pjoter
Forumsvar skapade
-
hahaha, blir en hård kamp om vinden mellan pjott å krillan..
-
fotboll är fan livsfarligt. sen är det förbannat tråkigt också.
tvålinorskillen, gör som folk sagt innan. testa i svag vind och lär dig tekniken. Det kommer säkert gå skitbra. Håll rejält avstånd till allt downwind (händer nåt och du har lite otur släpas du lätt några hundra meter), ha med dig nån som kan hjälpa dig och släng på dig en kruka på huvet.
Skulle något hända så dra safetyn direkt, många slår sig för att dom tvekar på detta.
bli duktig på att hantera kiten innan du åker i närheten av folk/djur och lär dig väjningsregler mm innan du börjar köra med andra.
-
@kasimir 370763 wrote:
Plus att man är kokt i bajs om man får hål på en strut för då läcker luften ur LE också ut.
har inte naish ventiler mot detta? SS hade ju sina slangklamrar, vilka iofs funkade sådär och lossade lite då och då på min.
-
precis! jävla skitsnack e vad de e!
2 linors borde det va till alla nybörjare! annars lär dom sig aldrig kanta riktigt.
Det kanske inte enbart är hype som fått ”alla” märken att gå över till SLE?
Som nybörjare känns de mkt tryggare att kunna släppa ur kraften ordentligt och det är när man känner sig trygg som man vågar testa och lära sig snabbt.
Ser bara två kategorier som säger att SLE är kass till nybörjare och vanliga medelåkare och det är dom som inte testat ordentligt och dom som har C-kites att sälja.
-
haha, blir de en vinnare per testställe så borde de gå bra för dig ludde. 🙂
Synd ni inte stannade längre, ville också testat! Fick iaf kört lite eh 7a. Rätt sjuk vind får man nog säga. mellan att sjunka igenom och att behöva va två pers för att ha en chans att hålla sig på jorden.
jaj, hoppas morgondagen blir bättre!
-
fan va de blåser. får bli em session för min del. hoppas de e litta folk kvar då.
-
varsego. 🙂
de blev en riktigt go session!!
precis lagom vind för att leka lite å testa litte nya grejer. -
lördag i habo låter fint. ska bli kul om dom är närheten av så bra som det hypas.
-
@skotten 370319 wrote:
I think its time to put up the pics of Frode…. it wont take long to blur out the parts giving an indication of how cold it was….. 😛
🙂 .
-
tycker DMI har gått ner sig sista halvåret. Väldigt ofta dom visat helt fel. Vet inte hur många 8-11 dagar jag åkt ut för att se 4-5m/s. Har även varit åt andra hållet vilket är rätt störande också eftersom man då ofta planerat in andra grejer än surf.
-
skulle de funka kommer jag ut vid 4 tiden.