Forumsvar skapade

Sida 142 av 321
  • lars_k

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 19:37 som svar på: Mer bilder från Gislövshammar…

Filmade ytterst lite sent på lördagen när vinden lagt sej. Har ingen aning om vem som surfar…glassigt var det iaf.
    Kort klipp, ligger här:
    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?catid=16&linkid=181

• lars_k

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 15:43 som svar på: Mer bilder från Gislövshammar…

Fin film Danne! Funkade i VLC..

• lars_k

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 09:50 som svar på: Secret Spot – Cow incident

Var också kossor framme och slickade på brädorna i Gislövs förra hösten… Kanske ser en vit bräda ut som en saltsten eller nåt, eller är de bara nyfikna.
    Riktigt kul historia, lite killarna från 08-storstan möter landsbygden vilket naturligtvis blir helt chockartat… 🙂

• lars_k

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 06:05 som svar på: Film – Gislöv

Najs film! Särskilt Johans spolning i Tobisvik! 🙂

• lars_k

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 07:24 som svar på: kastfallsskada – reklamation eller garanti?

Jättevanlig skada – kastfall etc och spräckt nos… Skulle förvåna mej om du får ut något på försäkring eller garanti, tyvärr.
    Laga själv, i nosen är inte hållfastheten avgörande, viktigast att du får det vattentätt. Kolla:
    http://www.boardlady.com/

• lars_k

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 06:42 som svar på: RRd freestyle 115l
    holma44 wrote:
    Vad anser ni att denna bräda har för fördelar samt nackdelar när man kör småvågor.
    Vet att en del kör vågor med den!

Andreas

Beror på vad du menar med ”köra småvågor”. Ett och annat hyffsat skutt kan du nog få till, fast brädan är inte byggd får höga hopp så den kan lätt gå av om du landar platt från lite höjd.
    Rida vågor, kanske lite backside på häcken om du tvingar brädan. Dock har den ingen direkt rocker att svänga med och är bred och tung att fotstyra. Dessutom kan lätt brädans nos fastna i vågor/vitvatten pga den låga scoop-rockern.

För vågor satsa hellre på en stor freestylewave, som Johan skrev.
    Är mer allround både för våg och plattvatten, fast såklart inte lika effektiv som en vågis resp freestyle i sina rätta element.

• lars_k

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 06:34 som svar på: Blocket superstars

Precis. Han har bott under en sten (spelat golf, pillat sej i naveln etc) i 20 år. Detta är hans verklighet, han vet antagligen inte att utvecklingen gått snabbt framåt sen 80-talet när han ”täljde” sej fram på pråmen.
    Synd bara om nån köper skiten, iallafall för de pengarna… 🙁

• lars_k

Medlem
    3 augusti, 2006 vid 10:54 som svar på: Olyckor inom vindsurfing

Råkade ut för en skum grej för några år sen i Ringenäs. Laddade (kraschade…) bakåtar och diverse hopp den dan. Plötsligt ligger jag i vattnet bredvid grejorna helt groggy, spolas in och lyckas till slut ragla upp på stranden. Vet ej hur lång tid men jag har fortfarande minnesförlust från dan och vad som hände innan kraschen. Antagligen låg jag inte avsvimmad nån längre tid för då hade jag nog drunknat i vågorna. Men en rejält svullen käke och sprucken läpp hade jag. Fick en duktig käftsmäll av något, troligtvis bommen. Jäkligt otäckt.
    Borde kanske ha nån form av käkskydd på hjälmen. Hade en Gath på men den skyddar ju inte käkpartiet.

• lars_k

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 14:02 som svar på: Gtbg i morgon

OK. Jag drar ut och rekar…. 🙂

• lars_k

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 13:35 som svar på: Gtbg i morgon

Japp. Vid pilen på N Björkö. Sillvik ligger ju på andra sidan men blir ju frånlandsvind, inte så kul om nåt pajar… Har bara rekat Björkö men hört att det ska funka bra och det är sand/lerbotten i den lilla viken.
    Kände inte till att man kunde komma ut vid mynningen (spot-X). Kanske funkar på NNO men det är ju en hel del berg i vindriktningen som stör vinden kanske. Kör man ut söder om Kippholmen nånstans då, ut på skjutfältet?

• lars_k

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 12:18 som svar på: Gtbg i morgon

Kärt namn har många spots. Spot-X???
    Tror på intaget eller norra björkö imorrn.

• lars_k

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 12:16 som svar på: Gtbg i morgon

Japp. Såg det också. Gigantiska köer på Hönö-sidan. Hade man åkt över hade det blivit rigga, blöta ner sej, punka och ösregn. Sen X antal timmar i kö hem. Inte kul.
    Ibland lyckas man pricka rätt… 🙂

• lars_k

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 11:18 som svar på: Gtbg i morgon

Tror också Gottskär blir byigt, och känsligt för riktningen. Mer nordligt och det blir dynga.
    Jag drar nog ut på öarna imorrn. Kommer bli fett rolit.

• lars_k

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 12:00 som svar på: Skall några puckon surfa idag?
  • lars_k

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 11:59 som svar på: Skall några puckon surfa idag?

Japp. Rakt fram en bit och sen vänster/söderut. Perkera strax innan Volvo Penta. Man får sen gå förbi grinden till höger och upp över berget på en grusväg. Rigga gör man på lilla udden rakt fram.

Sida 142 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA