Forumsvar skapade

Sida 117 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    14 november, 2009 vid 10:19 som svar på: Vem köpte 2 master och en bom?

Dööööh… ..höhö, ha den äran! Eller, det är faktiskt ingen som har blivit uthängd alls, åtminstone inte i den här tråden. Bara för att vissa av oss tycker att man ska betala så betyder det inte att den obetalande är en dålig människa som ska hängas. Eller hängas ut.

Häpp! Nu har jag inte tid med er, jag drar och fräser lite fenor istället. Till folk som redan har betalat. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    13 november, 2009 vid 19:32 som svar på: Vem köpte 2 master och en bom?

Jeppe-Beppe, oj oj oj. Vad har du gjort?..
    Nu sitter vi i samma båt. Hur svårt ska det vara att ta betalt egentligen. 🙂

Å andra sidan kan vi diskutera moralen i att ta emot grejer utan att betala för sig.

• svenne

svenne

Medlem
    11 november, 2009 vid 10:40 som svar på: Felsöking -Var och börja.
    kinetic;587722 wrote:
    George: Kolla tändningen först…Ta loss ena tändkabeln o sätt fast ett gammalt stift, jorda mot ventilkåpan eller liknande på sådant sätt att du kan se stiftet från förarplatsen…

Det här skulle jag vilja se.

• svenne

svenne

Medlem
    10 november, 2009 vid 06:45 som svar på: Felsöking -Var och börja.

Nej, det spelar ingen roll om du sprayar via filtret. Om du hade i tillräckligt mycket så tänder den ändå. Då får du väl börja om från början. Tändning, soppapump, insprut…

• svenne

svenne

Medlem
    9 november, 2009 vid 19:45 som svar på: Ojdå, jag byggde visst en Starboard.
    blåbussen;587521 wrote:
    sb’s 86 liter wood väger 7.0, deras quad 76 väger 6.0kg med wood carbon och 6.5kg med wood.. den är 57.5 bred och 228 lång..

Ingen större skillnad i vikt alltså, vore desto intressantare om ni bräddbyggare börjar ange tröghetsmoment kring spin / loop axlarna..

Visst är det skillnad, det är ganska många procents skillnad mellan 5,7, 6,0 och 6,5. Wood Carbon är byggd med ett snabbväxande träslag som har väldigt låg densitet och kolfiber över hela brädan. Plantans bräda är mestadels byggd i glasfiber och har bara förstärkningar i kolfiber runt boxarna och fötterna. Jag bygger gärna en bräda helt i kolfiber om någon vill betala för det. 🙂
    Dessvärre blir kolfiber bara dyrare och dyrare. 🙁

• svenne

svenne

Medlem
    9 november, 2009 vid 14:37 som svar på: Ojdå, jag byggde visst en Starboard.
    S66;587495 wrote:
    Vi Australien. Vi bäst.

Plantan

Alltså, Plantan, jag vet inte om jag tycker om dig eller om jag tycker att du är en grottmänniska. Men du är en jävligt skön lirare. Hoppa nu inte av brädan det första du gör… 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    9 november, 2009 vid 10:04 som svar på: Felsöking -Var och börja.

Köp spray. Går den igång på det så kan du dränera eller tanka fullt + en skvätt K-sprit.

• svenne

svenne

Medlem
    9 november, 2009 vid 09:37 som svar på: Felsöking -Var och börja.

Om du har lite soppa i tanken blir det mer volym som samlar fukt. Stor risk att 10 liter inte är tillräckligt för att den ska gå igång, speciellt inte eftersom vatten är tyngre än bensin så att det första pumpen suger upp är vatten.

• svenne

svenne

Medlem
    9 november, 2009 vid 08:45 som svar på: Felsöking -Var och börja.

Jag gissar på fukt i förknasaren eller i soppan. Testa med startspray.

• svenne

svenne

Medlem
    7 november, 2009 vid 21:34 som svar på: Arrendatorer får inte köpa Fituna

Riktigt surt.

• svenne

svenne

Medlem
    7 november, 2009 vid 19:32 som svar på: Ojdå, jag byggde visst en Starboard.

Jo, fel bräda. 🙂
    Rättade specen.

• svenne

svenne

Medlem
    7 november, 2009 vid 18:40 som svar på: Bilprovningen har blivit snälla!
    Rasmus_W;587252 wrote:
    ”Om man har, säg, en bil med två sovplatser, fyra säten och inget kök, går den alls att registrera, eller är den en vanlig personbil?”

Jag frågade aldrig om den hypotetiska bilen är en personbil klass två. Är det så jävla svårt att läsa innantill? För den delen, kanske den är en ”bil klass fyra” eller nåt. Jag vet inte vad det finns för olika klasser.

Nej det är inte alls svårt, och det var precis det jag gjorde. Och det var också svar därefter du fick. Dessutom är du rätt så jävla flummig i din frågeställning. ”Går den alls att registrera” – Ja, inte fan åker alla Multivan-ägare omkring i olovliga fordon. Så klart som fan den är registrerad. Men INTE som personbil klass 2!

Och nej, det finns ingen klass 4.

• svenne

svenne

Medlem
    6 november, 2009 vid 11:52 som svar på: Bilprovningen har blivit snälla!
    Rasmus_W;587102 wrote:
    Som sagt, ”Lika många sovplatser som sittplatser” är inte svar på min fråga eftersom Multivan har två sovplatser och sex sittplatser.

Och då kan man väl ändå ganska lätt dra slutsatsen att den inte är typad som en personbil klass 2. Var det så svårt?

• svenne

svenne

Medlem
    5 november, 2009 vid 20:17 som svar på: Torö Onsdag??!
    dr Masse;586992 wrote:
    Dala Lama kommenterar dagens åkning…

Dala Lama, röker du ofta på? 😀

• svenne

svenne

Medlem
    5 november, 2009 vid 20:07 som svar på: Bilprovningen har blivit snälla!
    feg;587020 wrote:
    HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!
    Jag tolkar det som att byråkraterna slår knut på sig själva i sin önskan att skapa omöjliga regler…
    Att kräva lastförsjutningsskydd men sen inte ställa några krav på skyddet är ju så puckat det kan bli. Det innebär ju att jag kan kalla ett myggnät för lastförskjutningsskydd. Ett myggnät fastknutet med sytråd……..

Urbota idioti….

/Jocke

Nu är det exakt samma regler som i resten av EG. Så välkomna lite kontinental byråkrati nu. 😉

Sida 117 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA