Forumsvar skapade

Sida 117 av 164
  • mag

mag

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 20:51 som svar på: Min gamle vän minstingen…

Det är äkta kärlek det!!!
    Själv är jag nykär i min senaste shape, men har haft många sköna stunder på Robertos skapelser.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 22:38 som svar på: Caribbean

PR är ganska billigt i förhållande till många av de andra öarna, fast troligen inte så billigt som Dom Republ.

Det som är negativt är vägrånare och kriminalitet i vissa delar av landet. Mycket droger=mycket vapen. Men undviker du storstäderna minimeras risken. Kör inte med ny hyrbil från flygplatsen alltså.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 22:33 som svar på: Vart köpper man camping-inredning?

IKEA har billiga boxar i plats som kan staplas och stoppa prylar i. Även påslådor att hänga kläder i, lägga surfprylar eller skor i. Claes Olson & Biltema har också lite smått och gott.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    17 september, 2005 vid 19:05 som svar på: AB+ Shockwave TEST

I have only tried the 72 but I have used 5,0 sail most of the time and it suits the board perfectly. I would gladly try 5,2/5,3sqm also but I do not think I would plane much quicker with that sail. I think the board goes up on a plane really quick considering its whidt (52,5cm) and size.

Last week I used 3,4sqm and 4,0 and it worked fine, especially 4,0 made the board come true. Razor sharp turns eaven in bumpy conditions and buttersmoooth on the waveface in sideshore winds. I am impressed by the board.

Jesper B has sailed the 82 and 92 in Maui and Sweden I belive so I hope he can answer for those two boards.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    16 september, 2005 vid 22:11 som svar på: Grå AB+, någon som testad dem? Långsamma?

För det priset skulle jag ha svårt att se hur du ska hitta en bättre ny bräda!
    Min originallackade AB+ Wave generation 2 planade snabbt och var snabb. Men det är klart att riktigt fina svängegenskaper ofta bekostas med ngt sämre toppfart. Fast det gäller ju de flesta vågbrädor å andra sidan.

Varför har du fått för dig att de ska vara långsammare än andra vågbrädor??? Och vad ska du använda farten till? Jag förstår inte problemet.Förklara dig Danne.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    15 september, 2005 vid 15:48 som svar på: Tow-in windsurfing Teahupoo (igen)

Jaha då har en ny standard satts av gubbarna!!
    robban är väl 40 år och Polakow 35 eller?

Helvete vad nervös man blir av att se på bilderna. Otroligt vansinningt underbart galet!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    15 september, 2005 vid 15:46 som svar på: Har jag bommen för högt?

Nej inte för högt, i lätt vind kan du ha den högre. Låt inte för korta linor begränsa din bomhöjd.
    Jag har 26″ och är 180cm. Körde 24″ innan i 15 år men längre tampar och högre bom gav ett lyft i all min segling. Jag kanske borde prova 28″ också.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    15 september, 2005 vid 15:39 som svar på: TORÖ levererade…bilder???

Linslus! wink.gif
    Gött att ni fick en bra dag till slut på ostkusten också!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    13 september, 2005 vid 11:11 som svar på: Nr 3 av sveriges vindsurftidning ute nu!

Bra jobbat igen!
    Imponerande jobb ni lägger ner för vår (och er!) skull.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    7 september, 2005 vid 10:19 som svar på: NY FILM OCH INSPIRATION…

Snygg trailer!
    Grejt!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    7 september, 2005 vid 07:45 som svar på: Challengers master??

Det är många matematiknördar i denna tråd. Fram med excel-arken nu igen och räkna om!!!
    grin.gif
    Fan, man måste ju ha dator för att kunna rigga med Challenger!

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 september, 2005 vid 13:11 som svar på: SO 2006

Har du någon aning konkret om hur det S.O-segel som du såg i själva verket gick sönder??? Annars är din synpunkt rätt ointressant, eller hur? Många segel går ju sönder genom att surfaren eller brädan flyger in i det.

S.O kunde fås med dacronflamma alternativt med glitterflamma. Jag kan hålla med om att glittret mest är design men att det skulle påverka hållfastheten negativt är fel.Seglen syddes dessutom med flamma 3 år innan glittret kom.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 september, 2005 vid 09:11 som svar på: Kan Anders försvara sin titel?

Hela Hookipa-viken stänger, dvs det går inte att ta sig ut när swellen är över en viss storlek. Det bryter closeout på hela bredden. Då blir det endast segling i vitvattnet på insidan, dvs inget kul. Det är då Jaws bryter som bäst men eftersom tävlingen går på Hookipa så blir det ingen tävling då. En och en halv mast sen börjar det bli svårt att segla även för de bästa.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    5 september, 2005 vid 19:50 som svar på: Bästa bottensvängen på bild?

Varför inte köra utan linor helt enkelt, som mr HiTech Craig Maisonville gjorde i slutet på det glada 90-talet!!!

Hängsele är för mesar!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    5 september, 2005 vid 12:12 som svar på: Bästa bottensvängen på bild?

tydligen inte, jag arbetar för mycket utan dator.
    Tack!
    /Magnus

Sida 117 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA