Forumsvar skapade

Sida 443 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    29 september, 2007 vid 08:34 som svar på: Switchblade 3

@SkånePaul 418753 wrote:

Dem tror nog inte skotten fattar annars…

Jupp. Hur mycket svenska förstår pajken?

• sourra

sourra

Medlem
    29 september, 2007 vid 00:45 som svar på: Helix Naish levererar

@SWE22 418634 wrote:

Konstigt att dom relaunchar snabbare. Dom har ju ”vanlig” LE…

Ja det är märkligt. Förhoppningsvis har Geotech-påhittet andra fördelar. Testa. Smaka. Lukta.

• sourra

sourra

Medlem
    29 september, 2007 vid 00:40 som svar på: G-love?????

@Haze 418656 wrote:

Har fan packat ner mitt knäskydd i boardbagen nu. Aldrig mer en sån bom……

Vad dillar du om Hans Chimpans?

• sourra

sourra

Medlem
    29 september, 2007 vid 00:36 som svar på: Kite AW fredag GBG?

Virenakräket drar på onsdag och vi får klara oss utan i ett halvår. Hur ska det gå Alex? Fylla tomrummet med tv-spel och pils?

(Gött att få se dig igen, du alla hårda tjejers förebild!)

• sourra

sourra

Medlem
    29 september, 2007 vid 00:00 som svar på: G-love -lite bilder från idag

Fan vad fint! Jag lånade ut min sjua till stjärt-oskar mot hans förevändning att han skulle åka till G-love. Jag känner mig blåst, kränkt och lurad. Har någon ens sett en kille med en blå/grå nylonoverall i Gislöv idag?

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2007 vid 11:47 som svar på: Apelviken; mkt vind, sneda horisonter o hundar

Jag har drömmar och fantasier om det men inga planer. Det här med sociala åtaganden är helt överskattat. Fredag och lördag går helt bort. Det är sista gången, sen ska jag säga upp bekantskapen med mina icke vindburna vänner. Men om prognosen blir kul för söndag vet du var du kan vända dig för manligt sällskap Johan.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2007 vid 11:28 som svar på: lättvindsbräda!!?

@SkånePaul 418589 wrote:

Jo, jag förstår det men sen när blev vågbrädor lättvindsbrädor? Det får jag inte ihop, dem har 3 fenor bak som stoppar upp ganska mycket och är väl inget kul att köra om man inte har några vågor att köra dem i…eller?

Jag tycker de funkar klockrent som lättvindare i och med att de planar så pass tidigt. Man faller av lite i höjd, får upp farten och sen är det bara att gå upwind. Det såklart, pressar man för hårt så stoppar ju fenorna upp men det faktum att brädan har rätt skarpa rails gör att man kan lägga på lagom tryck längs med hela kanten istället för att bara förlita sig på fenorna.

En rent av bra grej med att köra vågis i lättvind är att man får tillfälle att träna på att göra manövrar som är fina att ha i bagaget när det börjar bygga vågor såsom att gyppa, köra toeside, carva från sida till sida och få känslan för hur man ska stå på brädan för att få bra balans. Men vill man mest köra freestyle så är det ju skit. Och lika lekfullt som en skim blir det ju inte heller men just det faktum att brädan kan hänga med oavsett vindstyrka gör den värd att släpa med närhelst man åker till spoten.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2007 vid 11:09 som svar på: Apelviken; mkt vind, sneda horisonter o hundar

@_Sofia_ 418578 wrote:

Förresten sourra och Fesen, vad har ni för tips på spots på västkusten?(förutom varberg) ni som kommer från Göteborg..

I och med att jag är lite bortskämd med Varbergs vackra stränder så har det inte blivit så extremt mycket åkt på andra spots. Men Rågelund och Torkelstorp tycker jag är helt ok. Torkelstorp är som regel rätt platt och fint. Askim är också ok men sjukt känsligt för vilken vindriktning som gäller. Sen finns det Fiskebäck, lite spots ute på öarna och på Hisingen men där har jag inte kört något, främst beroende på måttligt inspirerande utlåtanden från andra åkare. Och sen finns det nåt ställe som man inte talar högt om för det är för fint i förhållande till sin ringa storlek =)

Men om du har problem med att hitta folk att samåka med från Herrljunga går det oftast fint att ta tåget in till stan och bli hämtad vid centralen. Jag åkte det eländiga tåget hela sommaren och det går ju rätt snabbt och smidigt. Vi brukar åka ned från Gbg så snart det börjar svaja lite i trädtopparna.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2007 vid 07:21 som svar på: Längtar…

Talar vi gul snö nu?

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2007 vid 07:20 som svar på: Switchblade 3

I haven’t tried it but I respect Chrilles opinion and if he says it’s nice, it probably is. The Naish bunch don’t believe in saying bad things about other brands.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2007 vid 07:18 som svar på: Kite AW fredag GBG?

Jag är uppbokad på en annan AW men säg till var ni hamnar så ska jag försöka komma förbi och uttrycka lite avundsjuka inför dina vinterplaner.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2007 vid 07:12 som svar på: Helix Naish levererar

@skotten 418494 wrote:

As for the reviewer, it was Steve mc Cormac and he runs http://www.kitepower.com.au (An Australian Naish retailer) hehehe…. DOH

Really? I didn’t see any last names so… but what about the others? Oh well, I just thought that statements like ”Things like relaunch, CB3 and Contra are the best, but Helix is close.” gave the review an objective feeling. I guess there is no such thing as 100% unbiased reviews.

EDIT: The fact that mr Mc Cormac sells Slingshot, Cabrinha, Airush, Ozone, Best, Flexifoil and Peter Lynn along with Naish makes the review interesting again.

• sourra

sourra

Medlem
    27 september, 2007 vid 21:35 som svar på: lättvindsbräda!!?

Han ville ha en lättvindsbräda som funkar i 4-6 m/s och när någon talade om skim så var kopplingen naturlig. Lättvind OCH användbar i andra förhållanden. Men EXT är en fin jävla bräda.

• sourra

sourra

Medlem
    27 september, 2007 vid 21:27 som svar på: lättvindsbräda!!?

Men den kostar myycket mer. Sen är det ingen vågbräda. :smirk:

• sourra

sourra

Medlem
    27 september, 2007 vid 21:02 som svar på: lättvindsbräda!!?

Köp en vågis. Jag kör den här rackaren så snart det finns nog med vind för att hålla kiten (12 kvm SLE) i luften. Kör den strapless i lite vind, med framstrap när det är lite mer vind och med två straps då det pungar på ordentligt.

7888Fish-und-Kristin-large.jpg

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=15279&sort=1&cat=10&page=1

Sida 443 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA