ola_p
Forumsvar skapade
-
Okaj, uppdaterat igen… Inte med dagens segling men ändå…
-
Vädra ordentligt så ska det inte vara några problem, de flesta kör med skumgummimadrasser.
-
Rätt gissat. Jag har aldrig haft problem med att det runnit in vatten i master utan sådan plopp.
-
Ruggigt imponerande!
-
Allright, vi har uppdaterat! Med lite bilder dessutom.
Tackar för våglänken Frippe, såg ju kanske inte sjukt upphetsande ut för de närmaste dagarna, men det kommer väl.
Nu ska vi käka å dra ner till moulay å se om det blir lite vind idag också, verkar lite tveksamt (Mulet, fuktigt och stilla).
-
Jee… star och surfa for dyra pengar i london i vantan pa flyget till marakesh om 2 timmar. Dagens bedrift var lyckas vaga min 30kg bag till 20 kilo(ingen overvikt), trots overvakning fran en rejordgrinig inheckare. nublir jag tokig pa det ar jeffla tangentbordet!!! Tjo.
-
Hahaha. Sjuuukt nördigt.
Å det finns ju faktiskt en irc kanal som steffo kopplat chatten mot… även om dom som kommer förbi sällan har tålamod i mer än ~30 sekunder på ett svar…. >.<
-
Ja, efter lite om och men så blev riktigt bra, om än lite dyrt…. 🙂
-
Humm… Helenius är åsa local, ett av sveriges bästa spots, även om han numera råkar bo i örebro… Att han dessutom är en av sveriges duktigaste vågseglare gör knappast saken sämre.
Håller med adde om att det är ett helgjutet reportage.Och jag tycker mig inte kunna komma på hur du skulle ha gjort en vulcan i den bilden, med tanke på att det inte blåser ett skit.
-
Det där ser inte alls bra ut… Det bästa är nog att byta hela boxen… fräs ur och peta dit en ny..
-
Men, fenor, stroppar, hängselekroken och forntbeslaget till bommen bör vara lungt, eller?
-
att använda mod_rewrite är ett sätt att peka om folk till andra adresser, används exempelvis om man vill ha blah.com/information/en-sida istället för blah.com/?cat=information&pageID=45… Men kan också användas till att skicka vissa ip-serier till andra sidor.
Googla lite, jag hittade detta på första försöket: http://diveintomark.org/archives/2003/02/26/how_to_block_spambots_ban_spybots_and_tell_unwanted_robots_to_go_to_hell -
Börja med att anmäla de problematiska ip nummren till ISPernas respektive abuse avdelningar, se sedan till att banna dom från forumet/servern. Det bästa är om du kan lösa det med en .htaccess som skickar ut syndabockarna till nån ”du är bannad sida”, eller helt enkelt till google med hjälp av mod_rewrite.
Lycka till!
-
Kanon, då ordnar vi det i veckan!
😀 -
Då bilderna togs var det mellan 3.5 och 4.0 tror jag, Ola H. seglade 3.5, jag seglade 3.7, stefan hade 4.0 (tror jag), jonatan seglade 4.0, och kate var senare ute med 3.3