ola_p
Forumsvar skapade
-
Svar till:
oops hade inte loggat in!
Det är väl även bra att supererbjudanden som detta kommer fram till dom som söker ”riktiga” grejer
[/ QUOTE ]
Du voodoo, du borde börja jobba som försäljare åt wallen…
-
väger man som du gör så e det absolut inte fel med en bic techno variant största, min kusin körde detta och 7.8 segel som första bräda, 7.8an har han kvar men brädan är numera utbytt mot en 130 liters jp… Och på bicen var han ju inte långsamast på viken, jag blev omseglat mer en en gång… hrrmm, fast jag brukar alltid kunna trycka dit honom på att han fortfarande inte fått tummen ur å börjat träna gippar än…

Iaf, det är väl lite gränsfall om det blir komplett och bra grejer för 3000:-, att få allt av samma årgång e ovärderligt i början, inga gamla skitsegel, skitbommar, eller glasfibermaster!!!
Jag e väl inte heller direkt nybörjare, men helt förvissad om att även nybörjare har nytta av bra grejor! -
Megmax på västkusten iaf…
-
Var kanske lite hård mot den… Jag kanske är för lätt eller nått isf… Eller det faktum att jag vill lägga i mkt kant å ha bra fart, gärna framfot, typ polakow… Det resulterar väl iofs oftast i en käftsmäll av seglet när man får backwind, eller annan variant på vurpa, en cutback som avrundning hur defenitivt till ovanligheterna.. Iaf i cross-on som det oftast blir här i sverige… Går dock bättre när det är sidvind, som det kan vara i danmark…

Jo, om man inte är så intresserad av farten i vågridningen så går det ju fint, den går att vrida runt på en femöring om farten inte är för hög. Så ok, det är möjligt att den duger i vågor, men att den inte är kul att hoppa med håller jag fast vid! -
Jag har 248an, och den e kalas till freestyle, men kanske inte så bra när man skall segla vågor (inte så känsligt för mig, seglar på min lilla vågis från 5.3). Har dock testat compstylen med 5.3 i vågor en gång… Svårt att hålla skär, obekvämt att landa ordentliga hopp etc.
Har du en ambition att rida lite vågor ska du nog titta på en lite miondre extrem freestyle som har tunnare kanter etc. (kika på fanatic skate, rrd twintip tidigare årgångar etc.), eller så köper man en fsw, vilket jag tror är mkt bättre om man skall testa lite vågsegling och fortfarande vill kunna ha någotsånär kul på plattvatten… Och egentligen så är brädor av den storleken ingen höjdare i vågor (säkert med vissa undantag, vissa fishbrädor etc.)
Nää…. Kika på stylen istället, det blir nog bättre. -
Svar till:
Vad då ”för bövelen ull”? Har du någonsin sett en våtdräkt med ull som insida? Undvik material som tar upp vatten innanför våtdräkten. Stillastående luft isolerar betydligt bättre än vatten(svett).Superunderställ fungerar (särskilt om du har en dräkt som tar in minimalt med vatten), men förstärkningsdräkterna i neopren är klart bättre pga att adderar ett lager stillastående luft. Långa eller korta ben, det beror på hur mycket plats du har under din dräkt. Blir det för tight blir det klumpigt och isolerar dessutom sämre.
Anders
[/ QUOTE ]
Att ull värmer även i blött tillstånd kan ju vara värt att notera, till skillnad från konstfiber som bygger enbart på att trransportera bort fukten… -
Satan va gött tryck! Jag vill också!!!

Långfärdskridskoåkaren som var ute igår gjorde ju inte direkt att det kändes nära till seglingen… -
ola_p
Medlem13 februari, 2004 vid 17:46 som svar på: 3 Surffilmer från Väddö,Fuerteventura & VarbergAntingen tankar man hem divx doctor från http://doctor.3ivx.com/ eller så kan man testa med vlc… http://videolan.org/
Lycka till -
Jag kanske kan offra mig å delta om ni nu vill…
eller så plockar jag fram sputniken och mitt fulcambrade np vx racing, topplattan har camber!! saknar dock mast… fast hmm… min 100 kol vågmast kanske passar, eller kanske inte, d e ju dropshape på den, helvete… det blir att hålla sig till balletdisciplinen…! -
blir oftast emllan ulvön risholmen, lite beroende på vindriktning, men ulvön brukar man gå iland på för att vila, plus att det blir helt platt längst in för fina gippar och grejer…
Det her för övrigt varit tal om att uppväcka brädseglarsektionen, samt kanske köra någon liten informell tävling… -
Oj… Ibland tänker man inte långt… det är nog jag som nämnt vlc några gånger…
det funkade fint i vlc upptäckte jag…
Ibland e man inte lite seg… -
Viken rockar e väl att ta i, men jag har i allafall nära till vattnet… Så snart isen försvinner blir det premiär… Har inte varit ute sen juldagen… Segt.
Jo, jag såg hjälmkamerasidan, men min tanke är att det borde vara lättare, billigare och mindre krångel med bara en fiberoptisk liten sladd… Som man skruvar fast på linsen i kameran, det borde inte vara så svårt att genomföra tycker jag. den kameran kostade ju en liten slant… Men om det är det smidigaste sättet kan det kanske vara en investering…
-
Skulle det inte kunna gå att fixa nån fiberoptik så man kan ha kameran i en ryggsäk å sen bara en fiberkabel upp på hjälmen? Min tanke är att det är lättare att få tätt runt kameran, den är mindre utsatt i ryggsäcken, och mindre vikt på skallen=skönare!
-
Klart cool… Kollade på den i skolan istället… Det var ju inte utan att det sög lite i surftarmen..
-
Inlägg raderat av Ola_P