Forumsvar skapade

Sida 188 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 februari, 2009 vid 10:52 som svar på: Dakine CC stroppar till 44,5?

Jag håller med. har också 4 mm dojan, den är fullt tillräckligt varm för mig, seglade i 2 grader varmt vatten förra året, inga problem alls.

http://www.surfzone.se/ppr/showproduct.php?product=158

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 februari, 2009 vid 19:06 som svar på: Prishöjningar..?

Förra året, och framförallt året innan, var kolfiber väldigt dyrt vilket åtminstone påverkade priset på brädor.

Men jag håller med – lägre råvarupriser, lågkonjunktur och ett med stor sannolikhet lugnare löneläge borde ge liknande eller lägre priser, inte högre.

Men här i Sverige lider vi lokalt av att kronan rasat duktigt mot både Euro och dollar, som är de valutor som surfprylar handlas i. Får väl kika på UK, pundet känns som om det kommer att fortsätta i en skön utförsbacke ett tag till…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 februari, 2009 vid 12:05 som svar på: Angående situationen på Torö

Jo, det har faktiskt varit uppe! Först måste vi fixa det praktiska så att man kan betala och bli medlem, dock.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 februari, 2009 vid 12:03 som svar på: Ännu en räddad arbetsdag… Kap Verde…

@FastlandsGuten 531230 wrote:

8 st glada surfare från Gotland sitter på planer ner dit nu….

Det var väldigt vilken liten och svårläst text du använder… Näe, jag ser inte vad det står… något om att åtta surfare skall ordna ett plan åt mig dit ner nu? :tongue:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 februari, 2009 vid 09:34 som svar på: Årets Freestyletour i Sverige

Om speedgubbarna kan få ihop lite skönt spontantävlande på alternativa helger och prognonser borde väl den moderna, uppkopplade manövergenerationen klara av det?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 februari, 2009 vid 09:31 som svar på: Angående situationen på Torö

Hej! Torös vänner är igång! Vi har gjort en del grejor, men varit dåliga på att uppdatera om det. Skall kolla status på vårt föreningskonto (vi hade lite strul där, gjorde fel först) och återkommer!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 februari, 2009 vid 08:06 som svar på: Ännu en räddad arbetsdag… Kap Verde…

Det blir ju så sjukt bra bilder därifrån… en i mängden…

3eb056e2b9.jpg

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    18 februari, 2009 vid 20:38 som svar på: Ännu en räddad arbetsdag… Kap Verde…

EVENT STATUS >> Josh Angulo is Crowned the Cabo Verde PWA World Cup Winner!!

Day five of competition saw Ponta Preta turn back on to deliver mast high waves and hammering wind to complete the remaining heats of the double elimination, and secure an event winner.

After defeating Kauli Seadi twice, Josh Angulo made sure the Cabo Verde crown returned to its homeland, winning the event for the second time in its history. Kauli Seadi produced some inspirational sailing to finish in second, Kevin Pritchard took third, and Marcilio Browne climbed the ranks of the double elimination to finish in fourth.

A full summary of the day’s action will be available in the news feed below shortly.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    18 februari, 2009 vid 10:22 som svar på: Ännu en räddad arbetsdag… Kap Verde…

09.20 Voget and Porcella with another wave. The score sheets are just overloaded with awesome waves. This is world class sailing in world class conditions.

Aaaargghhhhh, ge mig live-video och en flygbiljett till CV nu!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    17 februari, 2009 vid 15:25 som svar på: PWA – CV på g…

Najs liten video från dag 1 (och 2, tror jag) ligger nu uppe på pwa-sajten…

http://www.pwaworldtour.com/index.php?id=390&tx_pvvideos_pi1

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    17 februari, 2009 vid 15:23 som svar på: Mistral heat, tillverkningsår?

Det var samma år som du köpte den där Jeff Stryker vakumpumpen. Fler frågor?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    17 februari, 2009 vid 14:16 som svar på: Mistral heat, tillverkningsår?

2002…

Från http://www.boards.co.uk databas:
    Brand, Model
    & Year Category/
    Length/Width/Volume Price For sale on
    BOARDS Classifieds Add to Wishlist
    Mistral Heat 8’4
    2002 Wave Board (Medium)
    249cm / 55cm / 78L £799 No ads currently showing for this board Add to wishlist
    Mistral Heat 8’6″
    2002 Large Wave Board
    258cm / 57cm / 90L £799 No ads currently showing for this board Add to wishlist

Ingen Heat 2003…
    http://web.archive.org/web/20030814192546/www.mistral.com/windsurfing/boardrange03.htm

2004/5 fanns Syncro och Beast, inga andra vågisar.
    http://web.archive.org/web/20050422034746/www.mistral.com/windsurfing/mistral_range.htm

Och slutligen…
    http://www.surfspullen.nl/p/archief/archief.php

Så – nog verkar det vara en 2002 bräda, allt.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    17 februari, 2009 vid 08:36 som svar på: Blocket Superstars

Hade han inte haft höftskadan hade han uppenbarligen fortsatt att bränna runt på den där. Stackarn.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 februari, 2009 vid 12:39 som svar på: Vilken mast till vilket segel?

Hmmmm, tyvärr är ju verkligheten ännu krångligare…. Olika modeller hos samma tillverkare/märke har olika böjkurvor…

Du måste nog ange om du menar RDM och SDM också.

Saknar några segelmärken och master som är ”hyggligt” vanliga här i Sverige – Simmer (mig veterligen Sveriges största segelmärke), Naish och Hot exempelvis.

Men ett bra initiativ som fingervisning, kan definitivt fyllas på. Kanske lägga upp som en wiki här på surfzone där folk kan gå in och skriva mer?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 februari, 2009 vid 10:07 som svar på: vilken freestylebräda??

@JOAKIM NILSSON 530116 wrote:

Kan man dra rigg på en 90 liters bräda? Det är en viktig detalj. Jag vill kuna dra rigg på den. Jag kör på en Fanatic slalom från 2000 på 111liter och jag kan dra rigg på den.

Som sagt, det är helt lugnt. Jag väger 77 och drar rigg på en 90-liters vågbräda. På min 100 liters freestyle är det inte ens nära att vara ett problem. Du kommer att ha ännu mer marginal…:tongue:

Faktum är att jag tror att du kommer att tycka att det är i stort sett lika lätt att dra rigg på en 90-liters freestyle som en 111 liters slalom från 2000.

Sida 188 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA