sourra
Forumsvar skapade
-
sourra
Medlem25 september, 2007 vid 14:55 som svar på: Offtopic (skateboard), men snacka om sjuk brädkontrol.När jag var en liten parvel och bodde i Umeå hade jag en trickbok där det var mycket bildserier med Rodney Mullen, utförandes det ena omöjliga tricket efter det andra. Jag spenderade en sommar på att försöka lära mig åtminstone ett av dessa trick. Det slutade alltid med att pung och bräda möttes under otrevliga former. Han är en sjuk man den där Mullen. Efter den sommaren byggde vi en vertramp och lade ned Mullenfasonerna.
-
Jag har kört en mystic med kolfiberlook men den sitter inte kanonbra och med huva på så går det inte ens att få dit den. Kepsmystic alltså? Har den öronskydd. Mina trumhinnor har fått mycket smisk i höst.
-
@snygging 417875 wrote:
Tycker mig dock se en tendens med ökat hjälm användande så vi kommer nog få se fler ”jätte huvuden” på vattnet! Nu är det inne med hjälm!! 🙂
Ja, jag måste helt klart skärpa mig. Och Pierre – det är inte hjälmen jag syftar på när jag säger att du har stor skalle. Den är som en melon. =)
Vilka hjälmar är att rekommendera om man vill kunna köra både med och utan huva?
-
Vad skönt att höra att det inte gick värre än det gjorde. Jag kan också varmt rekommendera att plocka bort stopperballen på sjuan (jag har gjort det på min). Om man ska göra det måste det göras genom att man lossar linan som sitter ihop med depowerstrapsen och trär av kulan och fästet. Det går alltså inte att placera stopperfästet i något av depowerlinans ändlägen eftersom man då blockerar antingen depowerstraps eller quickrelease. Än en gång – vad skönt att det slutade lyckligt. Vi ses på vattnet.
-
Sen har vi ju Globe Kites som inför 2008 ”har en utbuktnad på LE så den jammar ned sig i vattnet så man bara behöver simma några simtag mot kiten för att köra re-launch”. Innovativt.
-
@christian12345 417676 wrote:
Sant. När jag får råd så får det bli en directional eller liknande… Tror att det tar ett tag, dock! 😉
Du kan få ta min Chrille. Betala när det passar och blir det en regnfri höst i Göteborg får du den gratis. Kompispris såklart. =)
-
@Virena 417535 wrote:
Va fasen, va du i hållsunga, vilka leder körde ni? Jag var på gubben i berget och hade picknick på toppen då jag inte kan klättra nu:mad:. Blev riktigt klätterkåt då jag fick klämma lite på berget när vi gick runt för att komma till toppen. Hur går det med klättringen?
Ha det gott från en avis Virre
Klättringen är väl inte direkt den aktivitet jag prioriterar mest såhär i höstblåsten så det står rätt still i utvecklingen. Sen jag kom hem från Grekland har jag bara varit ute 2 gånger. Vi tog och rakade av de 6a som finns och lagom till vi skulle börja fippla med en 6c började det regna. När är du hel igen så du kan hänga på?
-
Jag har en laddning Naish Shockwaves (2006-2007) ute på köp och sälj. Den största skillnaden som jag upplevt det mellan årsmodellerna är att 2006orna måste moddas för att kunna köras 1:1. Drag, höjdtagning och kontroll är riktigr bra på alla årsmodellerna. Moddningen är redan gjord på bommarna så det är bara att bestämma dig för en eller några storlekar och dra ett PM till mig så ska vi nog kunna komma överens om ett pris.
-
@rusiak 417456 wrote:
Du är en sann förebild för oss alla män här på forumet 🙂 Hemma-vuxen-saker är ball, lite som en Sahlin-klyscha, ”betala skatt är tufft”.
Kör B-äng en sväng på e.m, helt klart godkänt 🙂 Siktar på ny em/kväll i Ololfsbo i mon, kommer ner Bjuckar på kaffe isf, som plåster på såren f.a jag dissade ditt lunchhumör (stack ganska tidigt fr göttet)
//alex
Jag drog och klättrade en sväng i Hållsunga och sen kickade vuxenköret in. Just nu håller jag som bäst på att baka en morotskaka som jag ska bjucka på hos den stora västsvenska kullagertillverkaren imorgon. Sen på kvällen ska jag på biljakt. Det är dags att byta den lilla blå sportbilen mot en kombi. Du hör hur vuxenpoängen bara rasslar in. Jag tar en rain-check på kaffet =)
-
@rusiak 417337 wrote:
Ligg kvar i sängen o var luuugn, var från i…typ söndags tror jag. Var otroligt nice på kvälls kanten. Var inte du där då enna?
Jo dåå var jag där och det var fint som alltid. Prognosen för idag ser däremot klen ut. 5-8 SSO-SO. Känns som att det kan bli till att stanna hemma och styra upp vuxensaker istället för att jaga runt med en tolva och vågbräda. Slå en signal om du är på Vasa och är på lunchhumör.
-
Finns det ens steamers som är 7/5? Jag har aldrig sett såna eller hört det nämnas. Känns som att man hamnar på dykardräktssegmentet då.
-
@Zilversurfarn 417262 wrote:
Har inget bra svar, men själv funderar jag på vad som händer med hållfastheten om man kokar en lina?
Jag tror inte att det är någon större fara om man inte belastar linan så länge den är het (eller hettar upp den så fiberna smälter ihop, vilket är omöjligt genom vanlig kokning). Vill man gotta sig i vad som gäller för Dyneemalinor och andra linor av samma material (Ultra high molecular weight polyethylene) men annat fabrikat kan man kolla på den här länken. Jag började nicka till efter 2.4.