Forumsvar skapade

Sida 187 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 mars, 2009 vid 10:24 som svar på: Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 mars, 2009 vid 10:17 som svar på: Restips Karibien please!

antigua är jädrigt spartansk… typ ghetto… mer kite än vindsurf

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 mars, 2009 vid 10:15 som svar på: På båtmässan…

@adde 533175 wrote:

Naish har funnits sen 1979 och firar 30-års jubileum i år!

Hur gammal är du egentligen Masse? 😀

Tänkte mest på Naish sails… fast de har ju funnit i över 10 år… jag är 3498 år.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 mars, 2009 vid 15:54 som svar på: Challenger Fluido bigsize

Vilken bräda och hur mycket väger du?

Spontant – tror inte du vinner mycket i tidigare planing, snarare att du tar lite bättre höjd och kan behålla planingen längre med en större lapp i nävarna.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 mars, 2009 vid 14:24 som svar på: RS:Racing evoII

Längre ner i tråden skriver han…

Skillnaden mellan mig, tidskrifter eller sponsos killar är att jag betalar alla ta, det är bra när det är bra när y’a une couille vara enkelt uttryckt.

Funktioner med 7.0 och 5.1 om problemen är de samma och 6.2 genom att ändra spänningen (vilket är oacceptabelt för en sådan slöja)

Verkar vara någe bök med rotationen, ähum? Men det är ju vanskligt som fasen att bedöma med en pajasöversättning och något som en åkare postat…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 mars, 2009 vid 14:22 som svar på: RS:Racing evoII

En inte så lite humoristisk version från Google translate:

Hur kan jag vara säker på att dessa juveler är utan förutfattade meningar: lyckliga testare i Transeuropeiska Jai är!

F986, F283 och testbunt 31 Järn 6,2 Evo 2 Serie: F986 på 430 X9 2008, F283 på 4,00 X9 Wave 2009 och iron31 på 4,00 X9 Wave 2007 + Xtender34.

Från min sida, j’étarque en 434 som rekommenderas, kräkas seglar väl och inte som panelen bröt med 430 x9 2008.
    Bra på bordet, men Gros Gros problem rotation kammar för mig, både i 430 x9 på 4,00 Wave.

När jiibe de hinder som grundar sig på den bakre kant försöker flytta cam på nya please … 6 jiibes och hop, Pete latte!

Pryde Tack för att gas anläggningen i camber som visar sig vara den sämsta skiten någonsin tänkt som varumärke.

Efter nästa vindpust eller rotation Transgay film för analys av kammar, väntar på att läsas F986 och F283 …

PS: Ett stort självstudien på utvinning, avlägsnande och reparation av battens pågår igen TransGay tack!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 mars, 2009 vid 09:03 som svar på: På båtmässan…

Ja, det här är väl först och främst ett svenskt forum?

Skulle någon exempelvis ta in Northwave, som funnits sedan 1982 i the Gorge, men är ett litet märke internationellt sett, till Sverige skulle jag kalla det för ”nytt” på den här marknaden.

Jämför med Sailloft, som också funnits länge Tyskland, men som är ”nytt” här.

Jag tror inte att det funnits så många segelmärken representerade i Sverige på minst 20 år, faktiskt.

Men -nu släpper vi den här inte så lilla kvasiankdammsdiskussionen och kikar på XO-sails.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 mars, 2009 vid 08:22 som svar på: På båtmässan…

@Rasmus_W 533146 wrote:

Maui Sails grundades väl -81 eller nåt sånt. 🙂

Fast det är ändå nytt i en del avseenden.

Därav (eller relanserats) i mitt inlägg ovan.

Personligen skulle jag snudd på sätta Naish som ”nytt”, men det är väl mest ett tecken på hur länge jag hållit på med det här… 😀

Att Challenger funnits sedan -94 kände jag till, men för den bredare publiken och framförallt i Sverige är det hyggligt nytt, väl?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 mars, 2009 vid 19:52 som svar på: På båtmässan…

@Hänkö 533094 wrote:

Håller med om att det ser fina ut och är ett fint tillskott i den konservativa märkesfloran!

Kul med nytt, framförallt om det är bra!

Men ”konservativ märkesflora”, njääeeee… :tongue:

OK, de ”stora” är väl sig lika, men så många nya märken som dykt upp (eller relanserats) på senare år har väl inte skådats sedan tidigt åtti-tal?

Challenger, Goya, Vandal, Point 7, Severne, Maui Sails, RRD och nu Exo sails, för att nämna några…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 februari, 2009 vid 21:26 som svar på: Var det Olas glasburk?

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57075

månne? Kan vara den enda teori jag lanserat som faktiskt snuddar vid praktik.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 februari, 2009 vid 14:56 som svar på: Nya Np X6 Rdm

Ha, ha! Ja, det är f-n inte lätt med master och segel…

Men – det jag tänkte på och vet att de testat på Surfers är Simmer master i NP segel.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 februari, 2009 vid 13:26 som svar på: Prishöjningar..?

Det kostar flis att ligga på lager av surfprylar, som när det gäller segel å brädor dessutom lanseras varje år…

Så, jag tror nog oxå att vi kommer att få se mer e-handel och förbeställningar. Vilket även öppnar för ”semi-custom”, som jag tror kommer att vara mycket vanligare än idag i takt med att digitala fräsar blir vanligare, enklare att hantera och billigare.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 februari, 2009 vid 12:53 som svar på: Nya Np X6 Rdm

Slå ett mail eller en pling till gänget på Surfers så reder de ut det där.

Men – Simmers mast är väl inte helt identisk med powerex längre (var ju samma mast länge), men böjkurvan är mig veterligen fortfarande väldigt snarlik, går ju fint att köra ny simmer mast i äldre simmer segel exempelvis. Så – hyggligt ”standard” cc för en RDM skulle jag tro.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 februari, 2009 vid 12:44 som svar på: Kai Lenny…

Han är på god väg… 11 plats senast på Kap Verde, inte illa med hela världseliten på plats av en 16-årig grabb (han är det nu)…

8fe0c83178.jpg

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 februari, 2009 vid 11:28 som svar på: Vilse i våtdräktsdjungeln

Jag skulle inte välja en dräkt med inbyggd huva. Bättre att ha det separat eller i ett förstärkningsplagg under. Är det riktigt kallt kan man slå till med dubbla huvor (en som sitter fast i väst + en lös).

Om vi talar vindsurfing, alltså. När man badar mycket är det ändå alltid händerna som är problemet nr 1.

Det finns flera som gör bra våtdräkter, men passform är grymt viktigt.
    Jag själv har en Neil Pryde dräkt. Kanske inte den hållbaraste, men otroligt varm och smidig är den. O’neill har fina dräkter då oxå.

Sida 187 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA