Forumsvar skapade

Sida 179 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 22:37 som svar på: Bilder dalen..

Jo det var bättre förr Von Bergdahl. Det är bara att bita i kudden, böja sig fram och köpa en snabbare dator.

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 21:11 som svar på: Intresssant reklam… för nåt… wakeboard kanske det var…

Eller den här (det finns en ännu sunkigare som ändå är sjukt snyggt gjord som är gjord av datastudenter på Chalmers)

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=JkYdCbqwU64″]YouTube – Satisfaction Men[/ame]

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 21:03 som svar på: Bilder dalen..
    Haze;549624 wrote:
    Allt för att du skall få skriva ett inlägg som är lika oviktigt som vanligt sourra…

Korrekt uppfattat raketforskarn.

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 12:49 som svar på: Bilder dalen..
    Haze;549558 wrote:
    Anholt…

Ahaa, där ser man. Det har du inte sagt tidigare.

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 12:43 som svar på: Årets första = problem med cult

Om du vill ha in mer luft lättare kan du testa att ta det grövre munstycket på pumpen och sätta det utanpå inflateventilen istället för att ta det smala och sätta det i ventilen. Då blir det lättare att pumpa och du riskerar inte att töja ut ventilen i långa loppet.

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 10:53 som svar på: Vilket paket ska jag köpa?

Nu får du allt förklara dig Neven. Jag tycker det var jäkligt right on feedback på frågan om paketen och inte ett ord om några andra märken. Men jag kan ju ha fel…

Quote:
    Naish-maffian börjar bli väldigt duktiga på att klanka ner på allt som inte är Naish…

Om sen en Naish-kite inte relaunchar eller inverterar så måste det vara användarfel…

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 08:15 som svar på: Årets första = problem med cult
    jonaish;549491 wrote:
    Snäll asså, gå bara en kurs för fan!

Har du verkligen koll på allt? relauncha är INTE svårt med den kiten!
    Hur smidigt är det å kajta i frånlandsvind?

Vaknat på fel sida idag? =)

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 08:14 som svar på: Årets första = problem med cult
    Daniel Nyberg;549479 wrote:
    Ok, jag släpper det där med ”svår att relauncha”, ska ut i helgen och prova i bättre vind.
    Men jag förstår fortfarande inte detta med ventilerna. Är det inte meningen att det ska vara one-way ventil på LE i alla fall?

Nej, det är inte tanken att det ska vara det. Man får vara flink med tummen =)

De enda kites som har one-way som Naish tillverkar är Cult Sport. Det är en uppbeefade Cults för skolbruk och de har one-way på strutsen för annars är det stört omöjligt att få bra tryck i strutsen på de mindre storlekarna. Den extra ventilhatten du fick med tror jag är just en extra ventilhatt och sen följer det med en slags ventilpryl som används för att täppa till one-pumpventilen på strutbladders om man måste läcksöka. Kör hårt.

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 06:19 som svar på: Årets första = problem med cult

Är faktiskt inte helt med på vad du snackar om men det skulle nog inte skada om du kollade i manualen. Det är inte nån one-way på leading edge där man pumpar upp. Det är bara att pumpa kiten så hårt du vill ha den, bort med slangen och sätt tummen för, sen bort med tummen samtidigt som du sätter dit ventilhatten. Efter ett par gånger så sitter det i ryggraden. Relaunch funkar så här:

1. Släpp bommen helt
    2. Dra i en styrlina tills kiten vandrar ut till kanten och reser på sig och vill iväg
    3. Fatta bommen och kör igång

Och köra frånlandsvind när det går mellan 4-15 m/s är som regel kass.

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2009 vid 06:14 som svar på: lite LA bilder..

Nickes Flexigrejer ser konstiga ut.

• sourra

sourra

Medlem
    28 maj, 2009 vid 21:08 som svar på: Bilder dalen..

Såja pågar, premium. Drog Rolle ut och surfade nåt också?

• sourra

sourra

Medlem
    28 maj, 2009 vid 19:42 som svar på: another film of Hugo hits the internet…

Sen har vi killen som kollade för mycket Karate Kid och drack för mycket Noni

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=xjbjVSai0qA&feature=fvst”]YouTube – Multi Level Moves – Joe Eigo[/ame]

• sourra

sourra

Medlem
    28 maj, 2009 vid 14:42 som svar på: Någon som jobbar i foto/elektronik butik?

Ännu värre med andra ord…

• sourra

sourra

Medlem
    28 maj, 2009 vid 12:20 som svar på: Vilket paket ska jag köpa?

Om jag inte missminner mig är Hypertypen ökänd för att Hindenburga från zenit och det är inte så fantastiska nybörjaregenskaper. Cabsen det året (eller om det var 07?) hade lite svagheter och gillade att spricka rakt över om man kraschar dom rakt ned på vattenytan – inte heller så trevliga nybörjaregenskaper. Ska man köra RRD eller Cabs så bör det med detta resonemang vara grejer från 2008 och framåt. EH Rippern är en kite som kan vara lite knepig att vattenstarta tills man fått till den rätta knycken och det är väl egentligen inte heller optimalt men det lär man sig och sen är det bara att köra. För 5K är det iofs inte helt lätt att få både bräda + kite. Normalt sett ligger en fräsch beggad kite på ca 6-8K och en bräda på 2-4K.

• sourra

sourra

Medlem
    28 maj, 2009 vid 08:52 som svar på: kurser kring gbg snart?

Ja Arild är också duktig och har varit med sen Dackefejden. Men liten fråga på dina uppgifter bara: Har han ensam fler än t.ex. alla kite.nu’s eller surfers alla instruktörer tillsammans? Det verkar mycket. Pz.

Sida 179 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA