Forumsvar skapade

Sida 197 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 07:06 som svar på: Helgen som kommer en Toröklassiker?

Och det ser inte dåligt ut för hela västkusten och Gotland heller, ähum.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 06:46 som svar på: Bästa svenska vindsurfingbilden – kvalificering!

Jag låter denna tråd gå oktober månad ut med tanke på prognoserna.

I november/december så blir det omröstning! Väljer en vecka med risiga proggar, ah!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 13:11 som svar på: Tips på highwind slalom/speed 50cm

Jag tycker han skall behålla allt. Annars köper han väl bara skumpa för pengarna? 😀

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 13:01 som svar på: Bilder från Torö 20081019 pressfotograf.se

@surfslusken 510440 wrote:

Nu tycker ja både Frippe75 o Jesper B har lite otrevlig ton här.

ha, ha, du måste hålla med om att det är lite roligt att just den meningen kommer från konfens allra käraste slusk!

Fast nog tycker även jag att Jeppe var lite hård där, ändå. Du som körde upp så fina grejor och allt. 😀

Hålla bom i vågsegling. Ja, vad fan. Hur noga kan det vara? Jesper kör ju vassare än de allra flesta i vågorna i alla fall, så något större problem är det väl inte? De kanske är en gnutta retro, å då är väl det precis som det ska, ah? :tongue:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    21 oktober, 2008 vid 11:40 som svar på: Letar efter ett crossover 3.7 och eller sc-6 370 mast

@pure 510157 wrote:

Läste det nån annan stans att det passade bäst just till mindre segel.. vart går gränsen för litet segel? 4.7?

från typ 5.3 och neråt, skulle jag säga… rasmus har en poäng, 400 mast är nog ett vettigt mått på ”litet” segel, även om vissa märken har segel runt 5.7 som funkar fint på 400.

Avser man att köpa en ny eller nästan ny mast som är 400 eller kortare tycker i alla fall jag att RDM är det som gäller.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    21 oktober, 2008 vid 09:03 som svar på: Letar efter ett crossover 3.7 och eller sc-6 370 mast

Tycker du skall satsa på rdm, faktiskt. Jag tycker det är helt överlägset i mindre segel. Det finns ju en del 60% rdm, typ, som är lite billigare?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    21 oktober, 2008 vid 08:37 som svar på: Nytt segelmärke på G från Exocet?

Låter ju väldigt mycket som RRD:s segel, men kanske med något räjsigare på toppen?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    21 oktober, 2008 vid 06:42 som svar på: Gotland 081019

Makalösa bilder. Makalösa förhållanden. Gotland levererar igen!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 12:06 som svar på: Torö stenstrand söndag den 19 oktober

Fasen, vad härligt att se och läsa! Vilka bilder, igen!

Själv körde jag familjehelg för att kunna dra iväg helgen som kommer… det är inte lätt att blanda rätt i vind, våg och väderkortleken!

Och Jesper, du är och förblir ”kungen av Torö”.

Själv tittar jag ofta och gärna på er som är bättre än mig (rätt många, med andra ord) och lär mig massor om väg och vågval varje gång. Några exempel:

Vägval och rätt våg, rutin, rutin, rutin – Jesper. Vågval och luft – Calle N., ”segla-mjukt-som-en-katt” – poppo, teknik å tajming – Peter Hammar, hopp å ladd – Larry. Och synd att inte Surferic är ute oftare numera, han är grym på Stenstranden. Inspirerande är det! Sug i er och alla ni andra som visar vägen!

Ni som vill veta hur man åker på oväntade (för undertecknad, i alla fall) spolningar kan alltid hålla ett öga på mig. Jag börjar bli fin på att dyka under vågen med grejorna i brytet, ah!

Och bäst av allt – det är så j-a kul att segla på Torö!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 18:16 som svar på: Getwet skadad i TT

Oh, shit vad surt! Grymt bra av er som hjälpte honom!

Bara att se till å komma i form igen Micke! Extra ompyssel därhemma lär nog krävas bra länge nu, ah!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 07:48 som svar på: Ny amatörfilm (med formatproblem) – Torö 081005-06

@kastfall 509042 wrote:

filmade lite i regnstormen tills kameran la av. e dålig på format, men det ser normalt ut på vimeo. premiere 2,0 exporterade mpeg 4:3.

http://www.vimeo.com/1997337

Den var nice! fasen börjar så smått ångra att jag valde måndagen… :blush:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 07:57 som svar på: fel på "DMI Ocean – baltic sea"?

Inga problem här?

Har du testat att rensa historik (tömma cache) eller en annan webbläsare än IE?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 07:30 som svar på: windsurfar + jobbar kreativt

@Roding 508018 wrote:

Jag älskar dig! Vill du bli min enda?! 🙂

Det finns tillfällen då stavningen av ”enda” och ”ända” har större betydelse än annars. 😀

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:11 som svar på: Mode kan användas på många sätt

Dagens stooooooora leende på jobbet! Grymt skoj!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 07:10 som svar på: Största segel fråga

Ett snäppet större segel ger inte så mycket tidigare planing, handlar mycket om teknik. Men det är enklare att behålla farten genom vindhål med lite mer segelyta uppe. Sexhalv är nog en rätt bra största size på den brädan du har, köper du typ 6.2 så klarar du dig med en 430 mast vilken kan vara en fördel för mindre segel.

Sida 197 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA