sourra
Forumsvar skapade
-
Jasså du Remmen, vad blir det istället då? Båstadskites?
-
sourra
Medlem14 augusti, 2008 vid 19:39 som svar på: Meddelande till alla kiteförsäljare i vårt avlånga land@debkåusf 490442 wrote:
Surfers e på!
Säg åt dom att skicka mail med sponserbjudandet till spons@varbergssurfklubb.se
-
Ja den skimmen är fan lattjo lajbans. Men bor du i väst eller syd eller någon annanstans där det blir bra vågor ibland gillar jag vågbrädeidén bättre.
-
Hahaha, det var lite kul faktiskt.
-
Man har egentligen två bra alternativ när det friskar i – parera med brädan genom att kanta hårdare eller med bommen genom att föra den ifrån sig. Själv föredrar jag att parera med brädan eftersom man bättre tar tillvara på kraften i byarna då. Omvänt gäller att när du hamnar i en lucka får du antingen kanta lite mindre eller jobba med kiten.
-
Klart du ska komplettera en Torch med en Torch! =)
-
Som du märker är det blandade bud men man kan väl säga att i stort sett alla rekommendationer landar i spannet 130-140 cm med en bredd på 38-42.
-
Japp japp, det låter vettigt. En av våra veteraner (Che_riff) vet jag förespråkar den setupen med Torchs.
-
Juridiskt så gäller sjöfartsregler. Men vad som är juridiskt rätt behöver inte vara det som passar bäst när man kör. Det är lite som med kiterestriktionerna som är under sommaren och folk säger ”Äh, vi kan kita ändå, förbudet är inte juridiskt sanktionerat”. Man har liksom missat lite av hela poängen då.
-
Jag drömmer om läjet så vi får feta kickers… Västligt som vrider om till syd.
-
sourra
Medlem14 augusti, 2008 vid 16:32 som svar på: Meddelande till alla kiteförsäljare i vårt avlånga land