Forumsvar skapade

Sida 264 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    18 oktober, 2008 vid 09:50 som svar på: kitepirates

Hehe, nej när man köper grejer vill man helst ha dom igår. För övrigt tycker jag inte det är nåt konstigt med att köpa nåt billigt från tyskland som man inte kan få tag på alls i Sverige.

• Hahahaha, Gubbsurf. Det är fan självdistans. Hallåja Yann!

• sourra

sourra

Medlem
    17 oktober, 2008 vid 20:22 som svar på: kitepirates

Kitepirates är framför allt billiga på fjolårsmodeller. Antagligen köper de på sig stora lager och sen bara dumpar de iväg det som de inte får sålt till ordinarie pris.

• sourra

sourra

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 22:04 som svar på: IK Surfmag #11 ute nu

Men det är bara tillfälligt. Efter du läst första numret av NSM kommer din nya hjälte vara Mathieu som ger ut tidningen 😉

• sourra

sourra

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 21:53 som svar på: IK Surfmag #11 ute nu
  • sourra

sourra

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 21:48 som svar på: IK Surfmag #11 ute nu

Tror det bara är på webben. Bland tryckta blaskor är Nordic Surfers Mag the bomb! =)

• sourra

sourra

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 20:57 som svar på: IK Surfmag #11 ute nu

Är det någon som kan Dre’s definition på ”Gayness”?

• Vill du verkligen få det gjort bra tycker jag du ska kontakta en dykshop.

• sourra

sourra

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 16:29 som svar på: IK Surfmag #11 ute nu

Det är fan bra intervjuer med Robby, Lenten, Dre & Co.

• sourra

sourra

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 14:30 som svar på: unhooked noobie 101

Gött mos Tony the Tiger

• sourra

sourra

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 12:48 som svar på: Kiten faller ner

@Klubben 508672 wrote:

Testa att pumpa kiten lite hårdare, vet att i alla fall sigma kitesen ska vara stenhårda när dom e färdigpumpade, du ska nästan hoppa på pumpen, annars kan dom lätt invertera och bete sig helt mongo.

Njaaa, de ”inverterar inte lätt och beter sig mongo” men har man inte pumpat ordentligt så har kiten svårare att behålla formen om man kraschar den under väldigt speciella omständigheter (t.e.x kiteloop där kiten når ytan före åkaren). Jag har lyckats med det en gång och man blir faktiskt förvånad att de håller för att bli vrängda, men de gör dom. Jag har även varit med om att min ena Cult överlevt en tur i ett nyponsnår med endast ett litet hål i duken.

@hektor 508673 wrote:

Ofan! Det har bara hänt en gång, efter ett misslyckat hopp kom jag upp till vattenytan igen och då var linorna slacka. Trogdor (min kite) tog sig då neråt istället för bakåt, men det kanske kan stämma att den flyter med bättre i luften med en mer välpumpad LE. Ska testa det, tack för tipset!

Kan nog vara så att den inte flyter lika bra i luften om den är för mjuk för att hålla GeoTech-profilen. Eller så var det ett fantastiskt misslyckat hopp 😉 Antagligen en fin kombination men släpper man ut bommen då man kraschar ska det i princip inte kunna hända om kiten är bra pumpad. Hoppa på pumpen behöver du inte göra men den ska pumpas till ca 7 psi om du har tillgång till en pump med mätare och det klarar min späda flickvän utan att hoppa på den. Rätt pumpad så är de kitarna raka motsatsen till den kite som författaren av denna tråd. Rock on! =)

• sourra

sourra

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 07:32 som svar på: Bästa bräda för lätt höjdtagning?

@Chrilleg66 508262 wrote:

Nu blir det 2 c-kites och 2 hybrider (Naish Alliance) ett tag framöver. Men ska självklart testa ozone om jag får chansen verkar vara riktigt fina. Ska ju inte köra med dessa hela livet. Skulle vara bra med en 13 och en 9 i framtiden. Köpte fel från början så nu blev det 4 st istället:)

Vi hörs därute om man får lite tid över och det blir lite vind att tala om.

Du köpte ju bara fel storlekar, inte fel kites. Med en grund av Torch och Alliance att stå på kan det aldrig bli fel. =)

• sourra

sourra

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 21:20 som svar på: skotten shocks everyone and pulls a fast stunt…

Vill? Ja
    Kan? Nej

Förvärvsarbete är fan i mig överskattat…

• sourra

sourra

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 19:51 som svar på: Downwind från Björkäng till Lagan – Avklarad

You go Chrille! Ta med dig en ryggsäck så du kan knalla in på ALKO i Vasa och köpa med dig Lonka hem =)

• sourra

sourra

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 13:48 som svar på: Huir är Cabrinha Revolver HD

Den finns/fanns ju i större storlekar än 7m om man säger så…

Sida 264 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA