Forumsvar skapade

Sida 131 av 290
  • rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    3 februari, 2008 vid 02:23 som svar på: Surffordon och klimattankar??

@Knatte 442299 wrote:

Så frågan är fri, men i sak är jag ute efter om några fler börjar fundera på sina surfbilar och kanske skall byta ner oss i storlek och motorstyrka framöver??

En liten varning. Att gå ner i motorstyrka behöver inte minska utsläppen. Ok om storleken och framförallt vikten följer med, men undermotoriserade bilar tenderar att leda till att folk gasar hårdare och då släpper man ut mer föroreningar än om man hade gasat lite grann med en starkare motor.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    21 januari, 2008 vid 22:43 som svar på: F2 SX Team Edition 2008

@getwet 440144 wrote:

Kan någon förklara varför det plötsligt dyker upp ett gäng teambrädor så där bara…och hur många blir det?

Rent generellt kallas det väl ”diversifiering”, tror jag. Jag är inte ekonom, men jag har för mig att om man kommer på ett sätt att sälja samma produkt i flera prissegment, så brukar resultatet bli ökad försäljning. Att ha en team edition i lite dyrare material är ett förhållandevis enkelt sätt att åstadkomma det.

Ska man löpa linan ut så borde F2 släppa en ”SX budget” i ASA, men jag har en stark känsla av att de inte tänker göra det. 🙂

Jag tror att en anledning till att det funkar är att det kan få folk att ”glömma” konkurrenterna och fråga sig ”TE eller standard” i stället för t.ex. ”F2 eller naish”.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    21 januari, 2008 vid 08:22 som svar på: Dagens Torö

Och hur lång mast körde dude med? 230? 😉

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    19 januari, 2008 vid 00:05 som svar på: Huva eller handskar, köpråd

@Oregistrerad 439349 wrote:

Fryser alltid mer om händerna än huvudet, så jag tycker helt klart handskar är viktigast även om både och egentligen är ett måste för vintersurfing. Innan jag köpte huva klarade jag mig dock bra med mössa, men då handlade det bara om freeride åkning utan risk för att dyka ner i vattnet med huvudet före. Så om du måste prioritera tycker jag det beror på om din utrustning och hur hårt du satsar, dvs om det finns risk att du även doppar huvudet

/johan

Klart man inte fryser om huvudet, nånsin. Det är resten av kroppen som fryser om man inte håller huvudet varmt.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    18 januari, 2008 vid 14:12 som svar på: Torö ger och torö tar…

Fixat. Hade tänkt göra det från början men var lite slö! Tack alla för uppmuntran och tröst. Ska också försöka kolla hurpass fort det går att få tag på en ny bag.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    18 januari, 2008 vid 14:10 som svar på: Huva eller handskar, köpråd

Sen kan du ge dig in i ännu ett av vindsurfvärldens religionskrig: Västen innanför eller utanpå dräkten?

VIK HÄDAN UTANPÅFOLK! HÄDARE!

🙂

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    18 januari, 2008 vid 09:17 som svar på: Huva eller handskar, köpråd

Jag röstan för att börja med huvan. Det är rätt ofta som jag tycker det är för kallt för att segla barhuvad men varmt nog för att segla utan handskar. Dessutom blir jag grymt orkeslös i händerna när jag seglar med handskar. När jag var på Torö i helgen hade jag svårt att bära brädan med mina CWM på.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    18 januari, 2008 vid 09:03 som svar på: torö lördag….

Jag försökte segla stenstranden förar helgen men är såpass ringrostig att det mest kändes som att försöka korsa valhallavägen med brallorna neddragna till knäna .- så fort jag känner att jag börjar få kontroll på läget så jag kan beachstarta så snubblar jag över en sten eller kliver ner i ett bottenlöst hål.

Visst blev det spolningar, min torrdräkt läckte som ett såll och jag skippade handskarna och det var kallt men fullt hanterbart och överlevbart.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    14 januari, 2008 vid 13:55 som svar på: miljöbilar

Well, getwet. Rika människor GÖR något. Och i de fattiga delarna av världen dör tusentals människor för tidigt vare sig växthuseffekten ökar eller inte. Därför känns det ganska rimligt att anta att en höjning av levnadsstandarden är av godo. Generella välfärdssystem, fungerande brandförsvar, ambulanser och fungerande sjukhus betyder enormt mycket för att minimera skadeverkningarna av katastrofer av alla de slag.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    14 januari, 2008 vid 11:56 som svar på: Torö ger och torö tar…

dude, om du såg min svarta bag alldeles vid vägkanten, just innanför stenen, så hade jag segelbag och mastbag ungefär där. Boardbagen och fenbagen låg typ 2-3 meter därifrån. Jag brukar ha brädan liggandes på bagen medan jag riggar och kopplar ihop bräda och rigg. Sen när jag är klar, tar jag av fenskyddet och ger mig iväg, så fenskydd och boardbag ligger nästan alltid på samma ställe.

Det är väl ingen jätteutgift med ny bag men jag måste ta mig tid till det. Nu ska snart min lägenhet renoveras och då hade det varit trevligt att ha en bag om brädan eftersom jag inte riktigt vet var jag kommer göra av brädan under tiden och brädor alltid känns mycket ömtåligare på land än i vattnet.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    14 januari, 2008 vid 10:52 som svar på: miljöbilar

Haha, eftersom mina åsikter och tankar inte är helt statiska så har jag säkert vissa möjligheter att leta upp gamla påståenden och säga ”vad var det jag sa”. 🙂

Fast i grunden tror jag att många av problemen är lösbara. När folk blir rika får de upp ögonen för miljöproblemen eftersom de plötsligt kan lägga energi på nåt mer än att få mat för dagen. Vår väg från U-landsstadiet började på slutet av 1800-talet och på 60-talet började vi bekymra oss för miljöproblemen. Nu gör länder den resan på 10-20 år. Och ju fler vi är som funderar på saken, desto större chans att det händer saker.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    14 januari, 2008 vid 10:46 som svar på: "All in one" -bag??

Per Andersson rekommenderade bombagar eftersom de såg lätta ut även när man hade lastat dem fullt. Han påstod att hans rekord var 170 kilo i en bombag.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    14 januari, 2008 vid 10:45 som svar på: "All in one" -bag??

Vill man verkligen lyxa så hör man med nån världscupseglare om de har nån sån där bag som rymmer ett fullt uppriggat segel och som de kan tänka sig sälja. :)’

Själv tycker jag jättebagar som rymmer allt gör sig bäst när man vill ha allt samlat på ett ställe men inte behöver flytta bagen speciellt ofta.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    13 januari, 2008 vid 22:28 som svar på: "All in one" -bag??

Neil pryde streamlined. Jag har en, den är grymt bra, men jag funderar på att byta den mot två mindre bagar, en för lättvindsprylarna och en för hårdvindsgrejorna.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    13 januari, 2008 vid 21:30 som svar på: Torö ger och torö tar…

Hörde med Dude och Per, de sa samma sak. Jag såg att det lyste i ett hus halvvägs till vågsurfarnas allmänning, så jag knackade på och berättade vad som var försvunnet och bad folket i stugan höra med grannarna om de sett eller tagit hand om nåt.

Sida 131 av 290
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA