ola-h
Forumsvar skapade
-
OK. Jag hör av mig nästa gång det blir en bra prognos för Åsa, Torö eller annat trevligt ställe.
-
Richard, körde du ned från Örebro, eller? Nästa gång kanske vi kan samåka i så fall. Man blir ju ite sugen på att besöka Gislövs igen. Jag har bara seglat där två gånger.
-
Köp min Starboard 08 istället… jag fixar ett speciellt CSN-pris.
-
Jag antar att ni har filmen Blackwater. Annars, köp.
-
Alltså, den där Teahupoo-vågen måste vara världens coolaste naturfenomen. Det är ju helt sjukt att vatten kan anta den formen.
-
@Rasmus_W 500284 wrote:
It’s not how you rig it, it’s how you sail it! ’cause I’m a junk rigger!
Mark Angulo
-
I went so fast, all my hair blew off
-
Röstade nej för er skull, mina vattensportande medbröder, trots att jag inte kitar själv. Förbud är inte rätt väg.
-
85 liter kommer bli rejält vingligt at dra rigg på när du väger 78 och inte är van. Runt 100 liter är dock helt OK, speciellt om du inte lastar på för stort segel.
Men frågan är om du verkligen skall prioritera riggdragningsmöjligheter?Själv skulle jag snarare rekomendera hårdträning på vattenstart och sedan gå på den där 85-litaren. Det kommer vara klart roligare. DU kommer också att märka att det är otroligt mycket enklare att vattenstarta på en sådan bräda med lämpligt segel än på den stora formulan. Om du bara får någon som ger lite tips så kommer det snabbt lossna.
-
Bra ide. Nu kanske någon vill köpa mina slalombrädor…
-
Lite Teahupoo-känsla över 2:an. Fast i lite mindre skala då.
-
Richie Myers get eaten?
-
ola-h
Medlem15 september, 2008 vid 18:03 som svar på: Stort tack till dig som räddade min bräda i fredags!Ja, kanske. 10 år borde man kunna begära, eller varför inte 100 år?
-
ola-h
Medlem15 september, 2008 vid 17:00 som svar på: Stort tack till dig som räddade min bräda i fredags!@bananen 499935 wrote:
Det måste gjort extra ont :smile:. Custom Two-fucking-field. Sånt som jag läste om i Surfsport som tonåring (well, nästan) och drömde om när jag förjäves försökte få min Tiga att plana.
Sjukt hållbar bräda annars. 5.5 kilo och höll från 93 till 2000 sånär som på mastfotsfadäsen och några urkörda fenboxar (mina tidiga Åsa-år). Till slut sprack själva skummet ungefär mitt i brädan. Det blev en slags märklig delaminering. Men 7 år är bra (dessutom utan luftskruv).
-
ola-h
Medlem15 september, 2008 vid 15:14 som svar på: Stort tack till dig som räddade min bräda i fredags!Har det hänt en gång kommer det antagligen hända igen. Såtillvida problemet inte var att du satt ihop den slarvigt. Det hände mig en gång på 90-talet. Foten lossnade mitt i en tabletop men den riggen landade på brädan i ”korrekt” postion. Dock har man ju duktig fart ned då så det blev ett sjuhelvetes knak. Jag han titta upp och undra om masten gått av innan riggen gled ut det stora hål ned i brädan som skapats. Cusomt Delfs från Tvååker med bara Kol och kevlar, så det var en del energi som togs upp.
(När det gäller förlängare: tack jag vet jag min Liberty från 2001.)