Forumsvar skapade

Sida 106 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    26 april, 2010 vid 19:58 som svar på: boujmaa igen

Ja jättehemligt. Allt finns ju skrivet här på konfen.
    Ola ritar bräda
    Jag bygger den
    Plantan trashar den
    Starboard vill också trasha
    Ola bygger nya på Maui
    Starboard testar
    Boujmaa är kär i Ola
    Ola får inte se sina brädor igen
    Eller jo, som ny modell 2011.

Så, nu är sagan slut. Gå å lägg dej!

• svenne

svenne

Medlem
    26 april, 2010 vid 15:41 som svar på: Webbtjänst för kustväder – vad tycker ni?
    adde;608554 wrote:
    Ja, det är ju synd och skam att Sverige inte kan leverera den bästa information om det svenska vädret.

Enkät ifylld!

Jajamän, på båda två!

• svenne

svenne

Medlem
    26 april, 2010 vid 08:31 som svar på: boujmaa igen

Han är galen, ostrullen efteråt är hur fräsch som helst (kommer aldrig ihåg alla namn, var tvungen att fråga den här gången också).

Meeen eeh… …så att eeh… Jag tror att han kör på Olas bräda.

• svenne

svenne

Medlem
    24 april, 2010 vid 20:51 som svar på: Surfresa under sommaren

Dra till Peniche och gå till surfet. Eller Ericeira för den delen.

• svenne

svenne

Medlem
    24 april, 2010 vid 20:48 som svar på: Premiär för nya SMHI
    poppo;608350 wrote:
    intressant svenne…. ”gäsp”
    men när ska du launcha boardcorners nya site? länken funkar iaf inte.

i den egentliga frågan anser jag att smhi borde kamma sig och börja leverera.

Ja, det är jävligt intressant. Bland annat för att det är i direkt motsats till svenska myndigheter – och tacka tjockisarna för både Naca-profiler och swellprognoser.

Den skulle ha launchats för länge sen, men annat har kommit mellan. Ska du beställa en bräda så kan du mejla. Fast det tror jag inte ens själv på. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    23 april, 2010 vid 18:06 som svar på: Premiär för nya SMHI
    frippe75;608213 wrote:
    Vet inte om detta är gammal info men i USA har man kommit fram till att staten ofta in är bästa instans att uteckla sådana typ av specifika tjänster. Utan man har faktiskt börja praktisera öppna databaser. D.v.s man tillhandahåller rå-data och låter företag och organisationer, och även enskilda göra utsökningar och prestentara den. Men om det lämpar sig för så pass avancerade saker som väder vet jag inte.

Kan vi få tag på pronostiserat data så kanske tjänster kommer. Nu säljer SMHI denna data. Gratis väderdata till folket!

I USA är allt som finansieras med statliga medel och inte är hemligstämplat tillgängligt för alla. Allt som utförs hos statliga instanser är således tillgängligt för allmänheten, och det gäller i det flesta fall även oss då det mesta läggs ut på Internet och alla amerikaner runtom i världen ska ha tillgång till materialet.

• svenne

svenne

Medlem
    23 april, 2010 vid 11:33 som svar på: Segellinje

Ja, och det är inte ens min mast.
    EDIT: Eller, det var inte ens jag som skulle ha den, borde det nog vara.

• svenne

svenne

Medlem
    23 april, 2010 vid 11:04 som svar på: Segellinje

Näe, de e lugnt. Jesper får säga emot mig hur mycket han vill. Men blir jag sur så lämnar jag inte tillbaka masten som är hans. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    22 april, 2010 vid 15:22 som svar på: Segellinje

Alltså, jag vågar påstå att det finns minst lika sköna segel som Smacket. Mina Curve till exempel.

Jag håller med LK, tycker att du ska ska försöka hitta ett Legend till. Det är grymt trevligt att veta hur seglet ska riggas oavsett storlek.

• svenne

svenne

Medlem
    22 april, 2010 vid 09:05 som svar på: 2011-tråden
    Oscar;607889 wrote:
    Lite ny grafik….-80 talet är tillbaka fullt ut, Twisted sisters på seglet? och ni ser även Fanatics nya grafik…

Fanatic går från minimal till extrem på en säsong. Ny grafiker eller?..

• svenne

svenne

Medlem
    21 april, 2010 vid 07:36 som svar på: Ny rigg till gammal bräda

Klart att det går att få tag i grejer för 1500:-, en gammal polare skaffade ett objekt för en tusenlapp åt dottern för att testa om hon verkligen vill surfa (eller ha en kanin).

Sitt inte och vänta på att en annons på en 1000-kronorsbräda dyker upp, för det lär inte hända. Släng upp en annons själv i köpes istället. och frakten går alltid att lösa, jag skickar paket med privatpersoner kors å tvärs över landet rätt ofta för någon hundralapp varje gång.

Är det någon som har en gammal freeride-häck till salu för en tusenlapp eller två? PM:a Kathalon, han behöver en.
    Så vassego, första kroken utlagd. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    21 april, 2010 vid 07:29 som svar på: Inredning i släpkärra

Äh, ser bra ut. Trevligt med luft, då blir det inte sunkigt. Dra fast några bläckfiskar med kattstrypare så kan du spänna fast grejerna lagom hårt så att de inte hoppar omkring.

• svenne

svenne

Medlem
    20 april, 2010 vid 20:05 som svar på: Ny rigg till gammal bräda

Seriöst, lägg 1500:- på att jaga tag i en ”modern” freeride. Spelar ingen roll om skicket är skit, det är tusen gånger bättre än dina gamla prylar. Allt nyare än -99 är helt okej.
    Jag plockar fortfarande fram min Bee för att den är sjukt kul att gasa runt på.

• svenne

svenne

Medlem
    16 april, 2010 vid 18:08 som svar på: Vinkelmått på Tuttle?
    Oåxen;606843 wrote:
    Du har inte helt rätt. Fram- och bakkant är vinklade. De fenor jag har har alla olika radiell form på kanterna av vinklingen. Därför kan de vingla lite precis som Benke skriver.

Det hade varit enklare att uppnå god passform med vinklade långsidor också likt power- respektive Tiga-box, that’s all I’m saying.

Nu tror jag att du inte läste den sista biten av mitt inlägg. Gör man dåååligt blir det dåååligt. Punkt!

• svenne

svenne

Medlem
    16 april, 2010 vid 17:14 som svar på: Montera fenbox

Lägg i väv, det blir bättre så. Många brädfabriker (inklusive custombyggare) gör inte det, men jag tycker att det är så lite extra som gör det extremt mycket starkare.
    Fräs ur, lägg Divinycell på sidorna (densitet minst 100) om boxen, klipp till fiber, blanda epoximassa, smeta ihop box och cellblock med massa, tryck i skiten med massa, låt det härda, slipa till och sen fiber ovanpå.

Divinycell i lämplig densitet har jag flakvis av, så det kan vi nog lösa.

–S

Sida 106 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA