jester
Forumsvar skapade
-
150 liter räcker, även om det naturligtvis är lättare med ännu mera volym.
-
F2 Speed Challenge kommer att gå av stapeln. Förhoppningsvis dyker det upp fler speedare än på Haga.
-
Surferboy wrote:Så vitt jag vet så låg banan rakt ut 1:a dagen. Vi ändrade aldrig banan under dag 1. Det var dag 2 som vi kunde vrida banan så åskådarna kunde se de tävlande bättre från land, mao så är bilderna från dag 2. Det blåste mycket även dag 2.
Vissa bilder är från dag 1 iaf… GetWet körde ju Falcon andra dan, och inte RTX och 7.2 RS4… 😀
Och Micke: Snackade bara om dag 2. Dag 1 är presskriberad… 😉
-
Surferboy wrote:gå in på denna länk och ladda hem pdf:erna med bilder från Haga Park.
Tyvärr var jag lite upptagen med tävlingen så det blev inte så många bilder från dag 1.
http://www.north-sails.com/template/main.asp?iMenuID=500&iParentMenuID=478
Bara för att vara petig… Nästan alla bilder från stora bildspelet kommer väl från andra sessionen dag 1? För *så* mycket blåste det inte dag 2… -
Jag körde X3 med Search, och fick det inte att fungera riktigt. Men funkade mycket bättre med Gun Sails Loop C75. Segel från 2002, har jag för mig…
-
Har nu kört med LS Pro Carbon, och är kanon-nöjd än så länge. Känns ingen större skillnad jämfört med NP X9 förutom att det är lite smalare rör (vilket passar mig bättre). Får bara hoppas att den håller i längden, men det tror och hoppas jag att den gör. Rekommenderas varmt mao…
-
Med tanke på hur han stank efter att inte ha duschat på 4 dagar, så hoppas jag att han fick åka på taket hem… 😉
-
Oj. Vi får inte glömma o tacka hjältarna som satt uppe i tornet o sköt med laserpistolen. Fi faen va kallt det måste ha varit!!
-
Jorå. En del körde väl GPS. Jag fick ju bara kört 2 repor i strippen, så jag fick inte ens ihop till en full session. Dock ganska meningslöst som GPS-session då alla max-repor var på exakt samma ställe.
Men som sagt, så fungerar laser-pistolen faktiskt riktigt bra. Blev ju lättare att se tävlingen då. Jämfört med att folk sticker i väg i olika riktningar i jakt på plattaste vattnet/mesta vinden. Dock är det viktigt att få till många repor, för att få bra vind på själva mätsträckan.
Se nu till att hänga med ner till Lomma o rejsa lite. Om inte annat för att se o lära av dom 4-5 gubbarna i toppen. J-vlar va dom är duktiga. Dessutom grymt trevliga allihop.
-
Oh… Glömde…
Var tvungen att åka lite hastigt på lördags-kvällen. Så jag hälsar alla jag inte hann säga hejdå till nu såhär i efterskott!!!
Och ett stort tack till ÖWC som alltid tar emot alla surfare med öppna varmar. Så najs!
Var även kul att så många återförsäljare var på plats. Wallén var p¨å plats (Stackars Gustav hade dock så mycket att göra med tävlingen så han knappt hann visa upp sina prylar), Surfers Paradise var där, OnWater och Surfbutiken.nu oxå. Kul att klämma på prylar!!!
Oh… Jag och några till kom på ett nytt namn för freestyle: Balett-segling… Passar SÅ bra! 😉
-
Jahopp. Läge att summera en fantastiskt rolig helg.
Dag 1: Börjar med bra med vind, om än något byig. Tar mig ut till tidtagartornet. Röda flaggan går upp. Börnar ut mot startbojen. Hamnar i vindhål. Mac TS står u guppar lite med mig med sin 120 liter… Driver bakom ett jv-la skär… Simmar i 45 minuter… Kommer upp, blåser som faen. Höjdar som en galning rätt emot chopp på över en meter. Kraschar såklart. Sessionen flaggas av… Total frustration, fick inte satt en enda tid… Markus Emanuelsson vinner sessionen på 62 km/h och Stavnås o Daniel delad tvåa på 61 km/h.
Jag lackar ut totalt och bestämmer mig för att låta Daniel köra min TB58, då han inte hunnit få sina små-brädor innan. Fattar inte hur gubbarna vågade köra så fort som dom gjorde under eftermiddags-sessionen. Värsta sjö jag sett någonsin… Daniel toppade denna session före dom andra gubarna.
Dag 2: Blåser bra innan skepparmötet, men mojnar sedan. Tävlingen dra
Slutsats: Kul att träffa så mycket trevligt folk. Tävlingsformen funkade oväntat bra, även om det faktiskt var riktigt svårt att över huvud taget komma upp på speedstrippen första dan. Synd bara att inte fler folk ställde upp i tävlingen, bara. Jag lär dyka upp i Lomma oxå… Kan ju bara förbättra mig från att ha kommit nästjumbo totalt…