Forumsvar skapade

Sida 165 av 201
  • oscar

Medlem
    14 oktober, 2002 vid 16:24 som svar på: M-Seven

Kul! Får jag ett jobb i vår så ska jag börja tävla igen..

• oscar

Medlem
    14 oktober, 2002 vid 16:04 som svar på: M-Seven

Är det du Wille? Isåfall ska jag hålla ett öga på dina prylar, fast de legat gratis länge! grin.gif

• oscar

Medlem
    14 oktober, 2002 vid 08:58 som svar på: Underställ

Går med i en surfklubb ( tex Linsurf) som har omklädningsrum med varmdusch, kök torkskåp mm. Men ett aber. Klubben är inte speciellt mobil……och så får man ju stå ut med att surfa på en insjö.

• oscar

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 16:32 som svar på: Trendbrott

Överpriserna beror nog mkt på att svenska handlare är så små att de får sämre deal med tillverkarna än t ex de tyska får. Det bästa vore nog för Sverige om vi bara hade tre till fyra affärer där varje butik var generalagent för minst 5-10 märken. Detta skulle leda till att de fick lite större marginaler. Idag finns det ju flera som driver surfshop på hobbynivå.

• oscar

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 19:09 som svar på: Gaastra total flow ??

Egentligen var det nog inte seglet i sig som det var fel på. Snarare en marknadsmässig felbedömning. Man var nämligen tvungen att ha kortare och styvare master än normalt vilket gjorde att man var tvungen att köpa en ny mast för att seglet skulle funka. Och hur många vill göra det förutom tävlingsseglarna? Så det blev ingen försäljningsuccé direkt…

Egentligen var Simmer först med konceptet med sina Cyberrace.

• oscar

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 15:28 som svar på: kallt!!!!!!!!!

Gå in på http://www.ontopwindsurfing.com och beställ dig ett par nya dojjor från Maui Magic. Helt suveränt varma skor. De läcker in lite när du går i men sen värms ju det vattnet upp och då är det bara o köra. Jag kör med 6mm varianten.

• oscar

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 13:02 som svar på: Bil i Australien ?

Vi var flera så vi pröjsade ca 5000 AUS$. Man bör vara ute i god tid innan hemresa för att sälja den kan ta lite tid. Vet inte riktigt var McGoo ligger för de flyttade strax efter att vi åkte därifrån. Men ganska centralt tror jag….Perth är inte så jäkla stort.

• oscar

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 09:28 som svar på: Dålig säsong på V-kusten – hur har ni andra haft??

ROXEN (östgötarnas rädding i surfsverige):
    Säsongen började bra, juni och början av juli seglade jag mkt 5.9 och 5.3 (vilket är rätt bra för att vara insjö där 6.9an brukar slitas hårt). Sedan har det varit katastrof! Som tur är har man ju lyckats ta sig iväg till bl a Trollskogen och fått ett par dagars bra segling som tröst. Har för mig att förra hösten var likadan med mkt SO-vindar i september men att det brakade igång sedan med mkt V-SV 4.2-5.0. Hoppas på det i år också även om nordan verkar ha övertaget just nu.

• oscar

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 15:26 som svar på: Snart så kommer den…
  • oscar

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 10:23 som svar på: Bil i Australien ?

Jag skulle rekommendera något runt 2-3000 AUS$. Finns hur mkt som helst på backpacker ställen i Perth, annonser i tidningar mm. Annars MrMcGoo på email:
    [email protected] köpte en superfin Mitsubishi L300 4WD av dem. Hur schyssta som helst. Se bara till att få bilen såld INNAN ni lämnar WA………..

• oscar

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 19:58 som svar på: JP/starboard/fanatic

Vad tragiskt det är att se att folk har fördommar om vissa märken. ALLA märken är bra, deras shapers har bara olika filosofier om hur en bräda ska funka. Detta mkt beroende på vilka brädor deras teamriders gillar MEN brädorna ska ju funka för vanliga människor också.

Jag kan inte erinra mig en dålig bräda (för alla sorters seglare) som tillverkars de senaste 10 åren.

Fast GUN brädorna har ju lite B-grafik, eller……….. wink.gif??

• oscar

Medlem
    5 oktober, 2002 vid 15:18 som svar på: bräda…..

Mistral Twister 117…….

• oscar

Medlem
    5 oktober, 2002 vid 14:28 som svar på: bräda…..

Twister 117 lär lätt klara en 8.0 med en lite större fena (typ 28-30 cm). Då planar du ca i 6.0 m/s. Den är dessutom hur rolig som helst med en 5.3 om du inte är alltför överriggad. Så då slipper du ju ha två brädor. Superlättvindsfreestyle!!!
    De första stora freestyle brädorna (+110 l) var ganska sega och tråkiga (t ex RRD TTmax) men de nya som twister och compstyle 258 är riktigt radikala så var inte rädda för volymen, den hjälper bara till i trick.
    Kolla annars in nya Maxxride 70 DT. Den ska också ta en 8.0 utan problem. Albeau har kört denna i världscupen med Raf Jet 7.4.

• oscar

Medlem
    4 oktober, 2002 vid 20:23 som svar på: Speed-segelfråga till getwet69 el andra Speedster

Även TIGA släpper ny freeracebrädor. FLASH heter dom och kommer i tre storlekar men fenor från Pio Marasco. http://www.tiga.com

• oscar

Medlem
    4 oktober, 2002 vid 20:21 som svar på: Pozo 2002 Video klar

Ja verkligen en kanonfilm.
    Nån mer än jag som har haft problem att se hela filmen i datorn. I en vanlig DVD funkar den kalas men i datorn börjar den hacka efter 15 min. Har testat att köra min cache och max cache men det hjälper inte. Nån som har nån lösning?

Sida 165 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA