Forumsvar skapade

Sida 113 av 225
  • skanepaul

skanepaul

Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:51 som svar på: EH – copycats eller pionärer?

12:a, 225 dollar på Ebay inkl. frakt från staterna, aldrig använd!

Påskhelgen låter perfekt!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:05 som svar på: Hurghada

@debkåusf 447610 wrote:

Tyvärr är egypten det land som flest svenskar får magsjuka i på semestern, nästa på listan är indien! Jag var kass i 2 veckor efter hemkomsten från sharm sist! En polare fick chigelladysentri och fick vara hemma från kneget i 6 mån! So not worth it!

Stackare!

haha, ni är fan helt otroliga!!

Res inte utomlands för fan, man kan bli sjuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:15 som svar på: EH – copycats eller pionärer?

Vi ska köra Naish X10 i år Mackan!!

Och hoppa högre än högst!

Måste bara skaffa en kitebitch som kan pumpa alla 11 struttarna….

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    26 februari, 2008 vid 11:47 som svar på: vågsurfingmaskin i lindvallen

Skistar kan…

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    26 februari, 2008 vid 11:45 som svar på: Helvete, where to?

@above_the_law 447410 wrote:

Äh, ta i så fall flyget till Sharm MEN ta en cabbe direkt till Dahab!!!! Där är det riktigt mysigt (mycket mindre). De har en lagun där man kan köra vid högvatten (suuuuperplatt), en vik där dom även har wakeboardmöjligheter (om vindfattigt) och så kan man köra fina vågor utanför sandbanken (halvön).
    De har ett surfcenter med en go lite bar också och bungalows mm…..Inget partyställe dock;-).
    Sharm suuuuuuuger ju annars stora elefantballar, förutom dykningen! Ta en tripp till Thistelgorm (otroligt vrak) och till naturreservatet (vad det nu hette). Helt oförglömlig dykning!

Ha de!

Tänk på att när det snackas Sharm och kite så är det alltså inte i centrala Sharm, glöm inte det!

http://www.colonawatersports.com/sharmelsheikh/livecamsh.html

http://www.colonawatersports.com/sharmelsheikh/sharmelsheikh.html

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    26 februari, 2008 vid 11:42 som svar på: Hurghada

Haha, jag har ätit min bästa sushi någonsin på Little Buddha, Naama bay, Sharm, deluxe place säger jag bara.

Var inte så bitter Christian, du hade sjuk otur bara.

Jag ser 3 grymma fördelar med egypten, varmt och SOLIGT, vindsäkert och bra organiserat.

Ska man bara iväg en vecka eller två så är det oslagbart vill jag säga med endast 5 timmars flygtid och särskilt om man har en flickvän som gillar solen!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    26 februari, 2008 vid 09:33 som svar på: Hurghada

@christian12345 447380 wrote:

Jag har sett att folk snackar om Hurghada här på forumet och tycker att det är på sin plats att utfärda en varning. Förutom en 14-dagars tur med flodbåt i Holland så var Hurghada min mest förfärliga semester någonsin. Här är dagboken som jag kommer ihåg det:

Dag 1: Ingen vind, läste ut enda boken jag hade med.
    Dag 2: Ingen vind, läste manualen till mina kites 33 gånger.
    Dag 3: Ingen vind, blev oöverträffad mästare i Snake på mobilen.
    Dag 4: Räserbajs, dålig andedräkt pga vätskebrist.
    Dag 5: Räserbajs, ont i huvudet pga vätskebrist.
    Dag 6: Räserbajs, spruckna läppar pga vätskebrist.
    Dag 7: Räserbajs, kan inte ens gråta pga vätskebrist.
    Dag 8: Ingen vind, sitter med rakbladet i handen och försöker komma ihåg: var det ”nedför gatan, inte korsa övergångsstället” eller tvärt om?

Observera att under dag 4-7 ”The Räserbajs Era” var det också vindstilla. Det betyder att temperaturen på det sunkiga rummet var olidlig.

May This Be a Lesson To You All!

Det var det dummaste jag läst på länge, dock lite roligt!

Nåja, då ska jag summera mina 3 veckor där, samtliga i början på juni 2005 och 2006.

Första resan 2005: 14 dagar, vind 13 av dessa.
    Andra resan 2006: 7 dagar, vind samtliga.

Lite småbyigt ibland dock men inte så farligt trots allt.

Har väl inte så känslig mage så det där vet jag inget om, men man ska nog tänka på att förbereda sig lite.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    25 februari, 2008 vid 21:21 som svar på: Helvete, where to?

@debkåusf 447299 wrote:

City of peace! In the hart of Egypt!! Skiter fan på mig bara jag hör orden! Ett riktigt tarmställe!! Så dålig hygien!!

Nu ligger ju inte Colona i Sharm city utan några mil norr om, i ett helt nytt ”hotell komplex område”.

Bor gör man på http://www.regencyplazasharm.com/ direkt anslutet till colona, helt ok vill jag säga men varken mer eller mindre.

Blir en tredje resa dit i maj, jag är hel nöjd och vinden är bättre än Hurghadas byiga.

Ta reda på fakta först mannen!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    25 februari, 2008 vid 13:38 som svar på: EH – copycats eller pionärer?

Trodde wake och wave var samma sak?? Eller varjefall att waken var prototyp för kommande waven det året.

Man lär sig mycket av denna tråden!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    25 februari, 2008 vid 09:38 som svar på: EH – copycats eller pionärer?

@edorf 447108 wrote:

fan vad mycket hyllningar på waves och freestyles, och ändå ligger ni inne med era bögiga bögkites!

Njae, inte freestylen…it sucks!

Waven är ju dock en grym framför allt BILLIG kite, dock så är den ju inte bättre än Torchen som är numero uno!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    25 februari, 2008 vid 07:29 som svar på: EH – copycats eller pionärer?

Amen kom igen! 14700:- inkl. frakt!?

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:08 som svar på: EH – copycats eller pionärer?

Jag vill oxå ha en Wave 9:a!!!!!!!!!!!!!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    24 februari, 2008 vid 20:47 som svar på: EH – copycats eller pionärer?

Visst Ludde det stämmer säkert som du skriver, Eric är jävligt duktig.

Men lite hype var det allt och då menar jag i början, jag snackar alltså enbart om Freestylen och Waven och jag tycker bara Waven förtjänade den, dock fanns nog den hypen bara här i Sverige tror jag.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    24 februari, 2008 vid 15:11 som svar på: Ännu en våtdräktstråd…

Synd Kase! 🙂

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    24 februari, 2008 vid 10:14 som svar på: EH – copycats eller pionärer?

Jajemen prisvärt som fan! Särskilt Waven.

Sida 113 av 225
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA