill chansa så kan man åka ner och rigga till kl 15.00…
-
En upplevelse är att ta en typ 3-4 dagar tripp med inrikesflyget till Merida.
Det är en liten universitetsstad i sydvästra Venezulea uppe i Anderna. Där kan man t ex ta en kabinlift upp högre än Mont Blanc. (tänk dock på att ta med en jacka och en fleece dit upp, till skillnad från Margarita är det lite småkyligt, på toppen är det snö) -
andersbq
Medlem24 november, 2007 vid 21:41 som svar på: Blir det något i Apel eller Läjjet imorgon ??Det blir ca 10-13 m/s onshore på fm men vrider mot NW under dagen och ökar sakta.
-
@SafeSurfer 430427 wrote:
Nja jag var inte ute tyckte det var lite kallt och så kom vinden ganska sent, vilken tid var du ute anders? 1-2 grader är inte direkt stekhett va.
Jaså det var militären som var ute!
Tyckte det var någon med norrländsk dialekt!
How ever, så hoppas jag att köra i morgon(Söndag)bitti oxå.
(idag var vi där mellan 15-16 och nät militären kom in 16.18 var det helt beckmörkt!)