Forumsvar skapade

Sida 139 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    8 juni, 2010 vid 07:52 som svar på: Sjöfartsverket bjuder till!

Tack sjöfartsverket!! – grym länk!

Men – det är ju helt MAKALÖST att inte SMHI, ens på båtvädret plus (som man BETALAR för) kan förse oss med detta?!? Va fasen håller de på med?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    7 juni, 2010 vid 20:44 som svar på: 2011-tråden

RRD Cult Quads…. från boards.co.uk

rrd_hookipa_194.jpg

The new Wave Cults V4 are completely re-designed shapes. This line of boards boasts speed, control and perfect turns, both front and backside. Together with their ”Hardcore Wave Quad V4 LTD sisters” they complete the range of new innovative wave boards shapes for ”everyday conditions” all over the world. Sharp, fast, instinctive and very sensitive to footsteering these boards will never let you down. Whether the wind is gusty or the waves are mushy they will give you the looseness AND grip that you require to rip. They also excel in firing conditions and have the widest range of wave usage in the RRD collection. The Quad fin set up allows the boards to have looser bottom turns and very sharp precise top turns.

The Cult Quads will provide you with speed and turnability yet with the extra grip provided by the Quad fins you also get the early planing and upwind ability so often required to get you out the back and catching more waves. These rippers come in a full sandwich Limited Edition construction and in volumes of 75, 83 and 92 litres with respective widths of 56, 58 and 60cms, and lengths from 230 – 232.

Available in early August with prices TBA from your nearest legendary RRD dealer.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    7 juni, 2010 vid 13:45 som svar på: Allt-i-ett bag.

Funkar väl lika bra med en dubbelbag.

Själv delar jag hellre upp det i två, det blir rätt knöligt att transportera i en bag…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    7 juni, 2010 vid 08:11 som svar på: Den Stora Klagotråden

Det kommer att gå av i hela landet. Var så säkra.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    7 juni, 2010 vid 07:12 som svar på: Ny design på Surfzone

Hmmm, jag kör Chrome på flera burkar men har aldrig sätt det där? Mac?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    7 juni, 2010 vid 07:11 som svar på: Den Stora Klagotråden

Nehejdu, den här proggen sitter som spikad. ALLT talar ju för det.

År av, tillsammans med er, identifiering av faktorer som GARANTERAR vind är på plats.

Lördag eftermiddag/kväll på Torö kommer att bli grymt. Grymt smärtsamt.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    7 juni, 2010 vid 07:09 som svar på: Kvällens depp-Haiku

ett års väntan
    frisk sydväst
    brölloppshaveri

tjugo års väntan
    surfresa bokad
    prognoskatastrof

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    7 juni, 2010 vid 06:58 som svar på: Testhelg på Fituna!

Nej, det blir det inte. Inte för mig i alla fall. :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    7 juni, 2010 vid 06:53 som svar på: Den Stora Klagotråden

Ja, det här känns ju jätteroligt. Verkligen.

Det ser ut att kunna bli en grym SV dag på Torö på lördag. Det har man ju bara väntat ett år på.

Kan jag segla? Nej, jag är på bröllop. Det bröllopet som gjorde att jag senarela min resa till Portugal. Och i Portugal ser jag ut att mötas av regn och usel vind.

HELVETE.

Ah, skönt att gnälla av sig lite!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    6 juni, 2010 vid 11:24 som svar på: Problems with kingofwatersports.com

måste…. undvika…. att… stänga…. tråden…. måste… svårt… aarrrgh… denna kamp inombords!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    6 juni, 2010 vid 08:26 som svar på: Testhelg på Fituna!

Gött att se att ni fick lite vind! Kunde själv inte denna helg, dessvärre, men det där såg ju inte dumt ut alls! Skulle bra gärna testat lite moderna cruising-pryttlar, det var ett bra tag sedan nu.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 juni, 2010 vid 14:27 som svar på: Testhelg på Fituna!

Ja, det ser rätt bra ut för morgondagen, hoppas på bris!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 juni, 2010 vid 10:43 som svar på: Bränt bort en dag på Väddö?

Ja, nu brukar ju Söderarm visa mycket vind (typ som Landsort…), men även Örskär hade bra vind så det verkar ha legat på 10+ hela morgonen och förmiddagen däruppe… suck…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 juni, 2010 vid 09:23 som svar på: Bli bättre seglare..

Ja, ibland vill man ju kroka ur snabbt och då känns ju ”hook up” lurigare… samtidigt så finns det ju knappt något som är mer irriterande än en ofrivillig ikrokning…

Hade faktiskt ingen aning om att Josh Stone körde hook-up, funkar det för honom, så…

IMG_3772-1.jpg

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 juni, 2010 vid 10:57 som svar på: Pozo på babord!
    poppo;615177 wrote:
    Ja, jag skrev ju sällan Masse! Klart man blir en bättre seglare av att träna hårdvind, behövde bara gnälla lite på denna hemmasäsong..

Sällan har ordet sällan varit så sällsynt mitt i prick… !

Denna hemmasäsong är inte värd mina tårar längre. Det är torrt i brunnen nu.

Sida 139 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA