mag
Forumsvar skapade
-
Jag har kört Automatic från 99 och 2003 utan minsta problem. Om du är väldigt smal kan den rappa upp ett par snäpp men det beror mest på min midja. Jag är jättenöjd och den nya 3D sitter säkert ännu bättre. annars finns ju den billigare midjeselen. DaKineselarna är annars otroligt sköna, Nexus och Contour.
/Magnus -
Måtten på Tidal Wave är nästan identiska med 2003 års AB+ och den nya shapen bygger på de tidigare årgångarnas Wave. De större Wave-modellerna var alltså breda redan för ett par år sedan.
Tidal är ju ett helt annat koncept än Shock och kan inte riktigt jämföras rakt av. Lägg upp en Tidal jämte en Shock så ska du se att det är relativt stor skillnad i bottenform.
/Magnus -
Och varför shoppade ni inte loss på Maui då???
En av de prylar som är mest prisvärda är ju just fenor.Där köpte jag flera tunna supergoa fenor (Jason Polakow custom bl a). Och till hösten får jag shoppa fler.
Fast G10 skulle jag gärna vilja ha en eller två för att klara stenrev. Mina slits alltför fort av stenkontakten och det gör ont varje gång i själen.
/Magnus -
Intressant utveckling eller hur!?
Detta med bredden är dock endast EN av faktorerna som avgör bottenformen.Vi har ju haft ett antal diskussioner på konfen tidigare angående att det finns en gyllene medelväg eller två. Att de traditionella brädorna blir kortare och bredare och att stubby ännu kortare och ev bredare. Bottenformen i övrigt kommer förstås skilja sig också, konkaver, rocker mm, då det ofta är olika egenskaper på vågorna som shapern/tillverkaren eftersträvar.
Dock ligger i bredden en begränsning i förmåga att svänga som man vill, något jag som är lättviktig märkt på några breda brädor 55+cm jag provat. Jag får kränga oerhört för att få ner kanten och hålla kvar den. Därför tilltalar detta mig mycket, att få ner längden något, men samtidigt inte upp bredden för mycket så att jag förlorar de egenskaper jag vill ha.
T ex RRD har ju inte heller gått upp så mkt i bredd på sina Waveswallow.
Verkar lovande! Var är vinden?
/Magnus -
Jag skulle tro att det är någon annan som äger marken söderut.
/Magnus -
Vem betalar elräkningen för att starta elsnurrorna!!!?
Vi får hålla utkik efter protestlistor på nätet allihopa.
/Magnus -
Närmast och bäst är Danmark (jylland) definitivt!
Medelhavet är annars bra men en bit att åka och jag antar att du ska bila.Skaffa wap-telefon eller internetcafékolla dagligen för att se i vilken del av danmark vinden finns för dagen. Det kan vara vind väldigt lokalt på norra udden eller i söder mot tyska gränsen.Utgå från Ringköping och kör norrut eller söderut över dagen./Magnus
-
Mer vind och mindre vågor april – oktober.
Men vind finns året runt och i Kihei eller innanför revet i Kanaha kan du alltid slippa vågor om det är stort eller du är ovan. Som rookie ska man passa sig för att ge sig ut på fel ställe!
/Magnus -
Nej, vi har inte bokat boende än men har tänkt bo i Paia.Om ni vill bo större så var det två gäng 08-or som hyrde större hus 2004 som bör kunna ge dig svar här på konfen.
Jag ska kolla med mina egna Maui-kontakter också.
/Magnus -
Tea-bag får en ny innebörd!!!

Fast snygga var dem.
/Magnus -
Jomensvisst!
Vi ska dra dit men jag har sambon med så det blir mysboende och inget grabbslagfält! Vi är där i november i alla fall och vi lär ju ses.
/Magnus -
MS har nog inte råd med sponringen för 2 gubbar i den klassen. Och Gaastra vill nog gärna ha kvar honom= mer pengar till honom.
/Magnus -
Snygga var dem i alla fall inte, linjerna ger nog en synvilla på bredden dessutom vilket gör att de ser klumpiga ut tycker jag.Rörig design!

/Magnus