Forumsvar skapade

Sida 400 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 17:52 som svar på: Köra fredag, Abay ella Läjet?

Holy swell Batman! DMI says 17-21 m/s and 3-4 m waves!

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 16:00 som svar på: Köra fredag, Abay ella Läjet?

@surfmc 440852 wrote:

Jag ser fram emot att testa din 4.5 nån dag, denna helgen blir det långväga fest så jag är borta lör-sön men nästa helg kanske.

Sa jag att det är en Code? Den första inom Svea rikes gränser och en av de första att lämna Naishs fabrik för den delen.

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 15:15 som svar på: När är den årstid man börjar kitesurfa

Apropå det – ska du med och surfa imorgon granne?

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 14:24 som svar på: videokamera?

Men man ska inte stirra sig blind på X-värdena utan kolla på den faktiska brännvidden. Kite filmas ofta lite närmare land än windsurf. Tänk även på att Andy Gordon filmat några riktigt fina grejer med en kamera som har motsvarande 50-500mm (Pana GS500).

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 14:19 som svar på: Studier, för att kunna leka mycket?

Jo just ja, vad som skulle hända om du gick 5 år på I men inte tog alla mattekurser är:

* Du skulle inte få examen
    * Du skulle inte få jobb på McKinsey (men det kvittar eftersom du då inte skulle ha tid att surfa).
    * Du skulle med all säkerhet få ett jäkligt schysst jobb ändå eftersom företag som vill ha mattesnillen inte rekryterar på I. Jag känner många som saknar examen men som har schyssta välbetalda jobb ändå.
    Ptja, typ så. =)

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 14:16 som svar på: Studier, för att kunna leka mycket?

Det finns möjligheter att läsa ekonomi i Göteborg också på Göteborgs Universitet/Handels. På I är det många som läser dubbelt och det talas bland dessa individer om hur 1 Chalmerspoäng motsvarar 2 GU-poäng. Det borde vara nåt för dig =)

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 13:33 som svar på: segel på fartyg

@mania 440658 wrote:

Kiten ser inte så stor ut och ska dra 20 % av en mega-tanker . TJENA!

Nej då, det är högst tänkbart med tanke på att vanliga båtpropellrar har rätt dålig verkningsgrad. Icke-planande fartyg kommer, pga vattenmotståndet, till en nivå där man nästan kan trycka i hur mycket extra kraft som helst utan att man kommer öka hastigheten nämnvärt. Jag skulle tro att det är när kiten fixar det där lilla extra draget som man kan spara in rejält på soppan (Guy, rätta mig om jag har fel). Frid!

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 13:22 som svar på: Ny film från världens bästa kite-filmare/editer

@Chili_Con_Arne 440821 wrote:

Sen när blev sl12:orna high end? Är inte de arbetshästar som bara går och går…

Jo, just därför. Det ger ingen mening att referera till 2-miljonersskivspelare.

Men du talade om att allt digitalt är komprimerat och det är rätt och fel.
    Allt digitalt är en kompromiss mellan verklighetens obrutna linjer och de lagrings- samt databehandlingsmöjligheter som finns i dagens teknik. Man kan därmed säga att det är en slags destruktiv komprimering eftersom man utelämnar information men den information man samlar in kan ändå, trots den utelämnade information, återge den information man ursprungligen ville avbilda. Men någon komprimeringsgrad går inte att tala om eftersom mängden källdata är oändlig.

Någon komprimering i traditionell bemärkelse är det dock inte. Frågor på det?

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 12:19 som svar på: Ny film från världens bästa kite-filmare/editer

Vad du menar Arne är att hur hög frekvens eller hur många Mpix med oändligt färgdjup man än har så kan man aldrig återskapa verkligheten helt. Det är korrekt. Men samtidigt finns det en gräns där de mänskliga sinnena inte längre kan urskilja någon skillnad. Om du t.ex. spelar upp en vinyllåt på en finfin Technics SL-1200 med sjukt dyrt stift, sedan spelar du upp låten som en wave-fil med löjligt hög sample-rate med samma stärkare/högtalare så är det ytterst få audiofiler som kan höra någon skillnad. Jag tror ni tänker på samma sak men går om varandra i begreppen. Enough already!

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 12:00 som svar på: När är den årstid man börjar kitesurfa

Tänk också på att om nåt går fel så har man mindre marginaler i 4-gradigt vatten än i 14…

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 11:59 som svar på: köpa kitesurfing grajer

Det beror lite på var du bor också. Bor du på ostkusten kan nog en 9-10 kvm bow/sle vara bra. Bor du på västkusten är nog 8-9 vettigare som första kite. (Du väger ju inte jättemycket). Själv väger jag dryga 70 och har mest kört på en nia under det gångna året. Se om du kan få någon som väger ungefär lika mycket som dig att svara på din fråga. Var bor du? Bor du i västra götaland kan vi ordna så du får testa lite olika storlekar och modeller men som sagt – först bör du nog gå en kurs.

Bästa klippen görs på beg-sidan. Så snart man plockar ut en kite från butik tappar den 1/3 av sitt värde och ett år senare är den nere på 1/2 av sitt värde men sen slutar raset. Här är det bra att ha med sig någon som kan lite om kites när man köper så man kan få skicket grundligt bedömt.

• sourra

sourra

Medlem
    25 januari, 2008 vid 11:08 som svar på: Köra fredag, Abay ella Läjet?

Nu jävla Löx, nu har matroserna seglat in i hamn så mitt quiver sträcker sig från 4.5kvm till 12 kvm. Köra imorgon? DMI säger 17-21 m/s på förmiddan. Perfekt… =)

• sourra

sourra

Medlem
    24 januari, 2008 vid 21:06 som svar på: Studier, för att kunna leka mycket?

Fan Tim, det var tråkigt att höra. Gå i alla fall på granskning av de två du var 1p ifrån. Ibland har de missat något och har de inte det så kan man ibland få göra en kompletteringsuppgift. Det är alltid fint att ha poängen med sig när csn knackar på. Lycka till med vad du nu hittar på. Västkusten är fint annars…

• sourra

sourra

Medlem
    24 januari, 2008 vid 20:35 som svar på: Mellandagsrea

Innan jag köper nåt mer ska jag köpa en sån här. Incredible value!

[YOUTUBE]waV4rZUkcEs[/YOUTUBE]

• sourra

sourra

Medlem
    24 januari, 2008 vid 19:17 som svar på: Dagens hjälte

Pihlblad, håller med om båda ovanstående inläggen.

Sida 400 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA