sourra
Forumsvar skapade
-
Jag har varit där i juni, augusti och september och juni var överlägset blåsigast. Jävlar så det brallade på. Dock ska Juli vara bäst, följt av Augusti enligt Windfinders statistik men jag uppfattade det inte så. Väg även in det faktum att det är gott om platsw + billigt i juni.
-
@Tim.Eriksson 441610 wrote:
Sourra, om du bodde i linköping skulle du få bli min mentor för livet ! 😀
Känner också att abstrakta grejor inte är min grej alls. Vill veta varför jag håller på med något. Fysiken däremot känns klart bättre.
Vem vet, kanske jag borde hänga kvar och bli den där misslyckade studenten som håller på med matematisk grundkurs i 3:an 😉 Hursomhelst så slipper jag supa skallen av mig i 3 veckor nästa år pga jag kan inte vara fadder pga omtenta i matematisk grundkurs 🙂 *YES*
Haha, samma här. Helt stört att man fläskar in fyror och femmor i fysik och kuggar matten även fast det är samma beräkningar. Jag är som sagt inne på femte året och klarade just transformer och matematisk programvara (som den kallas hos oss) med 0 poängs marginal 🙂
Ska tenta av första envariabeln till påsk och kanske kanske flervarre+linjalg till sommaren. Man behöver dock inte skjuta på det lika länge som jag gjorde. Kör hårt Timbo! -
What? Verkar vara en saklig och sansad diskussion! En skadas av en kite på ett ställe så då förbjuder vi vindsurfing på ett annat. Kanske dags för ett samfund ändå.
(Har sett i en butik att man bli medlem i svenska kiteförbundet när man går kurs genom den butiken. Finns det ett sånt förbund?)
-
Bomma envarre 2 och flervarre samt linjära system också så är du i mina fotspår. Jag har fått upp intresset lite lite för matten efter att jag fått lära mig i andra kurser hur matte tillämpas och funkar ute i verkligheten. Abstrakta läror är inte min grej.
-
sourra
Medlem29 januari, 2008 vid 19:53 som svar på: the world around you will stop when you watch this”We’re sorry, this video is no longer available ”
Aloha my ass 🙂(Sen kan jag inte ge dig några fler ännu Tony)
-
@Yann 441512 wrote:
Det är ju på kiosksidan det finns pizza!
Åh, denna Majornahumor Yann, det är illa. Illa, illa, illa…
Alltså: ”Launchade”, inte ”Lunchade”
-
Yo! Nu kom jag in lite sent i diskussionen men ska du uppleva grekland på ett vettigt sätt tycker jag du ska skippa traditionellt hotellboende. Dessutom är det inte vidare bökigt att ta sig från Santorini till Naxos med båt. Varför då båt? Jo, för när du kliver i land står det en massa greker där och tycker du ska bo hos just dom. De är vänliga och inte som turkiska matthandlare. Man hittar lätt nåt och kommer överens om ett pris.
Jag och tjejen var på naxos och paros i juni för två år sedan. Åker man i juni är allt billigare än senare på sommaren inkl boende. Vi bodde två pers i lägenhet med kök och balkong för €25/natt. Golden Beach på paros kan inte mäta sig med naxos. Dock kan du vindsurfa vid kitebeachen på Paros där det blir riktigt bra vind i juni tack vare meltemin och till viss del även venturieffekten. Dessutom har Naxos mer att se och göra när man inte surfar. Du kan gott bo i stan och hyra bil för en överkomlig peng för i juni är tillgången på hyrbilar långt högre än efterfrågan. Frid!
-
Hehe, men den där är ju på stranden. Jag är ju mest på vattnet =)
…eller borta på dung beach. Kan inte minnas senast jag launchade från kiosksidan.
-
Hehe, gött med lite kinesiskt svängrum. För övrigt fattar jag inte ett smack av vad du menar med Läjet. Vad menar han, den där fransosen?
-
Det var sjukt trevligt i lördags. Dock blev jag rätt knackad pga. att jag inte käkade efter surfet tidigare på dagen utan högg tag i pavan direkt. Söndagen spenderades vilandes på allt som var mjukt på Ikea. Mattor, sängar, soffor, golv, stolar – misär var dagens ord. Dock mötte jag dig när du körde iväg i din kärra och du såg inte heller helt pigg ut. Jag hojtar till nästa gång det är dags (för surf alltså, inte kröka – kröka ska jag aldrig göra igen).
-
@djevulen 441345 wrote:
sourra ska du med ner till skåne land andra helgen i feb,ska ner å hämta hem de nya drakarna,,,,hoppas på mycket nv vind så vi kan rippa sönder mölle
http://www.netzec.se/friavindsurfare/film/molle.htmlFan det hade vart najjs men jag ska jobba på lördag. Min sista helg på extrakneget, därefter räknar jag med att vara hårt arbetande mån-fre-ingenjör.
-
sourra
Medlem28 januari, 2008 vid 00:30 som svar på: Ny film från världens bästa kite-filmare/editerHaha, ömma tår? Jag frågade för att jag undrade på riktigt.
-
Den har man ju inte på bridlarna ditt flarn
-
Förlåt mig din stora Damp-Björn
-
Japp! Glömde knyta upp bridlarna när kiten var ny och sen när jag pumpade trasslade vinden till dom nåt jävulskt. Varför undrar du? Är du fortfarande purken över att du missade en superdag din tjockis?