Forumsvar skapade

Sida 148 av 321
  • lars_k

Medlem
    14 juni, 2006 vid 12:13 som svar på: krossholmen

Ähh vafaan! Det spottet skulle ju vara secret… 😉

Jag har kört där hur många ggr som helst efter jobbet. Funkar fint O-SV. Men man får knalla lite med prylarna.
    Brukar vara ensam, så det är iofs bara kul om det dyker upp fler ibland…

• lars_k

Medlem
    13 juni, 2006 vid 20:26 som svar på: Jag älskar vindsurfing!
    Mag wrote:
    Den dagen ville jag hellre segla än fota så det blev inga bilder från HS. Du skulle sett vågorna på morgonen oj oj oj!!! Men jag ska lägga in ett par bilder till från Middles ikväll.

/Magnus

Jodå. Vi var på vattnet redan vid 10-tiden i Hvide Sande då det gick masthögt på musselreven där ute. Duger gott det! 🙂
    Hade jag bara varit aningen mer vansinnig hade jag bokat in mej över dan imorgon. Kan nog bli 4.5, eller iallafall 5.3 och minst gubbhögt i Hanstholm…

• lars_k

Medlem
    13 juni, 2006 vid 07:59 som svar på: Ursliten mastfot…

Kolla om glasfiberspacklet är polyesterbaserat. Polyester fräter cellplast. Epoxi fräter inte cellplast (generellt).

• lars_k

Medlem
    12 juni, 2006 vid 20:08 som svar på: Jag älskar vindsurfing!

Tycker jag ser lite för relaxerad ut med tanke på skummet som jagar mej… 🙂
    Släng gärna in fler bilder om du har! Från Hvide Sande? Jag hann inte med att fota innan vi åkte hem…

• lars_k

Medlem
    12 juni, 2006 vid 19:59 som svar på: Kite vs vindsurfare

Jo, du verkar ha bra åsikter. Jag skulle dock vilja trycka mer på vågseglingsreglerna, om nu det dyker upp mer kitare som rider vågor. Marginalerna blir genast mkt mindre när det är stora vågor inblandade.
    Och att en båt som kommer ifrån lä och tar mer höjd än lovartbåten har företräde är en gammal känd regatta regel. Utnyttjas gärna för att trycka motståndare över startlinjen innan startskottet, hehe… (jo, jag har kappseglat en del med jolle och kölbåt ;)).
    Vet dock ej om denna regel är optimal för väjning kite- vs vindsurfare…

• lars_k

Medlem
    12 juni, 2006 vid 10:19 som svar på: Jag älskar vindsurfing!

Detta är en ganska vanlig vädersituation när det kommer ett lågtryck.
    DK får allt, vi får i bästa fall en liten fjärt.
    Basse… Skagen-över-dagen eller??? 😉

• lars_k

Medlem
    12 juni, 2006 vid 06:09 som svar på: Jag älskar vindsurfing!

Härligt Magnus! Kul att träffa på dej i blåsten. Vilka dagar vi fick!
    Grymt att vi har så fina förhållanden på nära håll, bara en simpel båtresa bort…
    El_dude..ingen vind i sverige på 3 mån? Kolla DK på onsdag! Synd att man ska jobba bara…eller ska man det? 😉

• lars_k

Medlem
    9 juni, 2006 vid 12:44 som svar på: Den nya 2007 tråden…
    dr Masse wrote:
    ah, du har fått flytta bak framhanden! Äntligen! 🙂

Japp. Jag får fixa lite hjälmkamerafilmer och visa hur jag håller bommen
    nuförtiden! 😉
    Kändes lite skumt först men känns rätt bra nu efter X timmar på vattnet…

• lars_k

Medlem
    9 juni, 2006 vid 12:12 som svar på: Den nya 2007 tråden…
    Basse wrote:
    Fast det där är väl Bravzhinio Neto väl!?

…hmm. Kan nog stämma det.

• lars_k

Medlem
    9 juni, 2006 vid 12:07 som svar på: Den nya 2007 tråden…

Jag har den böjkurvan på min Tecnolimits XTR. Jag tycker den är skönare eftersom framhanden kan hålla om bommen med en mera rak handled.
    Dock har jag tvingats hålla framhanden lite längre bak på bommen än jag gjorde innan… En annan grej är att det är lättare att greppa bommen vid nocken i en gipp etc. Enligt tecnolimits blir bommen dessutom styvare med denna kurva. Bör vara ytterst marginellt men ändå…
    Intressant att fler märken använder denna kurvan!

• lars_k

Medlem
    9 juni, 2006 vid 11:54 som svar på: Den nya 2007 tråden…

Apropå Kauli… Kolla in böjkurvan på hans bom. Ny bom från Naish kanske med viss likhet med Tlimits XTR:

• lars_k

Medlem
    8 juni, 2006 vid 11:27 som svar på: Segelmakare i Götet?

Jag trodde jag var helt överens med dem att byta en hel ruta med xply trots att det bara var lite upprivet i ena hörnet.
    Dock bytte de bara runt revan, det blev en extra skarv, och med monofilm.
    Gör om sa jag och efter lite snack blev det riktigt bra gjort, egentligen som överenskommet från början.
    Det var inte samma person som tog emot seglet som gjorde lagningen så det verkar ha blivit nån form av kommunikations-glitch. :-/

• lars_k

Medlem
    8 juni, 2006 vid 10:42 som svar på: Segelmakare i Götet?

North lagade ett av mina segel i Februari, blev bra till slut…
    Se till att ni är helt överens om hur lagningen ska se ut och att de noterar detta. Annars hittar de på egna konstiga varianter. :-/

• lars_k

Medlem
    8 juni, 2006 vid 10:23 som svar på: AHD Seal concept (fish eater)
    rabbit wrote:

Det är väl framförallt den ”rail-kanten” som är nåt ”nytt” och ”revolutionerande”.
    Jag har inte sett dom förut men det mesta brukar ju ha provats av någon.

Och får det att låta som det är pga av denna ”rail-kant” samt att den railen gör ”thruster” fenorna onödiga.
    /r

Verkar vara ett smart sätt att få fram volym i nosen utan att göra railsen alltför höga/feta. Feta rails ger bra ”lyft” och bibehållen fart i en hårt carvande bottensväng men samtidigt sämre grepp/skär och stabilitet.
    Alltså mkt volym i nosen men fortfarande tunna rails med bra skär.
    Bra skär och stabilitet gör säkert thruster-fenorna mindre nödvändiga.
    Ska bli intressant att se om det kommer i produktion. En stubby skulle ju kunna göras smalare och ännu kortare med denna raildesign.
    Kul att återigen se AHD i framkanten med kort-breda vågshaper! 😉

• lars_k

Medlem
    2 juni, 2006 vid 07:23 som svar på: Lättvinds surf

Till din shift 104l är det nog inte mkt lönt att ha större än 6.5. Du kommer inte att plana mkt tidigare med 7.5 utan det blir bara tyngre och bökigare. Möjligtvis kan du pumpa igång vid 7 m/s men där går nog gränsen.
    För att plana redan vid 4-5 m/s behövs en Formula med 10-12 kvm rigg…
    För icke planing och segelsnurr med din shift är det ju också bra med inte alltför stort segel. Jag tror att ett 6.5 blir bäst som största segel.

Sida 148 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA