dr-masse
Forumsvar skapade
-
Knatte;616915 wrote:Gillar också suddiga loopen skarpt:tongue:
Sedan hänger jag inte med 100% i din fråga angående Picasa? Visst kan jag lägga upp bilderna på Picasa, men tycker Picasa är mer än lovligt bökigt att jobba.
( Jag har fortfarande inte lyckats få Picasa att låta mig bestämma vilka bilder som jag skall importera, utan den tankar alltid av alla mina bilder…:mad:) Ge mig ett tips på hur jag väljer just exakt vilka bilder som skall läggas upp så kanske jag fixar detta)Men bilderna ligger ju på min hemsida och alla intressenter kan ju se dessa via bildspelet, så det är ju bara att länka vidare till Länken/hemsidan.
Men kul att du tyckte om bilderna :tongue::laugh:Ähh, ja vet inte om Picasa är så mycket bättre än någe annat, men jag tycker det är smidigt…
Lägg de bilder du vill visa i en mapp – ladda upp i Picasa (helst i ett nytt album). Klart!
Man kan även markera bilder (tryck ner ”ctrl” för att välja flera bilder om du kör PC…), högerklicka och välja ”blockera från överföring”. Tycker Picasa 3 är rättså bra, lite att vänja in sig vid bara.
Huvudsaken är ju ändå att du visar så fina bilder!
-
Ooooh, fina bilder! Första är verkligen Guincho för mig och skvallrar om rätt bra vågstorlek…
Ibland är det bra att ta en liten paus när högvattnet är som värst…
-
Jag flyger ner imorrn för tre veckor, kanske ses vi!
-
Härliga bilder! Gillade ”suddiga loopen” mycket!
Nästan lite synd att du inte lägger de i picasa eller nåt så att man kan länka till de och låta fler se bildspelet…
-
surfslusken;616413 wrote:BRA där, men du glömde klippa in ett gäng färgalada bilder/grafer.:(
Ja, herrejävlar vilken klåpare man är. Nu, förhoppningsvis, bättre.
-
culing;616404 wrote:Nu har vi bestämmt oss!
Det blir Örudden(kärringviken) på Torö.
Vi kommer att ha följande med oss för test:
Fanatic Hawk 110, Skate 100, FreeWave 95, NewWave Twin 86.
Tabou 3S 96 och Da Curve TE 85.
Vi tar även med oss en Fanatic Fly 10´6″ SUP, Gaastra Manic, Remedy och IQ.Välkomna!
Det där kommer att bli grymt kul! Kör på alla där nere och plocka vågor med mitt namn på, ah! 😀
-
Dagens VIP-uppdatering för slusken (man måste ju hålla sina löften):
ett par fina länkar:
http://www.vejret.dk/Vaer.aspx?ID=14815960
http://www.vejret.info/Lite danskt väder:
Vejret i Nidingen, Sverige
Udsigt fra fredag d. 11. juni til onsdag d. 16. junifredag
Nogen regn, men også en del sol. Højeste dagtemperatur 15 grader. Laveste nattemperatur 13 grader. Op til 13 m/s fra vest.lørdag
Lidt regn, men også en del sol. Højeste dagtemperatur 13 grader. Laveste nattemperatur 13 grader. Op til 14 m/s fra vest.søndag
Tørt vejr med en del sol. Højeste dagtemperatur 14 grader. Laveste nattemperatur 12 grader. Op til 9 m/s fra vest.mandag
Lidt regn, men også en del sol. Højeste dagtemperatur 15 grader. Laveste nattemperatur 11 grader. Op til 9 m/s fra nord.tirsdag
Lidt regn, men også en del sol. Højeste dagtemperatur 15 grader. Laveste nattemperatur 11 grader. Op til 9 m/s fra nord.onsdag
Tørt vejr med en del sol. Højeste dagtemperatur 16 grader. Laveste nattemperatur 13 grader. Op til 7 m/s fra vest.Udsigt for Kattegat
Farvandsudsigter, der gælder til lørdag middag, udsendt kl. 11.15.Skiftende eller omkring syd, under 6 m/s. En del regn eller byger, til dels med torden, og mest moderat sigt. Fra i aften sydvest og vest, tiltagende op til kuling, 10 til 15 m/s, i den nordlige del op til 18 m/s, og i nat nogen sigtbedring, bortset fra byger.
Och, såklart, utsikterna för Roxen:
-
Ja, Ricardo eller Boujmaa känns ju som de hetaste kandidaterna för det där just nu… bra litet pr-trick med ”specialprylar”, känns ju inte sådär superavancerat att kapa nosen på en bräda och fixa en lättare rigg, ähum, men funkar gör det ju, diskuteras både här och där på lite olika forum.
Men borde inte någon av de nya förmågorna visa vad som gäller? Köster ställer ju tydligen dubbla som jag sätter, öööh, hmmm…. på mig midjeselen åt rätt håll för det mesta…
-
Här är Pozo i lite mer normala förhållanden. Ett helt vanligt litet hopp… lägre än såhär blir det inte där.

-
Din vilja, min lag. Håll igen med tvåkommaåttorna nu, även om det kan bli svårt.
-
Även surfers har ju fina kurser i Varberg för alla nivåer med superbra boende precis vid stranden (Apelviken).
-
dude;615956 wrote:Det låter bra – får man se lite mer färg på RRDs modeller nästa år kanske?…
Det ser ju ut som det… från boardseekermag…

”There are no longer any prizes on offer for deducing that we’re likely to see plenty more quads among next year’s crop of waveboards.
However, look a little closer and the trend seems to be towards a quad / twin convertible option. The brands are still highly protective of their new designs, but while Skyeboy went off in search of another tub of Grasshopper Porridge between heats at BWA Ireland, our super-sleuth leapt into action from behind the nearest cow to snap these.
The first sightings of John Skye’s new RRD at BWA Ireland – where he chose to use it in twin configuration. Unlike this pre-production shape, rumour has it the production model will sport a pin-tail. Nice graphics though, well worth sticking with…”
-
Ahhh, jag körde ju ”hook-up” en gång i tiden… mest för att det såg tufft ut… kanske värt att testa igen?
-
Nejdå. Det ser ju bra ut!
Ooops, kollade visst på Guincho istället för Torö, ajdå… 🙂
-
Och kan inte någon lösa så att man kan få det där i mobilen… det är ju ALLT man vill ha vad gäller obsar…