Forumsvar skapade

Sida 121 av 164
  • mag

mag

Medlem
    12 juli, 2005 vid 07:40 som svar på: Hur lagar man en kolfiberbräda?

Om jacket blev till när bommen träffade brädan skulle jag rekommendera ett bomskydd fram på bommen och eventuellt även under bommen en bit. Liggunderlag fungerar bra om du inte har möjlighet att köpa bomskydd. Man kan också klistra fast liggunderlag längs nosens kan för att skydda brädan mot skador i fortsättningen.

Martins lagningsinstruktion är bra beskriven. Om du har tunn väv kan 3 lager vara bra, om du har tjock glasfiber så räcker färre lager. Men försök får tag på tunn som är enklare att jobba med. Och använd INTE polyesterplats som äter upp frigoliten!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    11 juli, 2005 vid 11:10 som svar på: Problem med bilen = Biljett säljes… kanske.

Prova att boka om biljetten, ibland går det utan problem ev mot en avgift på 100kr.

Lycka till med bilen!
    /MAGNUS

• mag

mag

Medlem
    7 juli, 2005 vid 11:11 som svar på: senaste veckans hjälm-cäm från Apelviken

Gött mos!
    Nu vill man segla igen efter dessa skön filmer.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    7 juli, 2005 vid 09:48 som svar på: Äntligen semester!

Tack för den länken!
    Jag älskar Internet.

Jag vill också åka till Norge.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 juli, 2005 vid 14:09 som svar på: Rätt intressant artikel om bräddesign – Witchcraft

Håller med, en bra artikel som de flesta förstår utan att behöva 120 poäng i strömningslära. Och kul med en liten tillverkare som skriver öppet om sina idéer, kanterna ser väldigt mycket tucked ut med rejäl böj uppåt i nosen. Vore kul att prova en sådan.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 juli, 2005 vid 11:33 som svar på: Och nu känns det lättare att jobba igen

oj oj den som ändå fick segla toktryck och 3,7! Wet dreams…
    10 dagar utan vind är ju inte helkul, fast där nere är det ju varmt och dessutom vågsurfingbart.

Jobba jobba!
    Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 juli, 2005 vid 11:30 som svar på: Val av ny bom?

Det kan jag förstå. Eftersom jag inte rörde tampen så blev varken plasten eller tampen sliten för mig. Men det var ibland lite bökigt och svårt att få dit bommen utan att lossa den från cleaten. Med lite våld gick det dock oftast.
    /M

• mag

mag

Medlem
    6 juli, 2005 vid 10:24 som svar på: Val av ny bom?

LS bommen har uppgraderats flera gånger de sista 5 åren så den är nog helt klart bättre. Jag hade en äldre kolLS men jag undvek att spänna om tampen utan försökte tråckla dit den ändå utan att lossa den och då höll tampen bra.
    /M

• mag

mag

Medlem
    6 juli, 2005 vid 10:15 som svar på: Och nu känns det lättare att jobba igen

Klaga på du bara!
    Var det inte så att du smet iväg till Guincho härförleden?
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    6 juli, 2005 vid 09:07 som svar på: Det blaste tusan i Hood River

Det blåser bara mellan maj och september i Hood River. Men Canadas skidåkning bör du ju inte missa!!!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    4 juli, 2005 vid 10:29 som svar på: pozo pwa

Otroligt imponerande! Och med 3,0 överriggad!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    4 juli, 2005 vid 09:09 som svar på: Torkelstorp

Jag passerade Varberg för en stund sedan och vindmätaren/mjukvaran behöver nog trimmas in! Det blåste max 6m/s.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    2 juli, 2005 vid 17:10 som svar på: Vind i Apelviken

Bra jobbat grabbar! En anledning att bli medlem i klubben tycker jag, som gick med i våras.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    1 juli, 2005 vid 14:03 som svar på: ABplus

Låt gå för den här gången då med den ursäkten men låt det inte bli en vana! laugh.gif
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    1 juli, 2005 vid 13:52 som svar på: ABplus

Men Adde, det ser du väl att det inte är deras 2004 eller 2005 grafik? Jag som trodde du hade koll!
    wink.gif/Magnus

Sida 121 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA