Forumsvar skapade

Sida 119 av 164
  • mag

mag

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 22:13 som svar på: AB+ importör?

Du kommer inte att bli missnöjd med din 2006a!

Nu har jag kört min Shockwave72 ett antal timmar och är helnöjd. Testrapport finns i vågforumet. smile.gif
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 21:48 som svar på: Maui i höst, Sept-Nov?!

I ett annat inlägg hittar du ett gäng som ska åka, bla jag och min sambo.

Vi ses där!
    Magnus

• mag

mag

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 19:57 som svar på: Vad är detta för pryl?

En vild gissning säger att det skulle kunna vara en plåtbit som de fäst kablar som ska jordas i. Plåtbiten satt kanske fast i bilplåten någonstans och jordade de tre kablarna? Ser lite hemmamekat ut dock men det kanske har några år på nacken.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 22:44 som svar på: Toyota Hiace vs VW Caravelle/Transporter

Mått och prestanda är nog rätt lika. Hiacen är ju en kopia av transportern både på utsida och insida. Båda är trafiksäkra, driftsäkra, halvdyra i inköpskostnad och relativt dyra att laga. Jag valde själv mellan dessa båda men slumpen gav en lång Transporter. Köp den långa om du kan.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    30 juli, 2005 vid 14:44 som svar på: Aloha Classic 2005

Ställa upp i Amateur-klassen?
    Njae, låter inge vidare. Jag tror jag stannar hemma! wink.gif
    wink.gif
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    29 juli, 2005 vid 08:37 som svar på: Vind på väg till västkusten

Ja, den lågtryckssnurran kan nog sluta i både succesegling alternativt tom plånbok och bensintank samt dyngblöta, sura osurfade surfare.

Hur ska man kunna planera den här helgen??????
    Jag slipper i alla fall köra 130mil utan kanske ”bara” 30.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    27 juli, 2005 vid 20:50 som svar på: höjden på bomen?

Jag har tidigare kört med för låg bom och tyckte det gick bra. Testade sedan att köpa längre hängselelinor och det kändes klart bättre på vattnet med alla mina brädor och i olika förhållanden.

Kör bröst- till hakhöjd när du står på brädan på land.
    Bommen ska vara i övre delen av bomhålet i seglet.
    Köp 26″-28″ linor om du inte kan kroka i pga för hög bom.
    Bra artikel i senaste Windsurf (engelsk tidning).

En handsbredd mellan hängselelinfästena funkar bra.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    26 juli, 2005 vid 21:15 som svar på: Vindmätaren i Apelviken

Jag är också skeptisk till mätaren, visar den Beufort nu eller? Klart mindre verkar den visa, t ex förra veckan när det faktiskt blåste en del.

Hjälp oss Mattias!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    19 juli, 2005 vid 21:28 som svar på: Nån som ska surfa på onsdag i närheten av Abbekås

Vi får väl se om jag jagar upp bussen i ottan och drar ner jag med. En bit att köra men det lockar med lite vågor och det blåser ju redan ikväll, enligt lokal rapport.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    19 juli, 2005 vid 09:26 som svar på: Kite and Windsurfing Guide Europe ute nu!!!

Ja det är helt klart endast den tyska som är till salu ännu.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    18 juli, 2005 vid 21:00 som svar på: Antik vs ny vågbräda.

Om din bräda är äldre än 1998 så är min åsikt att skillnaden är ungefär lika stor som med en slalomskida från samma årsmodell. Speciellt om du jämför med en kortare vågbräda anno 2005/6 med längd ner mot 220-230. Du får helt enkelt ett stort lyft i din segling, speciellt om du inte är superduktig och mest seglar här hemma i Sveriges slöa vågor. Men det kommer att krävas en helt annan teknik än du är van vid så till en början blir du nog missnöjd. En WaveCult skiljer sig inte lika mycket som en kortbräda men det är som att jämföra äpplen och päron. Även om du inte ser så stor skillnad. Men varje centimeter och hekto gör skillnad.

Om du inte tänker nyta din bräda så skulle jag rekommendera dig att inte prova en ny bräda, så stor positiv skillnad är det. Vikt, planing, svängar, fart – ja allt kommer att vara bättre!! Jag lovar.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    18 juli, 2005 vid 20:48 som svar på: Alger Haga Park?

Massor med västvind den sista veckan och kommande dito borde ju hålla algerna bort ett bra tag framöver!

Värre då med sjögräs, men localsen med GPS klagar ju inte i andra inlägg.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    18 juli, 2005 vid 20:47 som svar på: Prolimit bom PRO reklamation RÅD?

Ajdå!
    Om det gått av inne i beslaget så låter det skumt och som en tydlig misstänkt reklamation. Värre hade varit om ett rör gick mitt av vid hängselen, då kan säljaren skylla mer på dig. Men inne i ett beslag ska de ju inte gå av, eller?

Varje seriös handlare borde kunna ta hand om detta. Gå tillbaks till shopen med bommen, utan att meka med den innan bara.Låt affären se bommen som den är.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    18 juli, 2005 vid 20:42 som svar på: Kite and Windsurfing Guide Europe ute nu!!!

Reseplaneringens guideline!?! smile.gif
    Måste köpas förstås, när kommer den engelska versionen? Så att min sambo kan hänga med i reseplaneringen.

Och när kommer World guide?

Inte dumt med en rejäl sammanfattning över Europa att lägga i bussens handsfack. cool.gif

Fast, nu är det nog många locals på ”hemliga” spots som svär och undrar när invasionen ska komma av pelikaner, tyskar och annat löst folk. frown.gif

Mer vind åt folket!
    Magnus

• mag

mag

Medlem
    17 juli, 2005 vid 20:29 som svar på: T4 Bensinförbrukning!

Jag har kört med ca 2,7 – 3,0 runt om lite beroende på hur mycket last jag kör med. har funkat skitbra, ok lite stötigt ibland men med last suveränt bra.

Vår drar alltid kring litern (0,9-1,1) 2,5 bensin.Men vi håller som sagt laglig hastighet och ofta inte snabbare än 105km/t. Man kommer fram till vinden ändå, jag lovar.

Kör på!
    /Magnus

Sida 119 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA