svenne
Forumsvar skapade
-
svenne
Medlem26 maj, 2010 vid 15:10 som svar på: Kai Katchadourian pratar typ swenska i finsk radioKul men inte kul – han låter ju för fan precis som Tony Irving! *EEEK*
-
Kool! Jag eldar upp soptunnorna, så kan väl klubben chippa in ett par tusenlappar till ett par nya?
Synd om grabben, men det kan omöjligt vara en förenings problem?
Där jag kommer från betalar man sånt som man själv har sönder. -
Både ja och nej. En konferensanläggning ser jag som en bättre lösning än den nuvarande ägaren. Att bastun fortfarande kan bli av är inte så mycket att göra åt, såtillvida ingen vill köra ett nytt rejs mot kommunen som beviljade bygglovet.
Och bygger de en brygga utnyttjar vid den enligt sjörätten, dvs Jesper kan ta sin after surf-öl rätt i solnedgången. Fast jag vill inte ha den.
-
Tror inte att ett kommersiellt intresse kan göra det värre. Fulbyggt stängsel, hemmasnickrade skyltar och fysiska påhopp är svårt att toppa och förmodligen inget en marknadsmässig intressent vill beblanda sig med.
Fast om slusken chippar in lite klamydia har ju hela konfen halva inne, så att säga. Kör på mannen!
-
Musmagneten;613300 wrote:Jepp, härligt med premiär -äntligen. Var först ner till närlunda och spanade. Vinden låg rakt på land och det var bara att inse att man var på fel plats. In i trafikkaoset igen vid brommaplan och bränna ut till Görväln. Väl där byig men helt ok segling i 2 timmar med 6.4 o freestyle. Vart var alla andra??
Jag fick rapport om 3 timmar toksurf längre upp på samma vatten. Du skulle ha stannat på Ekerö.
-
Ja för tusan, i eftermiddag kommer ni att få surfa!
Masse sålde sin favvobräda och igår drog jag armbågen i fräsen när jag skulle börja bygga en ny (1200 mg Ipuprofen gör susen). Så med minst två surfare utan chans till en repa, så lär ni andra få köra arslet av er.Go tur!
-
Mountainfarm;612982 wrote:Jubbi’t det blev nurå…
Har ett projekt på gång i en verkstad… där målet är att få tryckt ner 4 US-boxar (2 normal-US samt 2 mini-US).
Valet av US framför andra var helt enkelt, ett av mig antagande, att det skulle bli enklare att få tag i färdiga
quad-fenuppsättningar + lyxen av lite justerings/trim-möjligheter.Så (potentiellt) fel det verkar bli! För att inte tala om hur knepigt det är att hitta ett färdigt set fenor för US-box…
… brädan är vit med röda kanter runt om
Nu får du f*n inte ändra dig igen! 😉
-
Lars_K;612956 wrote:Förstår inte riktigt vad man vinner med Fanatics nya box. Möjligtvis glappar det mindre än en US, men det går ju alltid bra att shimsa glappet med en bit av en ölburk.
Betydligt lättare och starkare, den sitter dessutom bättre i brädan. Så ska vi inte glömma att den är justerbar, och bygga fyra justerbara fenor med US blir avsevärt tyngre.
-
Grattis till dig att du får en ny bräda. Jag lever vidare i min egen lilla värld och fortsätter att skicka paket som vanligt i tron om att jag slipper ersätta skador som transportbolaget orsakar.
Intressant att du tycker att brädan blir dyrare när de erbjöd dig pengar tillbaka. Ja, din värld må kanske inte vara bättre än min. Men den funkar definitivt inte likadant. -
Jag håller med Skarabe, och inte Surfslusken eller Spray – än så länge har inget visats som säger att KOW är skyldiga dig någonting.
Om du kan visa ett försäkringsvillkor i deras köpavtal som säger att de ersätter skadat gods, så ska jag ändra mig till din fördel. Men då har de också friskrivit fraktbolaget, vilket i princip ingen gör. -
Spray;612557 wrote:Svenne du kanske ska läsa på lite innan uttalar dig.. Och hur kan du tala för andra? Och det är säljaren själv som ville att jag skulle berätta om dom olika dealerna jag fått.
Det är inte KOW som orsakat skadan, men enligt deras leveransvillkor är dom skyldiga att ersätta en skadad bräda. Det har varit stundvis omöjligt att få mejlkontakt med dom efter att jag anmält skadan.
Dom har hittils inte löst det på ett bra sätt:
Jag köpte en ny bräda, den var skadad och jag blev erbjuden £200 för skadan efter mycket tjat. Skadan kommer kosta mer än £200 att laga för mig, med frakt eller bensinpengar inräknat. Efter jag ha fått lägga ut mellanskillnaden ur egen ficka står jag där med en reparerad bräda, inte en NY.KOW erbjöd sig nu för en timme sen att byta ut min bräda, och det efter TRE veckors mailkontakt, varav dom inte svarat på mejl under en veckas tid.´
Men tycker du det är bra service så visst..
Brädan kommer nu bli utbytt iallefall.Jodå, jag har läst dina inlägg, och alla andras inlägg, i den här tråden. Du har fått en vettig deal, det är alla som har svarat i den här tråden överens om, så du kanske skulle läsa lite också?
Så här är det när man köper på postorder och du är inte först och kommer inte att vara sist med att beställa från utlandet och få hem trasiga saker. Att kräva att få byta brädan för en ding är nästintill löjligt, dessutom när de erbjuder dig 2300:- som kompensation. -
Charlie, if you read this.
Other sailors responded in this thread that your offer is a fair deal. It seems that the buyer doesn’t conform to any arguments except his own, and therefore I see this thread as pretty annoying – it’s not to any’s help.
I’m running one of few repair shops in Sweden and I have already offered the buyer to repair the board.Spray, nu löser du det här internt med säljaren. Det är bara pinsamt å dina vägnar att spotta ut mail på ett forum bara för att dina prylar blev transportskadade. Det är inte KOW som har orsakat det, och de har erbjudit en i mina ögon bra lösning.
-
En tusenlapp +- några hundringar så kommer du aldrig att märka att den har varit trasig.
BTW, Skype-kredit är bra skit. Skaffa det.
-
Har den grå backgrundsfärgen blivit mörkare sen igår? Ser i alla fall bättre ut på jobbdatan.
Fortfarande en hel del luft som kan kapas.Varför inte byta ut parketten mot en stor fet Åsa-bild? 🙂