Forumsvar skapade

Sida 105 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    16 maj, 2010 vid 21:58 som svar på: Ny design på Surfzone
    Markus O;612060 wrote:
    I Chrome ligger menyraden i mitten av sidan när man scrollat nedåt första gången. Sen hamnar den konsekvent där. Den ligger alltså mitt över inläggen som man ska läsa. Bug och direkt fel. Rätt många sitter ändå på Chrome numera.

Jag kör Chrome, inga problem med menyn här inte.

• svenne

svenne

Medlem
    16 maj, 2010 vid 20:09 som svar på: Ny design på Surfzone

Sjukt mycket luft, och alla signaturbilder blir bara en länk numera. Fast det gör iofs inget, för då försvinner kajtarnas mongostora reklambanners.

• svenne

svenne

Medlem
    16 maj, 2010 vid 20:07 som svar på: Hur man kan kolla om fotstroppspluggarna är hela

Fråga Jesper Blomberg vad han tycker om tryckluft i pluggen. Eller sök efter nåt i stil med ”AB+ AND toksprängd”… 😉

• svenne

svenne

Medlem
    12 maj, 2010 vid 07:11 som svar på: Toyota Hiace
    X186;611165 wrote:
    av det Lbj beskrivit så låter det som topplockspackning har gått på den. har man tur så kan det räcka med att byta packning samt en lättare planslipning …… för att vara säker på att toppen blir rak å fin …. har man otur så kan det ha dragit med sig mer skit ….. tror nog att en sån maskin kan man få tag i för en rätt bra peng…. för övrigt ser ju bussen fin ut

Nu undrar jag, har du snåkket mer med Lbj, eller är du väldigt duktig på att tolka dåliga julrim?

–S

• svenne

svenne

Medlem
    6 maj, 2010 vid 08:58 som svar på: Portugal- Sagres – Martinhal – Tonel
    Grrrr;610065 wrote:
    Alla årstider, min bror bor i Lissabon. Jag brukar åka ner när jag hälsar på där.
    Bästa tiden är april, sommaren är också skön.

Jag har faktiskt aldrig vindsurfat på Guincho, min bror och hans fru har grejerna vid lagoa de albufeira på costa da caparica. Det går också bra. Och så martinhal förstås.

Plattvatten. *eeek!* 😉

• svenne

svenne

Medlem
    5 maj, 2010 vid 12:03 som svar på: Portugal- Sagres – Martinhal – Tonel

Ja, men inte i Castelejo. Hade kanonfin surf lite längre norrut. Hela Portugal är en vattenlekstuga. 🙂
    Möjligtvis att det blåser jämnare i söder, men på Guincho är det 3,7-pungdrag. Det är bara att testa dit du åker! Guincho är kul men överskattat, det finns bra surf och vindsurf överallt i det där landet.

• svenne

svenne

Medlem
    5 maj, 2010 vid 10:31 som svar på: Film och bilder på Fanatic Quad

Han är såååååå tysk. Trust me på den. 😀

• svenne

svenne

Medlem
    4 maj, 2010 vid 14:49 som svar på: Bilder från helgen på Hagapark

Men, nu har du väl ändå åkt till fel ö?!

• svenne

svenne

Medlem
    4 maj, 2010 vid 13:45 som svar på: Portugal- Sagres – Martinhal – Tonel

Den där bilden hade jag som skärmbakgrund hur länge som helst. Me like.
    Det är vindsurfförbud på vissa ställen numera pga kite-olyckor, men jag vet inte var.

• svenne

svenne

Medlem
    4 maj, 2010 vid 12:30 som svar på: Portugal- Sagres – Martinhal – Tonel

Det är inte vinden som är bra vid Guincho. Det är vågorna.

• svenne

svenne

Medlem
    2 maj, 2010 vid 17:59 som svar på: Kvalitet på Drops brädor

Jag kan verkligen rekommendera Drops, jag har kört Drops en hel del och tycker att de funkar bra. Dessutom är de hållbara som få, de tål helt enkelt riktigt mycket stryk.

• svenne

svenne

Medlem
    30 april, 2010 vid 17:55 som svar på: Laga mastskada?

Om du ska fullaga enligt Malmkvists modell så kan du skita i plastpåsen eftersom eltejpen inte fastnar. Spänn hårt och tryck sen hål med en nål eller knivspets så epoxiöverskott kan pressas ut.
    Sen ska du faktiskt inte gå på 50 grader på en gång. Ligg på 30 grader i 10 timmar först, sen kan du gå på 60 grader i 10 timmar. Då snackar vi hårt å bra.
    Eller så kör du med sluskens tips, det är både enklare och billigare. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    30 april, 2010 vid 14:51 som svar på: Problem att spänna seglet

Det finns spaltmeter med segelriggstips på konfen, använd sökfunktionen.
    Dra mer nedhal, snöret vid mastfoten. Det kommer att ”vecka” sig mellan de översta lattorna, dra tills det vecket har kommit halvvägs till masten. Om du har ställt in förlängaren på rätt längd så har du en bra bit kvar.
    Uthalet, snöret i änden av bommen, drar du tills det börjar dra emot. Först är det ingen spänning alls och ganska på en gång kommer det ordentligt med motstånd, då har du dragit lagom långt. Trial and error, eller fråga någon annan Simmer-seglare på plats när du surfar.

• svenne

svenne

Medlem
    27 april, 2010 vid 23:57 som svar på: ström till kyl HJÄLP!

Thermoelectric junctions are generally only around 5–10% as efficient as the ideal refrigerator (Carnot cycle), compared with 40–60% achieved by conventional compression cycle systems (reverse Rankine systems using compression/expansion). Due to the relatively low efficiency, thermoelectric cooling is generally only used in environments where the solid state nature (no moving parts, maintenance-free) outweighs pure efficiency.

Go figure…

Kolla http://www.bryggan.nu, de brukar ha kampanjer lite då och då på kylboxar.

• svenne

svenne

Medlem
    27 april, 2010 vid 09:21 som svar på: ström till kyl HJÄLP!

Nej, du har tänkt rätt.
    Solpaneler, speciellt billiga sådana, är inte mycket att hänga i julgran.
    Elkylskåp, speciellt billiga sådana, ska inte heller hängas i julgran.

Köp ett riktigt skåp som håller kallt, ett Isotherm med kompressor har en medelförbrukning på 0,7 A. Alternativt bygg en kylbox på plats (finns byggdelar på Erlandsons). En box håller alltid kallare än ett skåp. Använd en kompressor istället för bimetall eller andra strömslukande lösningar.
    Billigt? Nej, men du får vad du betalar för.

Sida 105 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA