Forumsvar skapade

Sida 273 av 420
  • jester

jester

Medlem
    16 april, 2007 vid 08:52 som svar på: Alpha racing

Lalalalalalalalalalalala BINGO!

• jester

jester

Medlem
    16 april, 2007 vid 08:48 som svar på: Nästa steg i utvecklingen, vad ?
    Bjornen;376581 wrote:
    Jag provade en JP supersport 116 på Fuerteventura och det var väl det som fick mig att fundera. Snacka om skillnad :tongue: var lite som oscar skrev att man fick bromsa för att segla långsammare. Ge mig lite specifika tips på brädor som man kan kika på för igentligen har jag ju bara ekonomin som styr. Designen bryr jag mig inte så mycket om och jag har ju inte testat någon förutom supersporten. Vad tror ni om volymen 120 eller skall jag ha mindre och i så fall vad.

//Björn

Storleken beror lite på om du tänkt behålla din stora freeride eller ej. Skall du göra dig av med den bör du ha något runt 115-120 liter, eller 65-75 cm bred. Skall du behålla den så kan du gott gå ner på brädor runt 95-105 liter (62-67 cm).

Tänkbara brädor:

* JP Super Sport (den vet du ju att den fungerar)
    * Exocet SCross 120
    * Fanatic Hawk 123
    * Starboard S-Type 115
    mfl mfl

iSonic DRam 115 är ju oxå ett alternativ, men gränsfall om det inte kan upplevas som ett lite väl mastigt kliv från en stor freeride. (sorry, Oscar). Det är vad jag tycker iaf.

• jester

jester

Medlem
    16 april, 2007 vid 06:51 som svar på: Freestyle och speed tävling på Haga Park!

Vet inte hur det är i år, men förra året så var man tvungen o lägga 200:- i deposition för Lycran. Mao ingår den inte i startavgiften. Tror upplägget är samma i år.

• jester

jester

Medlem
    16 april, 2007 vid 06:42 som svar på: Nästa steg i utvecklingen, vad ?

Tror hoppet från stor freeride till dedikerad slalombräda kan vara lite väl tufft, faktiskt. Jag skulle rekommendera en större Super Cross bräda istället. I stort sett lika snabb som en slalombräda, men lättare att segla samt oftast byggd i material som är mera hållbart.

Tom Tobias säger, så är i stort sett alla märken bra nu för tiden, så välj den bärda som passar tycke, smak och plånbok.

• jester

jester

Medlem
    12 april, 2007 vid 06:21 som svar på: Bästa mest prisvärda 5/3våtdräkten?

NPs dräkter suger inte i min mening. Har en NP4000 med torrkedja, som är mycket skön och varm. Kalla dagar är det skönt att komplettera med förstärkningsplagg under, typ den tunna västen med luva, samt neoprenshorts.

• jester

jester

Medlem
    12 april, 2007 vid 06:17 som svar på: Bilder från TT idag Onsdag

46 cm fena i TT? Djärvt… Mycket djärvt… Själv undviker jag fenor som sticker ner mycket mer än 35 cm… Storleken på fenan är ju lite beroende på hur stort segel du kommer använda. Kommer du köra mestadels i TT så kan ju faktiskt en sjögräsfena vara aktuell, och inte bara då sjögräset kommit.

• jester

jester

Medlem
    12 april, 2007 vid 06:11 som svar på: En både bra o dålig dag humm…

Aha jesper så du har badat där under tvång också 😉 P4/T2 då eller? finns nog en o annan till här i landet som svurit över den sjön då de legat på något av de lokala regementena K3,FJS,P4 eller T2

Låg som spanare på P4 typ 94-95 om jag inte minns fel. Jag slapp dock bada i sjön, då det hela utspelade sig i slutet av november, och där var en tunn hinna is på sjön…

• jester

jester

Medlem
    11 april, 2007 vid 18:42 som svar på: En både bra o dålig dag humm…

1) Grattis till 30+ knop!
    2) Trist med längaren… Har kört gamla X3:an till rejs-segel ett par år utan problem. Har dock bytt till Liberty kol-längare nu (streamline-prylar på).
    3) Hmm… Så den sjön är långgrund, alltså? Vill minnas att jag paddlade patrullbåt på den där sjön när jag låg i det militära. Hade dock problem med vätskebrist just då, så jag minns inte så möe… 😀

• jester

jester

Medlem
    11 april, 2007 vid 13:49 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

Tillgång har jag, det ligger ju trots allt på min server… Men Lasse skriver över allt då han uppdaterar hemsidan. Räcker nog tillsvidare att det ligger en blänkare här…

• jester

jester

Medlem
    10 april, 2007 vid 06:57 som svar på: Köpa GPS, vilka rekomenderas?

Vattenskydd enligt standard IPX7 är tillräckligt?

Nej, det tror jag inte. Garmins maskiner uppfyller denna standard, och ett flertal har läckt in vatten. Blir ju lite tryck vid eventuella kastfall osv. Dom flesta använder ett sk Aquapak som är ett vattentätt fodral. Fungerar kanonbra, samt att det finns modeller med inbyggt spännband osv.

• jester

jester

Medlem
    9 april, 2007 vid 16:44 som svar på: Fenor

Ett par av dom där ser ju riktigt bra ut. En del ser direkt märkliga ut.. Hyfsad prisbild oxå.

Hur fungerar formula-fenorna? Har du koll på det?

• jester

jester

Medlem
    9 april, 2007 vid 09:11 som svar på: Vev, vilken håller bäst…

Veven från surfbutiken.nu funkar bra, men se till att ha tampen nära mitten, annars blir det enorma snedbelastningar…

• jester

jester

Medlem
    8 april, 2007 vid 16:03 som svar på: Torkelstorp Kungsbacka ?

Låter bra… 😀

Dansken är minst sagt pessimistisk, så det lär inte bli nåt trots allt

• Nu skall jag vara lite besvärlig, tyvärr… Då det knappt finnns reerace-segel i så små stprlekar, och pga att brädan är såpass stor, så skulle jag rekommendera att byta ut din ZeroFive 7.5 till ett freerejs-segel, typ Simmmer 3XC eller liknande, och skaffa ett billigare crossover-segel i den lilla storleken istället. Varför? Jo, för att just 7.5 är den optimala storleken för den brädan i mitt tycke.
    Glöm inte att freerejs-segel kräver en bra mast, snåla inte in på den delen…

• jester

jester

Medlem
    7 april, 2007 vid 16:39 som svar på: Torkelstorp Kungsbacka ?

Skulle varit vind på måndag, men nu ser den ut o ha flyttat till tis…

Sida 273 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA