Forumsvar skapade

Sida 117 av 299
  • ola_p

Medlem
    11 juni, 2006 vid 19:16 som svar på: Resedagbok marocko… Nu uppdaterad!

Okaj, uppdaterat igen… Inte med dagens segling men ändå…

• ola_p

Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:14 som svar på: Fotografimobil istället för surfmobil

Vädra ordentligt så ska det inte vara några problem, de flesta kör med skumgummimadrasser.

• ola_p

Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:12 som svar på: Streamline Bag

Rätt gissat. Jag har aldrig haft problem med att det runnit in vatten i master utan sådan plopp.

• ola_p

Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:21 som svar på: Real World waves – unreal world performance

Ruggigt imponerande!

• ola_p

Medlem
    4 juni, 2006 vid 13:43 som svar på: Resedagbok marocko… Nu uppdaterad!

Allright, vi har uppdaterat! Med lite bilder dessutom.

Tackar för våglänken Frippe, såg ju kanske inte sjukt upphetsande ut för de närmaste dagarna, men det kommer väl.

Nu ska vi käka å dra ner till moulay å se om det blir lite vind idag också, verkar lite tveksamt (Mulet, fuktigt och stilla).

• ola_p

Medlem
    1 juni, 2006 vid 13:02 som svar på: Resedagbok marocko… Nu uppdaterad!

Jee… star och surfa for dyra pengar i london i vantan pa flyget till marakesh om 2 timmar. Dagens bedrift var lyckas vaga min 30kg bag till 20 kilo(ingen overvikt), trots overvakning fran en rejordgrinig inheckare. nublir jag tokig pa det ar jeffla tangentbordet!!! Tjo.

• ola_p

Medlem
    31 maj, 2006 vid 19:10 som svar på: Den daer aNNa

Hahaha. Sjuuukt nördigt.

Å det finns ju faktiskt en irc kanal som steffo kopplat chatten mot… även om dom som kommer förbi sällan har tålamod i mer än ~30 sekunder på ett svar…. >.<

• ola_p

Medlem
    31 maj, 2006 vid 17:22 som svar på: Resedagbok marocko… Nu uppdaterad!

Ja, efter lite om och men så blev riktigt bra, om än lite dyrt…. 🙂

• ola_p

Medlem
    29 maj, 2006 vid 20:34 som svar på: Journalist söker windsurfande familj!

Humm… Helenius är åsa local, ett av sveriges bästa spots, även om han numera råkar bo i örebro… Att han dessutom är en av sveriges duktigaste vågseglare gör knappast saken sämre.
    Håller med adde om att det är ett helgjutet reportage.

Och jag tycker mig inte kunna komma på hur du skulle ha gjort en vulcan i den bilden, med tanke på att det inte blåser ett skit.

• ola_p

Medlem
    28 maj, 2006 vid 18:20 som svar på: Ursliten mastfot…

Det där ser inte alls bra ut… Det bästa är nog att byta hela boxen… fräs ur och peta dit en ny..

• ola_p

Medlem
    28 maj, 2006 vid 17:34 som svar på: Handbaggage?

Men, fenor, stroppar, hängselekroken och forntbeslaget till bommen bör vara lungt, eller?

• ola_p

Medlem
    28 maj, 2006 vid 07:49 som svar på: Spåra IP-nummer ??

att använda mod_rewrite är ett sätt att peka om folk till andra adresser, används exempelvis om man vill ha blah.com/information/en-sida istället för blah.com/?cat=information&pageID=45… Men kan också användas till att skicka vissa ip-serier till andra sidor.
    Googla lite, jag hittade detta på första försöket: http://diveintomark.org/archives/2003/02/26/how_to_block_spambots_ban_spybots_and_tell_unwanted_robots_to_go_to_hell

• ola_p

Medlem
    27 maj, 2006 vid 20:09 som svar på: Spåra IP-nummer ??

Börja med att anmäla de problematiska ip nummren till ISPernas respektive abuse avdelningar, se sedan till att banna dom från forumet/servern. Det bästa är om du kan lösa det med en .htaccess som skickar ut syndabockarna till nån ”du är bannad sida”, eller helt enkelt till google med hjälp av mod_rewrite.

Lycka till!

• ola_p

Medlem
    27 maj, 2006 vid 20:07 som svar på: AKUT BEHOV: Rese/Dubbelboardag! Lånas/hyres/köpes!

Kanon, då ordnar vi det i veckan!
    😀

• ola_p

Medlem
    26 maj, 2006 vid 20:58 som svar på: Åsa, 23 maj

Då bilderna togs var det mellan 3.5 och 4.0 tror jag, Ola H. seglade 3.5, jag seglade 3.7, stefan hade 4.0 (tror jag), jonatan seglade 4.0, och kate var senare ute med 3.3

Sida 117 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA