dr-masse
Forumsvar skapade
-
Ich glaube das viele kommentare hier hat einde grosse teil ironie…
aber, ich muss sagen das ich auch findet die zahl von 650 tot Kiter weltweit sehr hoch. Warum gibt es nicht mehr in media/internet über alle diese unfälle? Und seit wenn gibt journaliste uns die ”wahre Geschichte”? Sie (journaliste) sind nicht weltweit bekannt für super research, ah?
Doch, sehr willkommen zu unser forum und hang loose, Tomy!
Eine versuch deine antwort in Schwedisch zu übersetzen: (mein Deutsch ist leider nicht so gut, aber ich lese und verstehe es ziemlich gut…)
Häng löst alla surfers, men tyvärr måste jag skriva på tyska eftersom jag tyvärr inte behärskar svenska!
Jag tycker det är mycket tråkigt att alla bara skriver dumma/korkade kommentarer här! Vore ni riktigt informerade skulle ni tro på att det dog 650 kitare över HELA VÄRLDEN! Vi har inte något emot några vattensporter!!! Jag, Tomy, har tillbringat 26 år som surfing och segling instruktör och har bott i 6 år i Italien med min skola, före det Hurghada i 9 år, 4 år på Fuerte, 2 år i Turkiet, 2 år i Marroko, 3 år på Sylt. Vi har varje år på våra center pressmeddelanden/information för sportresor/aktiviteter (här är jag lite osäker på översättning), det är dessa journalister som har tagit fram denna statistik om kiting! Så en sann historia!!! Detta kan inte nämnas i pressen! Vad och varför finns förklarat där! Även vi upplever varje år olyckor med kitare som drivit i flera timmar i Adriatiska havet efter för mycket vind eller ingen vind och allt utan räddningsbåt! Vi vill inte angripa eller stämpla någon, vi är alla mänskliga varelser som borde ha något i skallen!! Tyvärr är problemet med kiting att det går för fort att lära sig, därför köper en massa folk redan efter 4 lektioner egen utrustning och sen händer denna typ av olyckor!!! Vi råder alla, oavsett om det är surfare, kitare eller adnra, att lära sig grunderna och ta hänsyn till vad som gäller i den lokala miljön/omgivningen!
Vad skulle vi ha att vinna på att sprida att sprida en massa skit om det inte är sant!!
Vi önskar er alla ett bra år för surfing och kiting och att alla kommer tillbaka till land utan olyckor! Hang Loose Tomy. M -
getwet;598236 wrote:Är väl lika bra att du flyttar hit nu Mackan……:wink: För den här våren har jag bokat in massor med sjöbris på Fituna och inte en dag med ostliga vindar.
Ere inte lite elakt att locka hit honom nu, vare inte du som skulle flytta ännu längre söderut? 😀
Kan du inte boka in några dagar med hård SO-OSO? Inte nog med att Torö är som bäst då, ja garanterar att du skulle älska att köra i norra kärringviken då, fantastiskt speedvatten måste jag säga!
-
Rejäl vinter följs av riktig vår. Alltid. Alltid. Så är det.
så – mitten av april. 14 känns bra. Så det säger vi.
-
Eh, blandar du möjligen ihop ”the Fly” med ”Firefly”?
Firefly har, mig veterligen, fått fin kritik, och just 6.1 vet jag flera som gillar. För den segling du beskriver skulle jag lätt välja Firefly
-
Såg ju riktigt bra ut, det där! Ah, har du blivti en sådan konfkille att du till å med lägger upp vimeo klipp här, ha, ha!
kanske haka på, Kitewing ser väldigt najs ut måste jag säga…
-
philippos;596249 wrote:Åker nu på onsdag och stannar 3 mån. Bor i Kuau Plaza de första 2 mån. Ses där!
Jahaja, så du sätter 3 månader på maui före en vecka i nordvästra Irland med oss… hur tänker du egentligen, pöjkvasker? 😀
Fasen, du kommer att dominera hårt på stenstranden i höst… !
-
gurra1978;596018 wrote:Jag tror du skulle älska en Goya ONE 77. Det gjorde jag. Du skulle kunna ha den som största bräda med tanke på din vikt och sen en superliten vågis för nukedagarna. Slängde ihop en serie åt dig istället för att prata massa rocker och mått (för hur kul är det?).
[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=51931&d=1264285435[/IMG]
Ha, ha! Redan nu har vi 2010 års bästa pimp på konfen!
Andra må försöka (hej Bicless), men det där lär ingen slå. Grymt kul var den! :grin::grin:
-
Det här kan ju göra saken intressantare… från http://www.beachtelegraph.com
We’re predicting a little controversy and debate in coming days as the PWA have issued warnings to their riders that entries will not be accepted from those who choose to enter ’events of lower standards’ – for example, The Wave Classic Tour.
It’s a tough issue. The PWA are trying to preserve prize money levels for their members yet the rival independant contests attract high media attention and visit quality locations but attract sponsors more easily without the demands of minimum earnings for Pro Riders that the PWA Tour insist upon.
Personligen tycker jag att PWA behöver tänka om lite, att inte ha med events som Maui, Kap Verde och liknande kan inte vara bra för de när de skall sälja sin produkt. Tycker jag… all respekt för de som arrangerar, men PWA är väl ändå inte en ideell organisation? Fast egentligen vill jag bara se grym vågåkning av de bästa i världen på de bästa spotsen för att det är kul.
-
Va skaru till Gotland och göra? Du har ju uppenbarligen något stort på gång i Asien:
http://www.getwet-asia.com/philippines/

-
Svenne;595728 wrote:rorokokokokokokokokososbobolollol
E du vaken? 😀
Det var väl en sådan där utmaning som inte gick att hålla sig ifrån, ha, ha!
-
En rokokokokosboll som man råkar få i sig av misstag – en råkarokokokokosboll?
Eller en som man kommer från Jericoacoara – en Jericoacoararokokokokosboll?
-
Ganska lite ström och sten, bra sikt i vattnet dessutom. Ponta Preta och spotsen i nordväst är mest, för att inte säga riktigt, krävande (Ali Baba, Curral Joul och Fontana). Canoa och Calheta Funda var de som jag siktade mest på, men swellet var för östligt när jag var där.
-
Den största frågan i den här tråden är nu:
zoooordning, zooordning eller zoordning. Är det senare ordning eller oordning?
Själv upphör jag aldrig att förvånas och drabbas av ambitionen (filosofin?) att om man bara organiserar sig rätt så kommer allt att gå bättre.
Svenne sover nog gott nu.
-
MangeW;594925 wrote:Det blev lite kaka på kaka där Dr Masse 🙂
Sen brukar en freestyle planka väga c:a kilot under motsvarande freewave i storlek och det gör ju sitt till på både planing och hopp.
/Magnus
Ha, ha! Så länge vi tycker likadant, alltid skönt att få bekräftat att jag inter är helt borta när det gäller surfpryttlar!
Åsså håller jag helt med om att just den lite fetare häcken på en freestyle gör ju att även ”klassiska” manövrar i stropparna går klart enklare. Typ 360, både med och mot vinden. (det enda jag behärskar, ha, ha!!)