Forumsvar skapade

Sida 115 av 164
  • mag

mag

Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:57 som svar på: Dubbel inomhus!!!

Du får köpa ett par fläktar, snickra lite och sedan muta simhallsvaktmästaren! 😉

Ring när du har riggat upp prylarna så kommer vi och riggar våra!

Simma på!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    16 januari, 2006 vid 21:25 som svar på: Gun Sails katalogen idag

Dem viktuppgifterna får du nog ta med en nypa salt. Det är sällan tillverkarnas uppgifter stämmer. Men vikten kan också säga något om hållbarheten och livslängden. Och riktigt lätt och ömtålig monofilm som Gaastra använder på ett 6,2 segel gör säkert ett par hekto skillnad.

Angående kvalitet så är den god. Tyska SURF (världens största ws-tidning) har aldrig klagat mer på dessa segel än på andra vad jag vet och de är ganska kritiska mot dålig kvalitet. Om du ska sälja så många segel som Gun gör måste du hålla bra kvalitet OCH ett bra pris.

Prestandamässigt ligger de ofta i mitten av testresultaten, det nya freestyleseglet fick som någon redan nämnt toppbetyg i SURF.

Man kan lugnt beställa Gun tror jag. Priset är ju gryyymt för konkurrenterna!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    12 januari, 2006 vid 21:43 som svar på: Kap Verde – Nyårsveckan -06

Den bilden kunde i alla fall jag inte får fram tyvärr. Annars blir jag väldigt sugen på att veta mer. Är det familjevänligt eller ”bara” en massa sand?
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    12 januari, 2006 vid 21:35 som svar på: PWA 2006 – spaning…
    Oregistrerade wrote:
    Tacka vet jag surfing före -70, då var det inga sponsorer eller knappt några tävlingar alls. Nu kan man knappt hålla på med någon nutida friluftsaktivitet utan att Nike och Red Bull ska förstöra all soul med kommersiell ”action sport”.

Jesper B, vars inlägg ska läsas med dubbel (minst) ironi

Jo det vore en mysig värld. Fast du hade nog aldrig kommit till Hawaii, eller ens hört talas om det utan Aloha Classic. Och inte hade du haft så coola prylar heller, eller är det stekheta dem är!?! 😉
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    11 januari, 2006 vid 21:41 som svar på: PWA 2006 – spaning…

Fler funderingar…

Klart att sporten är på väg mot rätt riktning!!! Om än lite långsamt.

Jag tror som många andra här att problemet är att de som säljer in världscupen är usla säljare!! Plus att vindsurfingen fått konkurrens av en hel massa andra trendsporter. Utan bra säljare inga pengar, utan pengar inga priser, utan priser inga toppseglare, utan toppseglare inga åskådare, utan åskådare inga sponsorer osv osv. Att världscupen såg ut som den gjorde på ”stenåldern eller så” berodde nog på att någon god säljare förstått dessa krassa dollarsamband.

Världens största ws-marknad? Tyskland=Sylt
    Världens näst största ws-marknad? Frankrike=La Torche
    Världens tredje största ws-marknad? Japan=Omezaki
    Världens häftigaste segling med snyggaste bilder, värsta trix och flärd? =Hawaii
    plus någon mer tävling på stor ws-marknad.
    etc.

Nu fattas bara den skickliga säljaren! Som kan visa att vi kan konkurrera i mediadjungeln med alla de andra 100 äventyr/lifestylesporterna! Det krävs nog mer än en gamma bilförsäljare till det skulle jag tro!

Låter ju bra, eller hur?
    Nu återstår bara för seglarna att skaffa pengar/sponsorer eftersom annars ingen amatör har råd att ställa upp/resa dit med all utrustning. Samt att det finns prispengar när de väl kommer dit!

Någon som vill bli nästa säljare?

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    10 januari, 2006 vid 21:18 som svar på: kanske kunde man skriva vad proffsen har och seglar

Apropå JP; Jag glömde kolla in om Alex Mussolinis också var en fejkad JP bräda.

Kollade däremot in några av Jason JAWS-brädor. Det var riktiga spjut det! Längre än dagens trend, tyngre och bredden minns jag inte. Undrar hur en sån funkar hemma i viken? Som en död säl förmodligen, eller?

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    10 januari, 2006 vid 20:58 som svar på: Stekhet Afton 2006

Nu blev jag sugen, bara att boka in med andra ord. Även om jag hade oturen att inte vinna något förra året.
    Kul!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 januari, 2006 vid 17:05 som svar på: Ny norsk wavesite…

Jösses!
    Lika många meter vågor som temperatur, 2-6gr och 2-6m. Lite annat än Torkelstorp…2 gr och 2cm…
    Det får bli båt från Hanstholm till Norge nästa DKresa.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 januari, 2006 vid 12:50 som svar på: Byta ut högtalarna i instrumentbrädan på VW??

Jag har också bytt ut mina till nya 4″. Blev bättre ljud fast jag tror att du ska sätta in 2 kompletterande högt i dörrarna eller nere på golvet framför stolarna för att få riktig skillnad. Eller så sätter du två uppe i hörnen bakom stolen som du kan vrida bakåt in i boutrymmet. På så vis får du tryck i hela bussen oavsett om du är fram eller därbak. Så skulle jag vilja göra.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 januari, 2006 vid 12:45 som svar på: kanske kunde man skriva vad proffsen har och seglar

Som sagt en sanning med modifikation. Inför de två tävlingarna på Maui har i stort sett alla proffsen beställt en Hookipabräda hos någon av öns shapers. Med logotyper från sina sponsorer så att de är kamouflerade för fotograferna och publiken förstås.

Nu är ju Hookipa som bekant speciellt med sina extrema förhållanden och vågen kräver lite extremare vågbrädor. Och eftersom de flesta tillverkare endast tillverkar lite snällare och folkligare brädshaper som ska passa till Svensson så blir det ingen vinnande kombination. Därför beställer flera av de bästa seglarna Mauianpassadebrädor.

Visst används fabriksbrädor på många av PWA-tävlingarna men fick seglarna välja vet jag nog vad valet skulle bli, även för de proffs som har mindre budget.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 januari, 2006 vid 12:13 som svar på: Portugisiska örlogsmaneter

Jotack det är bra drag i den lille rackaren. Tyvärr är den såpass liten att du inte ser den i vattnet förrän det är försent. Fast om du inte är överkänslig eller har grym otur och virar den runt halsen, ögonen, eller så så är den inte mycket värre än ett par rejäla getingstick. Vilket iofs kan vara rätt trist! Men är du överkänslig så kan du dö precis som av huggorm eller getingstick.

Jag blev bränd vintern 99/2000 och har fortfarande ärr på armarna efter en sån liten jäkel. De har tunna genomskinliga trådar med små ljusblå blåsor utefter trådarna. Gjorde rejält ont i nåt dygn sedan avtog det. Man får räkna med lite sånt på kul surfställen tyvärr.

De blåser upp en flytkropp som de ligger och seglar med! Enligt de som vet så är de vanligast en dryg vecka efter fullmåne har jag för mig, samt efter större stormar i området. De förekommer i alla varma vatten, Västindien, Hawaii etc.

Bränn på!
    Magnus

• mag

mag

Medlem
    20 december, 2005 vid 22:00 som svar på: Mauritius?

Suverän segling på den ön minsann!!!
    Vet inte om mina gamla inlägg är borta men jag har skrivit en del tidigare. Ni som inte varit där och endast ”hört” kanske inte behöver kommentera. Och till Naish så kan jag bara beklaga, du hade otur eller bara var på fel plats och bodde på fel ställe för det är bra vindsäkert och inte dyrt. Man kan inte ha tur alltid, bäst säsong är maj- oktober.

Jag kommer i alla fall åka tillbaks!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    15 december, 2005 vid 21:23 som svar på: dagbok fran kapstaden

Och jag som bara älskar offshore!!! ALDRIG får du så rena och choppfria vågor som i lite lagom crossoff. Och fett tryck i seglet när man speedar ner och lägger ner det, så gott man nu kan som halvamatör! Med rätt våg får du samma goa känsla som du efterlyser så jag tror helt enkelt inte du testat rätt våg i lite offshore ännu. Ett pointbreak i lite offshore är bara sååå bäst! Så det så. smile.gif

Bilderna värmer i alla fall gott i dimman!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    12 december, 2005 vid 21:08 som svar på: Den som inte

Ahhhhh så gytt det ser ut. Grilla grilla. Påminner en del om våra sommarkvällar på Öland och Österlen i augusti. Jag längtar redan till sommaren, helt oväntat. Avställd buss känns inte alls bra. ”Bara” 4 månader till säsong igen…

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    10 december, 2005 vid 15:35 som svar på: barbados

Gött ställe med skön stämning!
    Bra vågsurfing och bra för nästan nybörjare (i Oistins) och freestyl/vågsegling i Silver Sands. Vi hade vind nästan varje dag med 5,5-6,0kvm och vågor mellan 1 – 4+ meter.

Nyår och nyårsdagen minns jag speciellt väl med masthöga rena vågor, lite crossoff vind och riktigt fina vågridningsförhållanden!!! smile.gif Inte många slalomtyskar ute de dagarna, ha ha.

Det är lite dyrt men klimatet är ju för bövelen oslagbart, 25 grader i vattnet och några till i luften. Ett kanonställe om du vill ta med en icksseglande strandälskande flickvän/fru. Och vill du inte släpa dit prylar kan du enkelt hyra det senaste på något av surfcentrumen på ön.

Dec-feb är bäst vind och vågor.

/Magnus

Sida 115 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA