Forumsvar skapade

Sida 131 av 181
  • herr-pelegrin

Medlem
    1 maj, 2012 vid 14:17 som svar på: Dalarö idag

Hann knappt ut innan den dog. Det kan varit någon variant på sjöbris som friskade tillfälligt.

• herr-pelegrin

Medlem
    1 maj, 2012 vid 12:30 som svar på: Dalarö idag

TISDAG EM – För Er med lite större riggar kan det vara värt ett försök under tisdagen. Det kan vara runt 6 m/s i södra innerskärgården och drar faktiskt lite i talltopparna.

• herr-pelegrin

Medlem
    29 april, 2012 vid 18:27 som svar på: Dalarö idag

Jag hoppas Ni inte missade ostan som drog på efter sjöbrisen dött på söndagseftermiddagen. Byigt men tillräckligt bra drag (bättre än lördag) för hyfsat långa planingsrepor. Planing tre dagar på raken i södra skärgården. 7.6 räckte.

• herr-pelegrin

Medlem
    28 april, 2012 vid 17:51 som svar på: Dalarö idag

Ja, den dog verkligen rejält framåt eftermiddagen. Spegel sedan ett par timmar.

• herr-pelegrin

Medlem
    28 april, 2012 vid 13:52 som svar på: Dalarö idag

Södra skärgården såg inga gäss men det blev ändå ett par timmars planing med 7.6 vid Långgarn, SO om Söderby Brygga. Med dagens vindriktning drar det på längs ön o Muskö. Det blåste runt 4-6, kanske 7 i någon by.

• herr-pelegrin

Medlem
    27 april, 2012 vid 19:45 som svar på: Sjukt dålig vår i Sthlm?

För de som flexade ut fredag eftermiddag så bjöd Stockholm på sol, värme och vind! Vid premiären i planing kunde jag konstatera att man glider sjukt lätt på isbrädan jämfört med vattenbrädan men hursomhelst kul att komma igång!

• herr-pelegrin

Medlem
    26 april, 2012 vid 19:37 som svar på: Sjukt dålig vår i Sthlm?

Slim_jim – Tillståndet Du beskriver är förståeligt men mycket allvarligt. En vanlig vårdepression är blott en västanfläkt mot den känsla Du så väl beskriver.

Doctors order = Optimism, lite sol och värme samt vind, vind och åter vind!

• herr-pelegrin

Medlem
    24 april, 2012 vid 15:58 som svar på: Driva ut till havs i Klagshamn.

Om det är en liten lur så fungerar det med GT 31 och lur i samma Aquapack.

• herr-pelegrin

Medlem
    24 april, 2012 vid 07:47 som svar på: Speed i Polen

Som novis på området speed ville jag bara flika in att jag tittade på Vetenskapens Värld i går. Man visade ett inslag om gamla vrak runt Rügen. Vid en kort sekvens såg man ett ställe som skulle kunna vara möjlig för speed – en lång mycket smal strandremsa med vatten på bägge sidor. Jag vet inte var man var på kartan men Ni kan väl kolla:

http://www.vorpommern.de/oe-ruegen-map-se.html

• herr-pelegrin

Medlem
    23 april, 2012 vid 12:45 som svar på: Vagn för transport av utrustning förråd<->bil

I det fall frun har bilen och prylarna ska ned till stranden finns ett alternativ som jag satsat på. Via Blocket kom jag över en cykelvagn avsedd för dubbla ungar. Den tillverkas i Umeå, är av glasfiberplast och har en horisontell överdel där man enkelt kan spänna fast bräda med rigg ovanpå. Vagnen gick att använda direkt utan modifieringar. Jag drog på lite skumplast som dämpning för brädan och sedan var den körklar.

Dubbelbarnvagnen har lagom stora cykelhjul. Under brädan, i barnbaljan av glasfiber, får man dessutom plats med en trunk med våtdräkt mm mm.

Dubbelbarnvagnen kan dras med cykel eller om man vill spara krafter till vindsurfingen; med moppe, elcykel eller elscooter.

• herr-pelegrin

Medlem
    23 april, 2012 vid 09:47 som svar på: Driva ut till havs i Klagshamn.

Smart att prata genom Aquapapacken om man har en lur som passar för detta! En laddad nödlur kan vara bra livförsäkring. Jag försöker för det mesta ha en sådan med, i all fall om jag kör själv.

Om riggen pajjat så pass att man inte kan använda den så får man med fel vindriktning nog bita i det sura äpplet och droppa riggen. Vid ett tillfälle på 80-talet fick jag droppa en rigg med metallmast och paddla i motsjö 7-800 meter. Helt slut kunde jag sedan kontstatera att riggen sjunkit men jag kom i alla fall i land. Riggen utgjorde förhoppningsvis någon form av hinder mot dåtidens sovjetiska utbåtskränkningar…

• herr-pelegrin

Medlem
    21 april, 2012 vid 16:32 som svar på: Formula på Trälhavet 21:a april

Hade Ni vind? Jag kom ut för sent i södra skärgården och då var det klent med vind.

• herr-pelegrin

Medlem
    21 april, 2012 vid 12:00 som svar på: Tråd om JP Superlightwind och Ultrasonic 147

Jag fick min bräda först i oktober efter det att det varit en större tväling som N Kruppa deltagit i. Därför vågar jag inte vara för tvärsäker i några omdömen. Dessutom är det några månader sedan jag stod på den. Det är dock en härlig bräda med skön känsla när den sticker iväg. Vi kan väl göra så att vi stämmer av en bit in på säsongen?

Tills dess så får Du mycket info genom att gå igenom trådarna på Starboards forum.

• herr-pelegrin

Medlem
    20 april, 2012 vid 19:49 som svar på: Tråd om JP Superlightwind och Ultrasonic 147

Martin.M.A – Du gillar säkert Din combo även i höst. Personligen suktar jag lite efter en juste rigg på 9.5-10 men det blir nog att hålla sig till mitt maxsegel som är ett gammalt Gaastra GTX på 9.0 med lite uråldrig bom. Lycka till!

• herr-pelegrin

Medlem
    20 april, 2012 vid 19:43 som svar på: Upphittad kiteskärm orsakade stort pådrag

Det var en tanke som jag tar till mig. Jag förutsatte kanske att inget allvarligt hänt…

Sida 131 av 181
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA