Forumsvar skapade

Sida 274 av 420
  • jester

jester

Medlem
    7 april, 2007 vid 16:37 som svar på: Erfarenheter av Simmer 2-XC och 3-XC??

Svaret är att fenan i sig är näst intill helt värdelös (nåja, lite för mjuk iaf). Skaffa en bättre fena på ca 38-40 cm så kommer det göra stora brädan gott.

• jester

jester

Medlem
    6 april, 2007 vid 19:56 som svar på: Torkelstorp Kungsbacka ?

Hejs!

Torkelstorp (TT) är ju ett väldigt bra ställe både för nybörjare och även mera avancerade typer. En av orsakerna till detta är att man bottnar nästan överallt. Tänk dock på att där finns en hel del stenar, så fråga gärna någon. Vi svara mer än gärna! Tips o tricks/rigghjälp mm kommer du få i kvadrat!

Kolla följande för mer info:
    http://www.teamswespeed.se/
    (Klicka på Speed Site, och därefter på Torkelstorp. Där finns vägbeskrivning, var stenar finns o lite annat.

Väl mött!

• jester

jester

Medlem
    5 april, 2007 vid 19:54 som svar på: Erfarenheter av Simmer 2-XC och 3-XC??

Dom där ser jättefina ut, har inte sett dom i verkligeheten, men storebror SC ser riktigt trevliga ut. Och cambers kan man aldrig ha för lite av…
    Ser ut och vara vettiga storlekar oxå, gissar att du väger nånstans runt 80 kg?

Vad hade du tänkt att använda för någon bräda/or?

Titta in på Slalom/speed delen av detta fforum. Där finns mycket kunnande om cambersegel, fenor o sköna brädor… 😀

• jester

jester

Medlem
    5 april, 2007 vid 19:45 som svar på: Lagom "extrem" stropp-placering?

@tobhed 374730 wrote:

Vill man inte borra hål i brädan så kan man göra som grabbarna på gps-speedsurfing.com gör. Idén bygger på att sätta en skena, med flertal hål i, i fotstroppspluggen och på så vis kunna flytta stropparna utan att göra fler hål i brädan

http://mtbest.net/isonic50.html
    http://www.jfhwalker.demon.co.uk/FW161/Footstrap.jpg
    http://www.jfhwalker.demon.co.uk/FW161/Nut.jpg
    http://www.jfhwalker.demon.co.uk/FW161/Screw.jpg

Smart lösning! Nu är jag ju normal-lång, så jag har inte riktigt kännt nåt behov av att flytta framstroppen. Dessutom så seglar jag ju mestadels här hemma i Svedala = speed-slalomsegling, så jag tror inte att jag skulle ha nytta av en sådan lösning. Men som sagt så är det ju en ovanligt smart lösning just för att den är så simpel. Men så brukar dom bästa idéerna vara det… 🙂

• jester

jester

Medlem
    5 april, 2007 vid 19:39 som svar på: MauiSails verkar ha fått till det.

Låter gött Micke! Kör så det ryker!

• jester

jester

Medlem
    5 april, 2007 vid 08:54 som svar på: Gott nytt… 2008? (nyheter är _min_ drog…)

Många rejsprylar kör numera inte en produktcykel på 12 månader, utan 18 och tom 24 månader…

• jester

jester

Medlem
    4 april, 2007 vid 13:09 som svar på: Min Sponsor Gunilla

Kondoleanser i kvadrat!

Ibland suger livet…

• jester

jester

Medlem
    3 april, 2007 vid 06:00 som svar på: GP 1/4 Per Wallin, Lejet

Japp. Var samma fotograf som plåtade SM i speed i höstas. Har sett lite av dom bilderna, och dom är grymt bra.

• jester

jester

Medlem
    2 april, 2007 vid 06:58 som svar på: Det eviga velandet. Vad skall man ha

Kolla även in Warp Slalom 67, oerhört trevlig bräda som går som ett skott. Kör min med 7.8, men väger ju 10 kg mer än du (drygt). Ligger på 105 kg, och du lär tom flyta på den, jag kan guppa fram med den bara jag har aningens med kraft i seglet.

Har toppat 34.9 knop med den, och repor runt 33-34 knop är ganska vanliga (vid bra tryck med 7.8, såklart).

Jag kör även med en TB58 (föregångaren till Warp Slalom) och en Warp Slalom 80. Absolut skönaste bärdor jag kört, och framförallt otroligt lätta att köra fort med!

• jester

jester

Medlem
    29 mars, 2007 vid 20:45 som svar på: Mera fensnack
    Royn;373289 wrote:
    Så en 34-35cm freeride fena skulle funka till både 7.4 och 6.4 på en 121L Starboard carve ? Eller är fenan lika viktig som seglet isäg? Man kanske ska ladda upp med lite olika fenor …..eller?

Help me out, please!

Royn

Fenan är minst lika viktig som seglet…. Man bukar säga 1/3segel, 1/3 bräda och 1/3 fena. Det skadar aldrig att ha mett par extra fenor. Känner man att man har problem o kontrollera prylarna kan det ibland räcka med byte till mindre fena istället för att rigga om till mindre segel.
    men funkar gör det, men inte optimalt.

• jester

jester

Medlem
    27 mars, 2007 vid 21:18 som svar på: North "Viper Aero" 460cm mast?

Har för mig att den endast fick användas till freestyle-segel… Definitivt inte till våg o rejs-segel iaf.. Enligt ryktet gick dom av som tandpetare…

• jester

jester

Medlem
    27 mars, 2007 vid 19:58 som svar på: Namn på spots i GPS-speed….

Haha… Här skall mosas… Vi skall sluta med mac-versionen av vårt program på jobbet… Så vi skall återskapa skrivarsvcenen från Office Space med G3:an… En kollega använder en Mac Classic som fotstöd… 😀

Hmmm… Undrar när supermoderatorn OlaP uppmärksammar denna tråd… 😀

• jester

jester

Medlem
    27 mars, 2007 vid 17:50 som svar på: Namn på spots i GPS-speed….

Fiskebäck, Gothenburg ser kass ut på alla mina win-burkar. Därför la jag in en enkel Fiskebäck utan Gothenburg. Ser bra ut på både mac (en gammal G3:a som vi skall mosa som i Office Space inom kort) och pc. It’s all good, mao…

• jester

jester

Medlem
    27 mars, 2007 vid 16:33 som svar på: SweSpeed West Cup Våren 2007

OK. Bra att veta. Blir nog mest storplankasegling i Gbg-trakterna. Småprylar är det Halland som gäller

• jester

jester

Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:44 som svar på: MauiSails verkar ha fått till det.

Självklart skall man ta allt med en nypa salt. Men visst verkar seglen var riktigt bra iaf.

Sida 274 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA