Forumsvar skapade

Sida 137 av 321
  • lars_k

Medlem
    6 september, 2006 vid 17:21 som svar på: Var är alla 08 bilder från helgen?

Vi är vinnare allihopa! 😀

• lars_k

Medlem
    6 september, 2006 vid 16:47 som svar på: Var är alla 08 bilder från helgen?

Och vi har Jylland 3 timmar från GBG… Jylland eller Gotland? Svaret är givet. 😉

• lars_k

Medlem
    6 september, 2006 vid 10:43 som svar på: Auktion: SB Evo 75 Wood

Det hade varit snyggare med ett utgångsbud, om man nu ville sätta någon form av lägsta nivå.

• lars_k

Medlem
    6 september, 2006 vid 10:22 som svar på: Varför hamnar brädan upp-o-ner?

Jag har en fet klassisk BOGE joint och min bräda flippar ändå över när den känner för det. Iofs har jag en klassisk smal vågis också så det är väl något man får leva med. Tror också att en tendon är lite mindre böjstyv men den är knappast lösningen på denna enorma problemställning.

• lars_k

Medlem
    6 september, 2006 vid 08:47 som svar på: Instruktionsfilmer windsurf ???

Kolla också upp boken ”Tricktionary”. Allt från nybörjartips – dra rigg, gipp etc till värsta freestyle tricken i fina sekvens-bilder och beskrivande text.
    Jag tycker bilder är bättre än att kolla på en filmsekvens om och om igen,
    eller iaf ha som komplement.

• lars_k

Medlem
    6 september, 2006 vid 05:45 som svar på: Bilder från Åsa, Söndag

Kul att se Ståkkholmarna käka sten på yttre revet i söndags! Kul att ni inte fegade utan gick in väldigt högt hela tiden, vilket ibland straffade sej. =)
    Synd ni missade måndag kväll. Inte lika stort men grym vinkel, rak side- till side-off. Och cleant! 🙂

• lars_k

Medlem
    4 september, 2006 vid 10:10 som svar på: Bilder från Lejet igår!

Dräkt? Ser mest ut som en fjollig klänning tycker jag!
    Fina bilder och gött laddat! Var ju jäkla fin vinkel tidigt på morgonen. Många svängar om man tokmjölkade ända in på det grunda! 🙂

• lars_k

Medlem
    4 september, 2006 vid 06:44 som svar på: Hur skall jag kunna jobba nu då?

Du kan ju börja med att stänga ner surfzone, DMI, Onsala etc… 😉

• lars_k

Medlem
    2 september, 2006 vid 19:38 som svar på: Ny liten rulle från Halmstad

Ser gött ut Börje!
    Ny film imorgon? 😉

• lars_k

Medlem
    2 september, 2006 vid 14:06 som svar på: Abbekås

Surfklubben i Mossbystrand är nog vanligast, ligger strax öster om samhället. Kolla efter en bom, stuga och en gungställning!

• lars_k

Medlem
    2 september, 2006 vid 10:55 som svar på: Vilket märke kör de mest stryktåliga vågseglen?

SURF angav segelvikt i 04 testet, visserligen några år sen men EZZY var bland de lättaste (alla 4.7 kvm), tex:
    EZZY: 3.2 kg
    NORTH Sstar/Impact: 3.6/3.6 kg
    NP Search/Zone: 3.4/3.5 kg
    NAISH Session/Force: 3.3/3.3 kg
    HOT SO: 3.6 kg
    GUN MC/Hammer: 3.6/3.5 kg
    GAASTRA Manic/Poison: 3.4/3.4 kg

Visar väl att Xply/Vinyl inte betyder tyngre segel, snarare lättare… Kanske kan man välja tunnare material när man har Xply istället för monofilm?
    Frågan är också vad några hekto hit eller dit gör, inget man känner på vattnet iaf? Tror Arnout menade EZZYs större insydda buk som gör seglet mer kraftfullt och ”tyngre” på vågen.

• lars_k

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 07:31 som svar på: Vilket märke kör de mest stryktåliga vågseglen?

Jesper du som verkar ha koll… Metall-skiktet man lägger på monofilm eller Xply – hjälper det verkligen mot UV eller är det mest något som ska se flashigt ut?

• lars_k

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 06:46 som svar på: Vilket märke kör de mest stryktåliga vågseglen?

Tror också mkt på EZZY, ser mkt robusta ut!

Annars ser ju mina Naish (05) riktigt fina ut fortfarande trots mkt vågsegling och UV bestrålning (i SA). Trodde jag skulle behöva byta nästa säs men de håller nog ett par år till, minst! 🙂

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 12:37 som svar på: Lågtrycken börjar radda upp sig…kanske…

Helt orealistisk glädjeprognos. Kommer aldrig att slå in!

😉

• lars_k

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 12:20 som svar på: Hu komma i bakre fotstropp ?

Japp. Riktningen låg lite på gränsen, nära rak V, men det rullade in rätt fint ändå!
    Guincho i helgen ser bra ut på Windgurun. Vissa klagar över missat surf när de tvingas åka på bröllop, andra inte. 😉

Sida 137 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA