Forumsvar skapade

Sida 450 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 15:42 som svar på: Heldag på fredag

Bar underkropp är framtiden! Åka i ottan?

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 15:34 som svar på: Heldag på fredag

Nils Holgersson, ska vi same-åka? Vi är två välpolerade bohemer som åker denna gång.

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 14:57 som svar på: Heldag på fredag

Era sjuka jävlar. Morgonen sover man på, det är sen gammalt. Men jag kanske tar och pallrar mig ned så jag är nere vid 08 bara för det fina sällskapets skull. Det beror på om någon sömndrucken räddare ska med eller inte. Läjet verkar fint eftersom det ska vrida lite mer mot syd framledes och sedan mot rak väst.

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 14:29 som svar på: Heldag på fredag

@Haze 414602 wrote:

Läjet kan det bli… Men nu ser det ut att inte blåsa så mycket..

Hur menar du? Prognos för kl 08:00 imorgon:

🙂

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 13:25 som svar på: Heldag på fredag

@snygging 414597 wrote:

Ditt svin en annan har blivit begraven i jobb!

Ähh, sjukskriv dig och skaffa en ny svårförklarlig solbränna igen.

Haze, jag får se om jag orkar ur sängen så tidigt. Exjobbet har mjukstartat kan man säga. Vad blir det för spot? Läjet kanske?

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 12:29 som svar på: Switchblade 2 -bra för nybörjare ?

Jag måste nog sticka ut hakan och säga att jag har haft överlägset flest dagar på tjejens nia under våren/sommaren. Min tolva minns jag knappt när jag pumpade senast hemma i Sverige. Tryter vinden är det nästan goare att ta fram en vågbräda och köra på istället för att pumpa upp en stor godzillakite. Det blir nästan billigare så också. Jag väger ca 75 pannor.

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 12:09 som svar på: Fets 8/9 Malmööööö

Det är onekligen mer kärlek längre upp längs västkusten.

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 11:50 som svar på: Någon som har hunnit testa Naish Cult?

Jag kan tänka mig att rasta en Helix-sjua med längre linor imorgon om det finns möjlighet.

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 11:10 som svar på: Borttappat: Apelviken – Sufshorts (med bilnyckel)

Åååh vad bistert. Jag känner hur ditt inlägg osar av misär. Ännu en anledning att inte surfa med shorts utanpå dräkten.

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 11:05 som svar på: Nytt försök, Pirre-man bilder

@WakeNils 414504 wrote:

hann du ens doppa fötterna i vattnet igår?

Jodå. Jag hann doppa Mat’s Cult också =) Men drygt två timmar är inte fy skam ändå. Skönt att inte köra till man är så slut att man inte kan få av sig våtdräkten för en gångs skull.

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 11:02 som svar på: Någon som har hunnit testa Naish Cult?

@Arild 414546 wrote:

Kul Att du var nöjd Johan!

Jag har inte satt på någon stopper för jag kör kitsen i kurserna. men den funkar riktigt bra det jag testat.

Du va inte nere så länge!!
    Blev det gnäll med bönan eller:wink:

Hehe, nej igår låg the famous whip på hyllan. Jag fick nöja mig med drygt två timmar pga. åtaganden på kvällen i form av surströmmingsskiva (man är allt lite rutten i buken idag). Sen gjorde ju de köttiga såren på Hampans fot att det kändes aktuellt att bege sig hemåt. Normalt sett är det herr Sol som bestämmer hur länge jag är nere. Om jag inte åker till Lundåkra i helgen så blir det långa dagar i dina trakter. Ska du åka ned?

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 09:24 som svar på: Någon som har hunnit testa Naish Cult?

Jag har testat Culten och Helixen och har följande att säga om dem:

Culten tyckte jag var mer lik den SLE jag kör idag vad det gäller timing vid hopp och liknande medan Helixen var lite lurigare att tajma vid hopp pga det råare drag och snabbare respons den hade. Därefter slutar SLE-likheterna.

Eftersom det var sjukt mycket folk ute var det inte läge att ladda på fullt men det kändes helt klart att det fanns potential att hoppa högt med bägge kitesen. Pga snabbheten hos Sigmakitesen får man ta det lite lugnare när man börjar ta draken framåt igen vilket jag upptäckte den hårda vägen.

Något som slog mig var hur snabba men ändå stabila de båda var i luften. Det är inte den nervösa känslan som kan uppstå när man kör en liten snabb kite utan det var verkligen full kontroll, trots vindbyarna som var på vissa delar av spoten. Vid ett tillfälle misslyckades jag med ett hopp och kom in lite väl långt under kiten. Men istället för att få slacka linor och en fallande kite gled kiten snällt med och väntade in mig. Vid ett annat tillfälle överroterade jag en backroll men det var aldrig fråga om att kasta sig efter bommen och rädda upp kiten. Den stod än en gång och väntade på mig.

Bomtrycket var extremt lågt utan att för den sakens skulle ge avkall på känslan för var kiten befinner sig. De var båda riktigt roliga att köra i vågorna i Viken och där upplevde jag Culten som snällare och mer lämpad för ändamålet. Kiten svänger snällt även om den befinner sig långt in i vindfönstret utan att resultera en extrem kraftpeak som släpar bort en från vågen om man t.ex. kör toeside och vänder för att åka med en våg.

Det enda minuset jag upplevde var att det inte satt någon stopper på någon av bommarna vilket resulterade i att det inte var jättesmidigt att snurra upp linorna efter att man hoppat med rotation men som jag förstått det finns det riktigt smarta stoppers att använda.

• sourra

sourra

Medlem
    13 september, 2007 vid 07:33 som svar på: Nytt försök, Pirre-man bilder

@rusiak 414443 wrote:

Kommer ner o leker?

//alex

Har påven en skojjig mössa?

• sourra

sourra

Medlem
    12 september, 2007 vid 21:34 som svar på: Någon som checkat in allt som vanligt bagage?

@Roland 414273 wrote:

Det maste finnas not har prova SOK…..

Svenska Olympiska Komittén? Reglerna tycks ha ändrats under året så en fråga är nog på sin plats.

• sourra

sourra

Medlem
    12 september, 2007 vid 21:32 som svar på: Nytt försök, Pirre-man bilder

Såja, äntligen Alex, det var väl inte så svårt? Sköna bilder på den där kufen som hans mor döpt till Pierre.

Det var fint i viken idag. Vilken idiot jag var som struntade i vågbrädan. Att komma hem och se den stå i hallen är nog jämförbart med att komma hem och se frugan i ögonen efter en båtresa till Tallinn med grabbarna. ”Jaha… har du varit ute med den där slinkan till twintip idag…?”

Sida 450 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA